Pitäiskö mehulinkotyyppisessä automaatissa lämmetä lootaöljyn kuinka paljon tyhjäkäynnillä? Vai tarviiko se ajamista että lämpenee?
Kyseessä AW30-43 tinakutosen perässä. Ulkolämpötila oli +13 kun pistin auton käyntiin ja se hyrskytteli tyhjäkäynnillä hyvän tovin, moottorin lämmöt nousi normaaliin ja pitkän aikaa sen jälkeenkin annoin puhaltaa kuumaa kabiiniin tuuletusmielessä.
Lootaöljyn putkia kokeilin syylärin luota lopuksi. Toinen oli ihan kylmä ja toinen aavistuksen haalea. Luultavasti lähinnä syyläri antanut lämpöä lootalle.
Mietin että saisko tästä laiskan pojan diagnoosin öljyn kiertämättömyydestä syynä siihen että loota ei vedä, vai onko normaalia ettei lämpene tuon enempää. Ölppää on laatikossa kyllä ja on punaista. Vikakoodiakaan ei loota anna.