Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4043272 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9600 : 01.02.2016, 10:53:42 »
Yleensä pieni halkeama ei vaikuta yhtään mitenkään. Ahtimen hyötysuhde pikkuisen laskee ja herää vähän myöhemmin, mutta ahtopaineeseen ei vaikuta. Aika lailla kaikki vinokoneen kyljestä löytyvät ahtimet on sieltä halki eikä käytännän vaikutuksia juurikaan ole.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9601 : 01.02.2016, 20:54:41 »
Mikä nyt on, kun ei ysinelikympin käsijarru suostu pitämään kuskin puolella? 0,4kN antoi leimalla jarrutehoksi kuskin puolella, repsikalle 1,4kN. Tämän jälkeen on jo vaihdettu jarrukengät, koko asennussarja ja jarrulevyt, mutta ei lukitu millään. Vaikka niillä säätöpaloilla säätelee niin, että jo ensimmäisestä naksahduksesta rupeaa hannaamaan, niin lukkoon ei mene millään. Pakittaessa jos nykäisee käsijarrusta, niin menee pyörä lukkoon, mutta muuten ei toivoakaan? Hermot menee

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4542
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9602 : 01.02.2016, 21:06:10 »
Sama ongelma oli seiskassa, sain toimimaan uusimalla vaijerit. Palat, asennussarjat ja säätöpalat laitettu jo ennen.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9603 : 01.02.2016, 21:07:07 »
Kokeile kääntää levittäjämekanismi toisin päin. Siinä on nuoli jossain ruosteen alla piilossa, pitää olla ylöspäin.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9604 : 01.02.2016, 21:08:32 »
Kokeile kääntää levittäjämekanismi toisin päin. Siinä on nuoli jossain ruosteen alla piilossa, pitää olla ylöspäin.
Se olikin alunperin väärinpäin ja se käännettiin oikeinpäin, ei toimi silti

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3833
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9605 : 01.02.2016, 21:28:51 »
Miten käytännössä vaikuttaa halkeama pakopesässä? Ei vuoda pakokaasua ulos ahtimesta vaan halennut hukkaportin reijästä siivelle päin.
Näkyykö laskeneena ahtopaineena?
Eipä mulla ahtojen kanssa ongelmia ollu


Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9606 : 01.02.2016, 21:49:29 »
Sama ongelma oli seiskassa, sain toimimaan uusimalla vaijerit. Palat, asennussarjat ja säätöpalat laitettu jo ennen.
Ääni täältä ja vaijerille. Systeemi on niin tyhmän yksinkertanen, että ei voi olla ehjillä osilla toimimatta oikein :)
Siis sikälimikäli ne säätömurkulat on säädetty oikein...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9607 : 01.02.2016, 21:56:06 »
Ääni täältä ja vaijerille. Systeemi on niin tyhmän yksinkertanen, että ei voi olla ehjillä osilla toimimatta oikein :)
Siis sikälimikäli ne säätömurkulat on säädetty oikein...
Eli vaihtoon molemmat vaijerit vai riittääkö se kuskin puoleinen lyhyempi pätkä? Tuntuu hölmöltä laittaa tolkuttomia summia yhteen käsijarruun, kun sitä tulee käytettyä tasan siellä katsastuksessa, ei muuten

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9608 : 01.02.2016, 21:56:29 »
Se olikin alunperin väärinpäin ja se käännettiin oikeinpäin, ei toimi silti
Kahva löysäämällä levittäjät vapautuu täysin?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3833
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9609 : 01.02.2016, 22:05:27 »
Eli vaihtoon molemmat vaijerit vai riittääkö se kuskin puoleinen lyhyempi pätkä? Tuntuu hölmöltä laittaa tolkuttomia summia yhteen käsijarruun, kun sitä tulee käytettyä tasan siellä katsastuksessa, ei muuten
repsikan puoli on lyhkänen....
kuskin puolelle tulee kahvalta asti

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9610 : 01.02.2016, 22:32:20 »
Mikä nyt on, kun ei ysinelikympin käsijarru suostu pitämään kuskin puolella? 0,4kN antoi leimalla jarrutehoksi kuskin puolella, repsikalle 1,4kN. Tämän jälkeen on jo vaihdettu jarrukengät, koko asennussarja ja jarrulevyt, mutta ei lukitu millään. Vaikka niillä säätöpaloilla säätelee niin, että jo ensimmäisestä naksahduksesta rupeaa hannaamaan, niin lukkoon ei mene millään. Pakittaessa jos nykäisee käsijarrusta, niin menee pyörä lukkoon, mutta muuten ei toivoakaan? Hermot menee
Käytön puutteesta jumissa, lisää irroitusöljyä ja vasaraa.
Mekanismin pitää olla herkkä, osien pitää liikkua omalla painollaan.
Vaijerin päässä u-lenkkiin tuleva tappi voi jumittaa ja silloin ei toimi.
Vaijeri maksaa  15e. ja toinen 50-80e. Boschin vaijeria sai joskus tuolla 50e.
Halvimmat löytyy saksasta skandixilta.
Onko ne muoviset ohjurit ehyet?
Käännä niitä, ei kulu yhdestä kohdasta uralle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9611 : 01.02.2016, 23:50:39 »
Eipä mulla ahtojen kanssa ongelmia ollu
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jees oma näyttää about samalta, ei ole ollut itellä käytössä se turbo niin spekuloin onko väliä. Ja jos järellä ajattelee niin eihän kelloa kiinnosta vaikka pesä on halki, kun se on tiettyyn paineeseen säädetty

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4763
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9612 : 02.02.2016, 06:58:15 »
Eli vaihtoon molemmat vaijerit vai riittääkö se kuskin puoleinen lyhyempi pätkä? Tuntuu hölmöltä laittaa tolkuttomia summia yhteen käsijarruun, kun sitä tulee käytettyä tasan siellä katsastuksessa, ei muuten

Taisitkin juuri kertoa syyn tuolle miksi se ei yleensä ottaen toimi ;) Vaikka itsellä automaagi kaikkine p-lukkoineen niin käytän joka pysäköinnissä käkäriä, pysyy paikat herkempinä. Jumittuu vaijeritkin muuten ennen pitkää.

Joku (sjos) sanoi aikoinaan että kun ostaa kunnon jarrukamat sinne niin ne ei muuta tarvi, tarkoittaen muita kuin niitä kaikkein halvimpia tarvikeosia.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1822
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9613 : 02.02.2016, 11:48:35 »
Mikähän mahtaa olla K-Jetin kaasuläpässä olevan pienen jousikuormitteisen "venttiilin" funktio?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9614 : 02.02.2016, 19:37:45 »
Mikähän mahtaa olla K-Jetin kaasuläpässä olevan pienen jousikuormitteisen "venttiilin" funktio?
Mun käsitteeäkseni sen venttiilin tarkoitus on estää moottorin sammuminen kun polkaisee kytkimen pohjaan. Joissain autoissa samaa funktiota varten on sellainen hidastussysteemi kaasuvivustossa.

 

Futurez  Kulkukoira