Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3809626 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9045 : 16.11.2015, 14:47:13 »
Oven runko on erilainen sen mukaan, onko se uudella vai vanhalla ikkunahissillä, ainakin etuovissa. Takaovista en muista satavarmaksi, mutta mielestäni myös takaovissa sisäpelti on erilainen.

Mitään tsäännsiä saada ovipahvit sopimaan painettavan ritilän mallisista toisenlaisiin? Tiiän jo nyt sitten myyjälle ilmoittaa että otanko pahvit vai en...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9046 : 16.11.2015, 14:48:34 »
Mun mielesä pahvit käy ristiin ovista riippumatta. Siitä kajarin kohdalta ei vaan saa kunnolla kiinni, mutta väliäkö sen.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9047 : 16.11.2015, 14:54:46 »
No, kyllä mä taidan uskaltaa ne pahvit ottaa. Kun sähkölaseja havittelen seiskaan ja foorumilta tärppäs purku-ysi mistä sais pahveineen kaikki. Ei jäis sitä veivin reikää (tulpattunakaan) pahviin...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9048 : 16.11.2015, 15:21:52 »
No, kyllä mä taidan uskaltaa ne pahvit ottaa. Kun sähkölaseja havittelen seiskaan ja foorumilta tärppäs purku-ysi mistä sais pahveineen kaikki. Ei jäis sitä veivin reikää (tulpattunakaan) pahviin...

Sähkölasit kannattaa ottaa 1994 tai vanhemmasta ysistä. Uudemmissa ovissa hieman erilaiset.

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9049 : 16.11.2015, 15:51:24 »
Sähkölasit kannattaa ottaa 1994 tai vanhemmasta ysistä. Uudemmissa ovissa hieman erilaiset.

'91 näyttäis luovuttaja olevan...  ;)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9050 : 16.11.2015, 19:46:05 »
91 luovuttajasta pitäisi osien käydä suorilta, ovipahvien kiinnityksessä voi olla kajarinritilän kohdilla hiuksenhienosti eroa mutta jos luovuttaja-autosta jaksaa takapuolelta pihdeillä painella ne kiinnitystappien "kynnet" kasaan ja saa edes osan kiinnikkeistä vielä ehjänä mukaan niin pitäisi olla aika lailla selvillä vesillä tuon muutoksen kanssa. Ja voihan ne kiinnitykset vaikka soveltaa pulteista ja muttereista sopivasti pinoamalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa skruf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9051 : 17.11.2015, 16:48:07 »

Eilen mittarin valoja vaihtelin, yhtään piuhaa en irrottanut operaation aikana. Nyt ei lataa akkua, merkkivalot ei syty ja mittarit ei toimi kun virrat laittaa..  Mikä vikana?  Näyttäiskö kaikki oleellinen olevan kiinni?

E: auto - 96 940 b230fk, yazaki mittari.
E:: Vika korjaantui, piti yksi hyppylanka kolvata kiinni ni alko mittaristo pelittää. Aluksi ei yksikään taustavalo palanut, mutta kokeilin perinteistä nyrkillä kopautusta ja johan kaksi lamppua syttyi. Bensamittarin valo ja sen viereinen vielä siis pimeenä, sekä samassa episodissa mykistyi valokatkaisijan lamppu eikä ole lähtenyt päälle..  ???
« Viimeksi muokattu: 18.11.2015, 21:20:04 kirjoittanut skruf »
Nissan Skyline V35 // Mazda Miata NA // Cadillac CTS // Yamaha Thunderace

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9052 : 17.11.2015, 19:38:39 »
Olikos tuossa mittaristossa sulake
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9053 : 17.11.2015, 20:31:13 »
Saako mittariston lambdavalon laitettua alakautta vai pitääkö mittaristo irroitttaa?
<--- tuosta autosta kyse.  :-\

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9054 : 17.11.2015, 21:51:02 »
Saako mittariston lambdavalon laitettua alakautta vai pitääkö mittaristo irroitttaa?
<--- tuosta autosta kyse.  :-\

Onnistuu alakautta, koska merkkivalojen polttimoiden kannanpidekkeet ovat hyvin näkösällä, ja päästävissä potkumuovin irroituksen jälkeen.  :)

Jopa joitain mittariston taustavalon polttimoita saa vaihdettua helposti alakautta, kun siellä on melkein ruhtinaallisesti tilaa.

EDIT. Kirjoitusvirheitä korjattu.

« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 21:52:39 kirjoittanut Niko_S »

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9055 : 17.11.2015, 22:03:14 »
Toiset meistä on hitsareita ja jotku meistä on gynekolookeja.

Ehdottomasti mittaristo käteen 740 se vielä käy niin näppärästi tai vaikka oliski 940 mittaristolla ni mieluummin tunkee kätensä johonki muualle kun nurinpäin kojetaulun sisään.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9056 : 17.11.2015, 22:41:15 »
Toisaalta kuten The moose kirjoitti, niin onhan se helpompi ottaa mittaristo irti. Etenkin jos haluaa samalla useamman polttimon vaihdella.
Noin 10 minuuttia hommia, niin mittaristo on irti.

Jos kuitenkin välttämättä haluaa alakautta yrittää (740 vm. 1992 ja näkymä polvillaan kynnyksen vieressä, selkä kyyryssä):

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9057 : 17.11.2015, 22:53:56 »
Alakautta vaihtoa puoltaa se, että merkkivalot on oikeesti helppo vaihtaa alakauttakin, ja tärkeimpänä se, että jos lähtökohtana on edes melko hyvin toimiva 740 mittaristo, ei siihen missään maailman tilanteessa tule mistään syystä mennä koskemaan. Paitsi jos auto on uppoamassa veteen/suohon, silloin mittaristo on perusteltua irrottaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9058 : 18.11.2015, 05:28:25 »
Kiitoksia vastauksista.
Pitää kokeilla nyt alakautta vaihtaa, aiemmin mittaristo olllut irti.
Tuossa on sama mittaristo kuin 940, useasti ollut irti ja toimii silti.
 ::)

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9059 : 18.11.2015, 19:56:58 »
Kiitoksia vastauksista.
Pitää kokeilla nyt alakautta vaihtaa, aiemmin mittaristo olllut irti.
Tuossa on sama mittaristo kuin 940, useasti ollut irti ja toimii silti.
 ::)
Piti nykäistä mittaristo irti, lambdavaloa ei pysty vaihtamaan kun joku boksi on edessä.  >:(

 

RallyBaron  Samppasport