Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3790098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6195 : 08.07.2014, 14:35:29 »
Peltisaksilla typistät pellin pulttien tieltä.

Selvä! Mites tommoseen asennetaan se anturin kehä jos nyt jostain vaan löydän semmosen?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6196 : 08.07.2014, 14:54:22 »
Selvä! Mites tommoseen asennetaan se anturin kehä jos nyt jostain vaan löydän semmosen?

Se tulee laakerin alle sinne toiseen päähän. Mulla pitäis olla ainakin 48 -hampaista valuratasta irtona. Siitä pystyy ihan käsin laikaamaan 12 -hampaisenkin, jos se sopii paremmin mittarille.


Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6197 : 08.07.2014, 15:00:25 »
Luulisin että seisominen on tehnyt painelaakerille "tehtävänsä". Itse jatkaisin ajamista ja seuraisin tilannetta. Tuurilla saattaa ääni loppua itsestään.
Noo pitää tässä seurailla ja kuunnella, että ääntääkö vai jumiiko kokonaan :D Painelaakeri on kuitenki sacsh:in tekemä ja uusittu viimekesänä. ihme, että vuodessa menee pilalle seistessä. noh nykyajan varaosat on muutenki semmosta kuraa suurinosa, että hyvä jos kestää koskea sormella.  :(

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6198 : 08.07.2014, 22:04:35 »
S80 T6 `99

Tietääkö kukaan missä sijaitsee kattoluukun ohjauselektroniikka? Onko kaikki siinä moottorin pärssiissä olevassa mustassa laatikossa johon tulee monivärisiä johtoja yhteen liittimeen vai onko sille vielä jossain muualla ohjausmoduuli? Ja mahtaako noissa olla joku tietty osa mikä yleensä porsii? Moottori pyörii hyppykaapeleilla moitteetta mutta namikasta ei tapahdu mitään. Liekö joku rajakytkin jumissa vai? Tarttis saada ton kytkis että pääsis mittailemaan.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6199 : 08.07.2014, 22:50:22 »
Hain moponetistä 242sen perään puslat. Kotona huomasin että pitkittäistukien puslissa on vastakkaiset sivut suoria. Kuitenkin vanhat puslat ovat pyöreät ja muistaakseni isommalla holkilla.. Jotta taisivat myydä väärät??
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6200 : 08.07.2014, 22:54:15 »
Ne on oikeeseen vuosimalliin ne tiimalasin muotoiset, pyöreät on uudempaan. Joku on siis vaihtanut ne ylemmät tukivarret uudempiin.
No kun halvalla sai.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6201 : 08.07.2014, 22:57:22 »
Hain moponetistä 242sen perään puslat. Kotona huomasin että pitkittäistukien puslissa on vastakkaiset sivut suoria. Kuitenkin vanhat puslat ovat pyöreät ja muistaakseni isommalla holkilla.. Jotta taisivat myydä väärät??

Vanhemmissa (-84) reaktiotangoissa oli tiimalasi puslat, uudemmissa teräslieriöt.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6202 : 08.07.2014, 23:00:35 »
Ne on oikeeseen vuosimalliin ne tiimalasin muotoiset, pyöreät on uudempaan. Joku on siis vaihtanut ne ylemmät tukivarret uudempiin.

Eli pitää käydä vaihtamas nuo puslat. Mikähän on voinut olla syynä tuohon. 1984 tehty muutoskatsastus, missään ei tarkempaa mainintaa jotta miksi. Kain ne jtrafilla ostain kortistosta löytäis tiedot..
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6203 : 08.07.2014, 23:03:45 »
Eli pitää käydä vaihtamas nuo puslat. Mikähän on voinut olla syynä tuohon. 1984 tehty muutoskatsastus, missään ei tarkempaa mainintaa jotta miksi. Kain ne jtrafilla ostain kortistosta löytäis tiedot..
Jos on vanhoista mennyt päät soikeaks tms. eikä ole ollut tarjolla kun uudempaa mallia.
No kun halvalla sai.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6204 : 08.07.2014, 23:08:19 »
Jos on vanhoista mennyt päät soikeaks tms. eikä ole ollut tarjolla kun uudempaa mallia.

Näinkin voi olla. Holkin halkaisija molemmissa sama mutta pyöreät haperot on.. No ei kait muuta ku takas moponettiin..
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6205 : 08.07.2014, 23:13:51 »
Nuo uudemmat puslat menee nopeasti entiseksi. Vanhat tiimalasit ei mene ikänä mikskään.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6206 : 08.07.2014, 23:16:24 »
Nuo uudemmat puslat menee nopeasti entiseksi. Vanhat tiimalasit ei mene ikänä mikskään.

En viittisi alkaa ettimään vanhanmallisia tukitankoja puslien takia..  ???
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6207 : 08.07.2014, 23:21:29 »
Ittellä kun menny noita puslia, niin monet kerrat tullu heitettyä vanhan mallin raktiotanko tilalle. Niissä kun ollut ehjä pusla valmiina. Helposti muuten saa reaktiotankon hajalle sitten puslaa vaihtaissa. Että tarkkuutta peliin. Ja tarkkana, että uusi pusla tulee oikeaan asentoon tankoon.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6208 : 08.07.2014, 23:23:13 »
Ittellä kun menny noita puslia, niin monet kerrat tullu heitettyä vanhan mallin raktiotanko tilalle. Niissä kun ollut ehjä pusla valmiina. Helposti muuten saa reaktiotankon hajalle sitten puslaa vaihtaissa. Että tarkkuutta peliin. Ja tarkkana, että uusi pusla tulee oikeaan asentoon tankoon.

Mulla ei ole prässiä joten vien osat ja puslat laatikossa tutulle korjaajalle, pääsee helpommalla  :)
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6209 : 09.07.2014, 00:02:43 »
Mulla ei ole prässiä joten vien osat ja puslat laatikossa tutulle korjaajalle, pääsee helpommalla  :)

Puukkosahalla entinen pois. Kuumailmapuhaltimella lämmittää reaktiotangon pään, öljyä liukasteeksi ja pusla menee kivuttomasti paikoilleen (naputtelee vasaralla isoa avainta löyntikohteena hyödyntäin). Ja kun puslan käyttää pakkasessa, niin entistä helpommin.

 

Samppasport  Futurez