KL-varaosat  Carwist

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 14001 Vastauksia
  • 1582486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa foxterrier

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13935 : 17.08.2019, 16:42:22 »
Voin taata että jo se 20W riittää lämmittämään sevverta että on pakko kytkee lämppärit pois kun polttaa.
Muistan jossain nähneeni semmosta vastuslankaa, mikä oli valmiiks eristeen tjsp kerroksen sisällä, se kiedottiin kahvan ympärille...
940 B230FT -98 -- nätti, ruma ja oma.
Poro on hirven vittuilumuoto!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4545
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13936 : 17.08.2019, 16:55:03 »
Mutta mites kun kääntää virrat päälle, pumppu pyörähtää ja työntää lämmitetyn polttoaineen takaisin tankkiin.

Eli pitäisi ensin pyöräyttää pumppua, lämmitys ja käynnistys. Vai onko mitään väliä?
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13937 : 17.08.2019, 16:57:42 »
Ei ole polttoainepaluuta lainkaan. Kaikki mikä suutintukkiin menee, menee myös moottoriin. Pumppu on PWM-ohjattu paineen mukaan.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4545
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13938 : 17.08.2019, 16:58:17 »
940 B230FT RE85 jäi leimalla korkeista CO-arvoista kiinni. Mikähän tollasta aiheuttais? Imuvuoto, IMM, katti tai lambda ???
Jaa niin unohtui että oliko katalysaattori varmasti kuuma. Kokeiliko katsuri lämmittää sitä päästötestissä?
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1611
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13939 : 17.08.2019, 18:53:26 »
Jaa niin unohtui että oliko katalysaattori varmasti kuuma. Kokeiliko katsuri lämmittää sitä päästötestissä?

Katti varmasti kuuma, katsurikin huudatti tota varmaan 10 minuuttia testerissä, pelkäsin jo että kohta tuo varmaan keittää muttei kuitenkaan  :D Ens viikolla pääsen tutulle korjaamolle hämmästelemään taas pakokaasutesteriin. Jos ei näy valoa tunnelin päässä niin tilaan uuden katin
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Paikalla Tucci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13940 : 17.08.2019, 20:42:30 »
Bendix reginan bensapumpun vaihdon yhteydessä bensamittari alkoi näyttämään väärin, mistä etsin vikaa?

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 954
  • Volvo Raggare Club Finland
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13941 : 17.08.2019, 20:46:15 »
Bendix reginan bensapumpun vaihdon yhteydessä bensamittari alkoi näyttämään väärin, mistä etsin vikaa?

Taisit mainita että pumppu on väärällä korkeudella, mites anturi?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Tucci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13942 : 17.08.2019, 20:47:43 »
Bildelbasen sivuilla näkyy 740-sarjan ohjaustehostimen pumppuun liittyvä asennussarja tai vastaava, tietääkö joku mikä se on?

Paikalla Tucci

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13943 : 17.08.2019, 20:52:15 »
Taisit mainita että pumppu on väärällä korkeudella, mites anturi?
Pumpun korkeudesta en ole varma, on vaan epäilys.
Ei ole tutkittu vielä, anturin rakenne on samanlainen kun kaikissa muissakin.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4030
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13944 : 18.08.2019, 11:35:49 »
Näin kun talvi lähestyy ja joutuisi vaihtamaan takaisin bensaan, aloin miettimään jos rakentaisi suutintukille lämmityksen. Lämmityslangasta kietomalla suutintukin ympärille tälläinen tulisi näppärästi, mutta millaisella (edullisella, timantti liian kallista) materiaalilla vastuksen ja alumiinisen suutintukin saa sähköisesti eristettyä siten että sähköeriste johtaisi lämpöä ja kestäisi myös vastuksen luomaa korkeaa lämpötilaa?
Tämän paketin päälle ajattelin esimerkiksi lasikuitueristettä pitämään lämpöä sisällä, mutta en keksi sopivaa materiaalia vastuksen ja suutintukin väliin. Ideoita?
Joku tällä foorumilla kokeili moottoripyörähanskoja vinokoneen suutintukissa. Teho olisi riittänyt, mutta ko. konstruktio on päästään avoin suutintukki, jolloin se lämmitetty polttoaine menee takaisin tankkiin heti kun pumppu pyörähtää.

Jos tukki on päästään suljettu, niin aika varmasti toimii.

Itellä myös etanolihäristin ja jos voisin, niin kietoisin noita lämmityselementtejä suutintukin ympärille vulkanoituvalla teipillä tms. lämpöä eristävällä materiaalilla joka myös pitää elementit/vastuslangan paikallaan.

"Hehkutusajasta" ei mitään tietoa, mutta periaatteessa sen pitäisi kuitenkin auttaa startissa. Etanolin alin höyrystymislämpö pyörii noin -15 celciusasteen tuntumassa (riippuen polttoaineen väkevyydestä ym. muuttujasta). Oikein tehty etanolikone kyllä tärähtää vielä -25 pakkasissakin melko vaivatta tulille, mutta kaikki "muutetut" eivät sitä tee.
Jos sen suutintukissa olevan etanolin saa lämmitettyä edes 20 asteiseksi, luulisi sen ainakin auttavan. Tosin, kun moottori pyörähtää ja suuttimet alkavat aukeilemaan, tulee se polttoaine todella hienona sumuna (pisarakoko pieni). Imusarjassa oleva kylmä ilma jäähdyttää tuon sumun erittäin tehokkaasti, joten täyttä varmuutta tuon toiminnalle ei kait ole.

Tai en tunne ketään, joka olisi rakentanut moisen toimimaan. Toki, jos se polttoaine on vaikkapa +80/+90 asteista, niin aika varmaan höyrystyy kyllä jossainkohtaa suuttimen ja sytytystulpan välillä ja syttyy sitten kipinästä.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2048
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13945 : 19.08.2019, 10:41:09 »
Kaiuttimien max upotussyvyys 740 ovissa että mahtuu ikkuna vielä aukeamaan etu-/takaovissa?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3255
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13946 : 21.08.2019, 13:24:01 »
Joku tällä foorumilla kokeili moottoripyörähanskoja vinokoneen suutintukissa. Teho olisi riittänyt, mutta ko. konstruktio on päästään avoin suutintukki, jolloin se lämmitetty polttoaine menee takaisin tankkiin heti kun pumppu pyörähtää.
Edelleen kuulutan bensasumua imusarjaan, koettu erittäin toimivaksi huonoillakin kylmärikastuksilla ja arktisissa olosuhteissa  O0

Kuuluisi tosin varmaan tuonne kasiviisketjuun nämä rimpsut..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1722
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13947 : 24.08.2019, 09:41:33 »
240 m47 jne. tukikumin paksuus kellään muistissa?
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Poissa Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2048
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13948 : 24.08.2019, 12:04:32 »
Kaveri jakanu facebookissa kysymyksen. 960, 2.9 '91

Hei kaikki ystäväni jotka roplaatte autojen kanssa...onko mitää käsitystä mikä vois aiheuttaa tällästä? tulpat lilluu öljyssä ja on sitä tossa ympäristössäkii...hyyty viime lauantaina, lupaa mut ei lähe käyntiin, oli korjaamollakii muttei löytäneet syytä...ite piti ettii syy miksei käynnisty, olisko arvioita heittää




Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4545
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13949 : 24.08.2019, 14:46:59 »
On niin öljyinen että huohotin tukossa ja/tai alakerta väljä ja öljykorkin tiiviste huono. Ehkä jopa lisäksi venttiilikopan liimaus vuotaa.

Todennäköisesti on väljä kone eikä tuolla pitkälle enää pääse.

Voisiko vika olla ettei tulpat saa sähköä kun ovat niin öljyssä.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2019, 14:48:59 kirjoittanut Huikkoster »
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

 

Ateho  Elekma