Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3812086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8985 : 07.11.2015, 14:01:00 »
Edelleen tuo aiemmin mainittu potilas työn alla. Kardaanin pulteille momenttia olemassa? Etupäässä hardy ja takana ihan perus 4 pulttinen laippa. Vai ammunko vaa mutterimopolla kiinni ja kovaa ajoo?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8986 : 07.11.2015, 14:59:21 »
Edelleen tuo aiemmin mainittu potilas työn alla. Kardaanin pulteille momenttia olemassa? Etupäässä hardy ja takana ihan perus 4 pulttinen laippa. Vai ammunko vaa mutterimopolla kiinni ja kovaa ajoo?
itse olen käyttänyt jäljimmäistä metodia :D

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8987 : 07.11.2015, 15:28:30 »
Edelleen tuo aiemmin mainittu potilas työn alla. Kardaanin pulteille momenttia olemassa? Etupäässä hardy ja takana ihan perus 4 pulttinen laippa. Vai ammunko vaa mutterimopolla kiinni ja kovaa ajoo?
Ei niille muistaakseni mitään momenttia ole annettu. "Kiinni"
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8988 : 07.11.2015, 15:48:45 »
Hardyn kiristysmomentti on 15Nm. Sallii enemmän elämistä. Näin kertoivat sinisellä ::). Sen takia siinä on nylock mutterit.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2015, 15:51:19 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8989 : 07.11.2015, 15:50:44 »
Hardyn kiristysmomentti on 15Nm ::)
"Aha" Käsin mä noi Hardyn puoleiset pultit oon kiristänytkin, ei näillä naruilla ja lyhyillä avaimilla saa vahingossakaan liian tiukkaan.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8990 : 07.11.2015, 15:56:54 »
Mutta sellainen jännä että bemarilla ohje on 100Nm. Kuitenkin sama kiekko ???.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8991 : 07.11.2015, 18:03:58 »
Vetelin ne olevinaan kiireessä mutterimopolla kiinni.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8992 : 07.11.2015, 20:11:43 »
Hardyn kiristysmomentti on 15Nm. Sallii enemmän elämistä. Näin kertoivat sinisellä ::). Sen takia siinä on nylock mutterit.

Jumankauta, siinä on kyllä helvetti irti, jos hardy lähtee pulteista elämään.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8993 : 08.11.2015, 17:22:03 »
Moro, onko b230ft ja b230fk koneiden moottorikoodeissa mitään eroa? Siis siinä lohkossa olevassa. Eroa koneilla taitaa olla juurikin se että fk erilainen hukkaportin solenoidi. Pitäisi saada leimattua fk koneen tehoilla ja itseltä löytyy vain ft.

Ovatko moottorkoodin jälkeen tulevat numerot autokohtaisia vai vain lohkokohtaisia?
« Viimeksi muokattu: 09.11.2015, 08:17:14 kirjoittanut BiG_J »

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8994 : 08.11.2015, 18:46:19 »
Hep

Vilkun viiksi vakkarilla osanumerolla 9162455 on v70 mk1:lle sopiva ja itselläni -98 -mallinen Tdi, joten onko tuo sopiva kaikkiin mk1 -vuosimalleihin vai vain uudemmille -99 -> (meinaan, lakkas pitkät valot toimimasta kun tuon laittoi paikoilleen). Tähän olis kiva saada vastaus, joskos joillain olisi pääsyä varaosanumeroihin ko. osaa tarkistamaan eri vuosimalleista...

Kiitos!

(kaikki muut toiminnot siis toimivat paitsi pitkät valot - välähtää mutta ei jää päälle - ja tämä ongelma tuli viiksen vaihdon jälkeen...)
"If I die... I die..." <- joku

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8995 : 08.11.2015, 19:52:30 »
Saakos K-Jetin painepuolen pitämään ihan klemmariliitoksilla, ja mikä on bensalinjojen sisähalkaisija?

Mittilöin tuossa sen verran, että alkuperäisen linjan ohuin pilli (suodattimelta seuraavaan liitokseen) on päältä n. 8 mm, eli riittänee letkujen kooksi. Paksumpi ei mahtais taipuakkaan suodatintelineen pätkiin.

Eikös suodattimen kierteet ollu 14/1,5 ja 12/1,5mm? Entäpä ruiskun banjopultin koko?

Ei pysty nyt palastelemaan vanhoja malliks kunnei ole tallia seisottaa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8996 : 08.11.2015, 20:43:05 »
Mikä kierre on 240:n jarrusatuloiden kiinnityspulteissa?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8997 : 08.11.2015, 21:11:42 »
Mikä kierre on 240:n jarrusatuloiden kiinnityspulteissa?

Jos meinaat edestä, millä tolppaan pulttautuvat niin ihan M12 (onko se nyt 1,5 vai 1,75. Ei hienokierre kuitenkaan). Eilen vaihtu viimeks uudet pultit kun jarrukilven vaihdoin. (Olikin sellanen Mein Kampf kun jok'ikinen kierreliitos ihan jätte-jumissa!)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8998 : 09.11.2015, 07:37:51 »
Jos meinaat edestä, millä tolppaan pulttautuvat niin ihan M12 (onko se nyt 1,5 vai 1,75. Ei hienokierre kuitenkaan). Eilen vaihtu viimeks uudet pultit kun jarrukilven vaihdoin. (Olikin sellanen Mein Kampf kun jok'ikinen kierreliitos ihan jätte-jumissa!)
Edessä ja takana. Maakunnasta osista kerätyistä osista kasaan alustaa, mutta yhtään pulttia ei tietenkään tullut osien mukana
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8999 : 09.11.2015, 18:07:33 »
Itse itselleni pikaisesti vastaten...

Hep

Vilkun viiksi vakkarilla osanumerolla 9162455 on v70 mk1:lle sopiva ja itselläni -98 -mallinen Tdi, joten onko tuo sopiva kaikkiin mk1 -vuosimalleihin vai vain uudemmille -99 -> (meinaan, lakkas pitkät valot toimimasta kun tuon laittoi paikoilleen). Tähän olis kiva saada vastaus, joskos joillain olisi pääsyä varaosanumeroihin ko. osaa tarkistamaan eri vuosimalleista...

En löytänyt muuta numeroa cruise-viikselle, joten kai tuo on sitten sopiva (ja tuskin nyt bensa-/dieselvehkeissä on valojen suhteen kovin paljoa eroa noin wanhassa kulkineessa?) Joten...

Lainaus
(kaikki muut toiminnot siis toimivat paitsi pitkät valot - välähtää mutta ei jää päälle - ja tämä ongelma tuli viiksen vaihdon jälkeen...)

...missäs tuo pitkien valojen rele mahtaa sijaita V70 mk1:ssä? (sulakkeet, näkyvät, mielestäni ehjiä...)

Kiitos etukäteen vastauksista...
"If I die... I die..." <- joku

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron