Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3813939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9360 : 29.12.2015, 16:37:31 »
Kumpi putki on AW71L öljyjäähyn paluuputki?
Olis kiire....

Keulalta tuleva yläletku joka liittyy putkeen.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9361 : 29.12.2015, 19:41:15 »
Pitääkö 240:n takasisälokarin etuosassa oleva pohjan puolelle oleva reikä paikata leimalle? Helmakotelo siis ehjä. Millään ei jaksais :D
No kun halvalla sai.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9362 : 29.12.2015, 20:29:49 »
Pitääkö 240:n takasisälokarin etuosassa oleva pohjan puolelle oleva reikä paikata leimalle? Helmakotelo siis ehjä. Millään ei jaksais :D

Jos sitä täytyy kysyä, sitä pitää varmaan kokeilla.  ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9363 : 29.12.2015, 20:31:28 »
Jos sitä täytyy kysyä, sitä pitää varmaan kokeilla.  ::)
Voi kiitos vastauksesta, oli todella hyödyllinen! :hello:
No kun halvalla sai.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9364 : 29.12.2015, 21:11:41 »
Voi kiitos vastauksesta, oli todella hyödyllinen! :hello:

Itsepähän kysyit.

Autossa on ruostereikä, pitäisikö se korjata?  ;)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9365 : 29.12.2015, 21:16:26 »
Itsepähän kysyit.

Autossa on ruostereikä, pitäisikö se korjata?  ;)
On mulla kasipätkän etulokarissakin reikä enkä todellakaan aio tehdä sille mitään :facepalm: Kysymyshän ei ollut siitä kannattaako, joten jos vaikka sitten jätät vastaamatta jos ei oikeasti ole mitään annettavaa? :)
No kun halvalla sai.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9366 : 29.12.2015, 21:51:11 »
Kumpi putki on AW71L öljyjäähyn paluuputki?
Olis kiire....

Pervokoneisessa lootaöljy kiertää syylärissä erisuuntaan ku vinokoneisessa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9367 : 29.12.2015, 21:54:25 »
Kaziganth ja HammerDown rauhoittuu nyt.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9527
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9368 : 29.12.2015, 21:54:34 »
Pervokoneisessa lootaöljy kiertää syylärissä erisuuntaan ku vinokoneisessa.

Eri päädyssä ainakin, onko öljyn kiertosuuntakin eri?  ???
765 B280 -85,  MB EQC -22

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9369 : 29.12.2015, 22:17:53 »
Kaziganth ja HammerDown rauhoittuu nyt.

OK. Viisaammat saa neuvoa, mitä vikoja kannattaa jättää korjaamatta, että saa vielä leiman.

Ei herneitä ny.  :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9370 : 29.12.2015, 22:24:50 »
Kumpi putki on AW71L öljyjäähyn paluuputki?
Olis kiire....
Vinokoneisen lootaöljyt on tullut pumpattua ulos ylemmästä tumpista.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9371 : 29.12.2015, 22:29:19 »
OK. Viisaammat saa neuvoa, mitä vikoja kannattaa jättää korjaamatta, että saa vielä leiman.

Ei herneitä ny.  :)
Mä korjasin viime joulun katsastukseen seiskasta vetokoukun sikamassalla ja raidepään vasaralla. Ja siltikin tuli hylky, ihme juttu :D

Nyt ysissä on reikä etulokasuojassa ja takahelmassa. En aio korjata kumpaakaan leimalle, katotaan miten käy  :buck2:
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa väsyttää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9372 : 30.12.2015, 03:09:41 »
Käskivät leimalle vaihtaa 760:n takaiskarin... Mistäs mää tiedän onko siellä nivot tai normi-iskarit? Mitä eroo niissä on?


Voiko sinne tuupata vaan normi-iskarin, ei nappais neljääsataa laittaa nivoon...





Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5529
  • Volvo V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9373 : 30.12.2015, 07:22:02 »
Käskivät leimalle vaihtaa 760:n takaiskarin... Mistäs mää tiedän onko siellä nivot tai normi-iskarit? Mitä eroo niissä on?

Voiko sinne tuupata vaan normi-iskarin, ei nappais neljääsataa laittaa nivoon...

Nivot on aina paksummat varreltaan, myös jouset ja iskarin yläpäät menee vaihtoon..
Nivojen jouset on löysemmät ja siksi jouset pitää vaihtaa iskareiden kanssa, jos nivoista haluaa eroon.

Ainakin V70:ssä pitää vaihtaa nivot, yläpäät ja jouset..
 :buck2: :buck2:
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 07:26:16 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9374 : 30.12.2015, 08:54:21 »
Käskivät leimalle vaihtaa 760:n takaiskarin... Mistäs mää tiedän onko siellä nivot tai normi-iskarit? Mitä eroo niissä on?


Voiko sinne tuupata vaan normi-iskarin, ei nappais neljääsataa laittaa nivoon...
Nivoissa haitarikumi ja iskarin varsi (se ohut kiiltävä osa) on alaspäin (eli akselin puolella) ja paksumpi säiliöosa yläpuolella, normi iskarissa varsi on ylöspäin (eli korin puolella) ja paksumpi osa alapuolella. Jos siellä on nivot alla niin molemmille puolille pitää vaihtaa normi iskarit ja jouset, jos vaihtaa vain toisen puolen niin joustavat erilailla ja tulee sangen veikeä ajaa. Normi iskarit ja nivojen jouset ei pelaa yhteen, nivojen jouset ei kanna kuormaa ja pohjaa pienessäkin pompussa. Jos taas laittaa nivot ja normijouset niin tulee korkea kivireki, joka ei jousta mihinkäänpäin.

Nivomat:


kiiltävä varsi on tuon haitarikumin sisällä

tava iskarit (Bilstein) + (madallus)jouset:


kiiltävä varsi on ylemmän sinertävän (muovi)suojan sisällä
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Carcom Oy  Elekma