Mulla johtui samantapainen kylmävajaakäyntisyys alkavasta vuodosta kansipahvissa. Ei kuitenkaan hukannut/sekoittanut nesteitä.
Vika löytyi mittaamalla puristuspaineet. Yhdessä pytyssä oli 8 bar ja kolmessa noin 11 bar.
^ B200F:ssä myös samat oireet rikkinäisellä kansipahvilla. Suhteellisen pitkään pärjäsi ilman huomattavaa nestehukkaa, yhtäkkiä veikin puolet paisarista viikossa. Eikä edes silloinkaan savuttanut huomattavasti kesällä. Nyk. FK on kyllä vähän tahmea kylmänä, mutta kyllä se käy neljällä ihan alusta.
Puristuksia en eilen ehtiny mittaamaankaan, mutta mitataan tänään

Venttiilikopan tiiviste murenikin pikku paloiks irrottaessa, et samallahan sitä vaihtaa kansipahvinkin

Jäähdytinnesteetkin oli ennen talvea vaihtolistalla.
Edeltävä 740 B200F:llä varustettu 557tkm ajettu kosla pelas paremmin ku tää

EDIT:
Puristuspainemittaus oli tyhjä arpa tämän vian selvityksessä

Mutta ihan hyödyllinen arpa moottorin yleisen kunnon selvittämisen suhteen
