Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15793 Vastauksia
  • 3340381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12210 : 06.02.2018, 18:47:32 »
Jos noita on vain yhtä mallia, niin yksinkertaisesti kammetaan korinpuoleinen käpälä ylös kiinnitystangostaan ja kontinpää menee tappiin johon lukitaan jonkinlaisella hevosenkenkäsokalla.

Eli josson tuommoset päät:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Liekkö uudemmissa käytetty semmosia "palloniveleen" painastavia malleja...?

Juuri tuo, onko luukun asennolla väliä?


Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1633
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12211 : 06.02.2018, 18:51:51 »

Juuri tuo, onko luukun asennolla väliä?

Helpoin vaihtaa luukku auki. :D

Ei se missään pännissä ole.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12212 : 06.02.2018, 18:57:05 »
Helpoin vaihtaa luukku auki. :D

Ei se missään pännissä ole.
 
Juu sori, typerä kysymys, näyttää vaan liian helpolta.  :-[

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12213 : 06.02.2018, 19:04:41 »
Helppo se onkin, vaikeinta saada itsensä sinne kaasujousien luokse.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12214 : 06.02.2018, 19:07:45 »
Helppo se onkin, vaikeinta saada itsensä sinne kaasujousien luokse.

Nii, nuo on biltemasta, toinen ei ollut paketissa ja oli naarmuja.  :-[

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12215 : 07.02.2018, 21:57:09 »
Tulipa tämmönenkin talven tuoma ongelma eteen.

Miksi moottorin kierrokset nousee sitämukaa mitä kireempi pakkanen?

Kaasuvaijeri on liian tiukaksi säädetty ja pakkasen kutistaessa metallia vaijeri tulee lyhyemmäksi. Ja vasta pitkään ajettaessa konehuoneen lämpötila vaikuttaa vaijerin mittaan.

Että näin.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1633
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12216 : 07.02.2018, 22:33:22 »
Tarkoitus vaihtaa seiskaan uudet ovenkahvat jahka kotiutuvat maailmalta.

Kannattaako samalla varautua uusimaan muuta kuluvaa vai saako välykset säätämällä pois?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12217 : 07.02.2018, 22:41:30 »
Säätelemällä tokenee, mekanismit on hyvä voidella samalla kun ne näkyviin siinä tulee (jossain määrin). Ja ovien pohjat on hyvä imuroida heinistä, putsata ja vaikka pöhäyttää kotelosuojat kun ovet auki on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1633
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12218 : 07.02.2018, 23:02:12 »
Säätelemällä tokenee, mekanismit on hyvä voidella samalla kun ne näkyviin siinä tulee (jossain määrin). Ja ovien pohjat on hyvä imuroida heinistä, putsata ja vaikka pöhäyttää kotelosuojat kun ovet auki on.

Muissa ei (ennen hajoamistaan) ole ollut isompia ongelmia, jotka ei säännöllisellä voitelulla olisi hoitunut, mutta kuskin hantaaki on (ollut 10v  ::)) senverta väljä ettei ovi aukea liipasimen pohjaan painamalla, vaan vaatii semmosen Fonzie-tyylisen nykäisyn samalla.

Jospa ensi leimalla ei tarvii jättää inssille ikkunaa auki tai ovea raolleen...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12219 : 10.02.2018, 13:43:37 »
Eipä tullut miäleenkään tuota MSD:n puolaa tilatessa, että siinähän on erilainen puolan johdon liitin, mitä vakiopuolassa (volvo 940).

Mistähän kivijalkaliikkeestä voisi käydä katselemassa johtoa, joka sopisi siihen, mutta sopisi myös jakajan päähän?

Alkuperäisessä puolanjohdossa on molemmissa päissä semmoisen ohuen tapin päälle tuleva liitin. MSD:n puolassa on ison holkin sisälle tuleva liitin.

Eli alkuperäinen on tämäntapainen:

Ja nyt tarvittaisiin käsittääkseni tämänmöinen:

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1633
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12220 : 10.02.2018, 14:46:34 »
Irtopäät ja metrilakua ja itse tehden. Näin piti toimia tarvikepuolan kanssa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12221 : 10.02.2018, 16:50:19 »
Likalta taisi poksahtaa ahtoputki  -05  D5:sta. Mistäpä tilalle hyvinkään liepeiltä A.S.A.P , löytykö biltemasta tai motonetistä ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12222 : 10.02.2018, 21:16:11 »
Eipä tullut miäleenkään tuota MSD:n puolaa tilatessa, että siinähän on erilainen puolan johdon liitin, mitä vakiopuolassa (volvo 940).

Mistähän kivijalkaliikkeestä voisi käydä katselemassa johtoa, joka sopisi siihen, mutta sopisi myös jakajan päähän?

Alkuperäisessä puolanjohdossa on molemmissa päissä semmoisen ohuen tapin päälle tuleva liitin. MSD:n puolassa on ison holkin sisälle tuleva liitin.

Eli alkuperäinen on tämäntapainen:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ja nyt tarvittaisiin käsittääkseni tämänmöinen:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Se mutanetin Yanmorihan on bi-seksuaali ainakin puolanjohtoversiona, jotenka semmonen vaan. Kestää ehkä pari kertaa irrottaakin, mutta elä irrottele  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12223 : 10.02.2018, 21:54:45 »
Se mutanetin Yanmorihan on bi-seksuaali ainakin puolanjohtoversiona, jotenka semmonen vaan. Kestää ehkä pari kertaa irrottaakin, mutta elä irrottele  :P
Juurikin tämä  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12224 : 12.02.2018, 22:18:23 »
Mistähän löytyisi erillinen säiliö kytkinnesteelle, mikä letkulähdöllä? Ei tuppaa löytymään muita, kuin motonetin mp-malleja, mitkä 15ml tilavuudella... Vai olisiko moinen riittävä autoon? Jarrunestesäiliössä ei lähtöä kytkimelle, ja toinen säiliö ei voi olla vaihtoehtona.
Volvo 242DL -79

 

RallyBaron  Samppasport