Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4046485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 16 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9555 : 25.01.2016, 23:26:35 »
Se konehuoneessa oleva peltikuorinen rele on valonvaihtorele. Eli jos sulla pitkät pelaa, mutta muut ei, niin syy on tuossa. Osas valita kaikista huonoimman mahdollisen hetken hajoamiselleen mun autossa, pimeä, lumisade, valaisematon tie ja vastaantulijoita. Joutu sitten jokaisen vastaantulijan häikäisemään kun ei voinut vaihtaa lyhyille.
mulla tuli joskus kans vikaa, mutta kuoren avaamalla ja vähän taivuttelemalla sain tehtyä siitä vielä soivan pelin
No kun halvalla sai.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9556 : 26.01.2016, 10:33:59 »
Eli yritetääs vielä... Mk2 V70 2.5tdi ei ilmaannu... Vaihdettua on moottori ja suodatin, letkuja ja liitin polttoainesuotimen kanteen sekä suodattimeen uudet tiivisteet... Kirkkaassa letkussa näkyy iso ilmakupla ja kun starttaa imaisee ilman pumppuun ja ruiskuttaa kun lopettaa startin niin ilma nousee pumpusta takaisin ylös... On kokeiltu suutinputkia auki/kiinni ei tepsi.. onko näissä vielä jotain heikkoja kohtia mitkä pettää? ainakun avaa suotimen ilmaruuvin niin suotimeen menee 15s startin jälkeen about desi dieseliä.. Siis jää vajaaksi :/ Polttoaineletkut kuitenkin putsattu ja tankki täynnä...
240 '85 T5

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9557 : 26.01.2016, 23:00:00 »
Millä ootte maalannut pakosarjoja menestyneesti? Väriksi musta

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9558 : 26.01.2016, 23:27:34 »
Millä ootte maalannut pakosarjoja menestyneesti? Väriksi musta


Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9559 : 27.01.2016, 00:00:04 »
Saako noita VHT maaleja enää mistään?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9560 : 27.01.2016, 00:13:12 »
Jaa, niin, niisshän olikin jotai haitallisia aineksia. En kyllä tiä nykyisestä saatavuudesta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9561 : 27.01.2016, 00:31:44 »
Mites esim cerakote pinnoite?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9562 : 27.01.2016, 00:50:27 »
Eli yritetääs vielä... Mk2 V70 2.5tdi ei ilmaannu... Vaihdettua on moottori ja suodatin, letkuja ja liitin polttoainesuotimen kanteen sekä suodattimeen uudet tiivisteet... Kirkkaassa letkussa näkyy iso ilmakupla ja kun starttaa imaisee ilman pumppuun ja ruiskuttaa kun lopettaa startin niin ilma nousee pumpusta takaisin ylös... On kokeiltu suutinputkia auki/kiinni ei tepsi.. onko näissä vielä jotain heikkoja kohtia mitkä pettää? ainakun avaa suotimen ilmaruuvin niin suotimeen menee 15s startin jälkeen about desi dieseliä.. Siis jää vajaaksi :/ Polttoaineletkut kuitenkin putsattu ja tankki täynnä...
Voisiko olla että määränsäädin ei saa signaalia tai on rikki tai väärässä asennossa? Tuli vain mieleen kun lukaisin tätä
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31315.135

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • savua!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9563 : 27.01.2016, 01:16:37 »
Voisiko olla että määränsäädin ei saa signaalia tai on rikki tai väärässä asennossa? Tuli vain mieleen kun lukaisin tätä
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31315.135

Miten satuinkin just lukemaan tätä!

Tuli tosiaan just tuon kanssa huomattua että jos pumppua on ronkittu, se määränsäätimen asento vaikuttaa ihan jäätävästi siihen syöttömäärään, pienimmillään ei käy. Sitä ei tullu enää katottua tuleeko sieltä ollenkaan tavaraa pienimmässä asennossa, vaiko vain hyvin vähän.

Tai jos pumppu on ajettu hirmuisen paljon, voi akselin stefa olla kulunut ja koska siirtopumppu on muistaakseni heti stefan ja laakerin takana siinä, se imee ennemmin ilmaa stefan lävitse kuin naftaa linjasta. Tosin en tiedä miten paljon se sais olla rullattu, omalla yksilöllä kohta 600tkm taulussa ja epäilen että sille mitään huoltoa ois tehty. Taitaa olla kyllä lähinnä d24:n pumppujen ongelma tuo, siinä hihna voi jäädä helpommin liian kireälle ja se voi syödä pumpulta laakerin ja stefan. TDI:ssä ei tuota ongelmaa ole, kun kireyttä ei tarvi säätää pumpun asennolla vaan rullilla.

Ulkoista siirtopumppua lähtisin kokeilemaan linjaan, ja sitten ns. anti-hammermodia. Jos ei niillä lähde niin sitten varmaan uutta määränsäädintä. Vikakoodinluku tietty kertoo jotain, mutta esim mulla tuo määränsäädin ei antanu vikakoodia kärähtäessään. Se tosin onkin vanhempaa mallia ilman elektroniikkaa pumpussa, sulla kai siellä jotain jo on kun pumppu on msa15.8 jo väyläohjattu(?).
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016, 01:18:16 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9564 : 27.01.2016, 10:34:18 »
940:n jenkkivilkku/-parkkien polttimokantojen valmistus lopetettu  >:(

Mistä tälläset vois saada, vai oletteko tehny jotain omia patentteja?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Zxc

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9565 : 27.01.2016, 10:59:05 »
Minulla on vm. 2004 V70 163hv D5-koneella. Kylmänä käynnistettäessä (toki ollut lämmityksessä) parin ensimmäisen sekunnin ajan öljynpainevalo jää palamaan ja ajotietokoneen näytössä vilahtaa teksti "Ei öljynpainetta, pysäytä moottori". Myöskin moottorin käyntiääni on tuon parin sekunnin ajan "raskas". Koneessa on öljynä 0W-30 ja määrä on lähes mittatikun ylärajassa. Viimeksi auto oli huollossa Käyttöautolla, joten uskoisin ainakin, että suodatin on Volvon oma. Mistäköhän tämä mahtaa johtua ja kuinka vakavasta asiasta on kyse? Muutoin öljynpainevalo ei koskaan pala. Sellainen outo juttu on vielä pistänyt silmään, että öljynpaine valo ei jää palamaan silloin, kun auto ei ole joskus kerinnyt olemaan roikassa ihan niin kauan kuin pitäisi ja hehkutus kestää pitempään. Luulisi, että tuolloin se ainakin palaisi, kun käynnistys on moottorille muutenkin raskaampi.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2475
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9566 : 27.01.2016, 11:08:23 »
Kävinpä purkaamolta hakemassa releen konehuoneeseen ja toisen katkaisijan ja ei vaikutusta, ajovalot ei syty. Mittaristakin hävis valot, mut keskikonsolissa palaa, mistähän toi maadottaa? :idiot2:

Ajovalon töpseleistä kokeilin mitata, niin sinne ei edes tuu virtaa.

Jalkatilan relettä en saanut otettua purkuautosta kun oli sen verran hyvin lunta siinä ympärillä..  :-\

E: Ongelma korjautui kun vähän herkistelin jalkatilan relettä.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016, 22:52:25 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9567 : 27.01.2016, 11:51:45 »
V70N 2,4T automaatti -02
Reilu viikko sitten kävi reistailemaan ensimmäistä kertaa, ei lähtenyt kunnolla käymään ja kun lähti, kävi huonosti ja tyhjäkäynti humppasi 500-1000 rpm välillä. Myöhemmin ei lähtenyt moneen päivään käyntiin. Tulpat vaihtamalla sai käymään, meinasi sammuilla valoissa jne, ampui pakoputkesta perkeleen mustaa. Vikakoodit luettua herjaa monesti kaasuläppäkoteloa. No tänään oli tarkoitus ajaa auto korjaamolle kaasuläppäkotelon vaihtoon ja uudelleenohjelmointiin, vaan ei käynnisty, ei edes yritä, eikä anna enää vikakoodejakaan. Voiko tuo risa kaasuläppäkotelo aiheuttaa tätä? Bensa haisee reilusti

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9568 : 27.01.2016, 15:09:53 »
Miten satuinkin just lukemaan tätä!

Tuli tosiaan just tuon kanssa huomattua että jos pumppua on ronkittu, se määränsäätimen asento vaikuttaa ihan jäätävästi siihen syöttömäärään, pienimmillään ei käy. Sitä ei tullu enää katottua tuleeko sieltä ollenkaan tavaraa pienimmässä asennossa, vaiko vain hyvin vähän.

Tai jos pumppu on ajettu hirmuisen paljon, voi akselin stefa olla kulunut ja koska siirtopumppu on muistaakseni heti stefan ja laakerin takana siinä, se imee ennemmin ilmaa stefan lävitse kuin naftaa linjasta. Tosin en tiedä miten paljon se sais olla rullattu, omalla yksilöllä kohta 600tkm taulussa ja epäilen että sille mitään huoltoa ois tehty. Taitaa olla kyllä lähinnä d24:n pumppujen ongelma tuo, siinä hihna voi jäädä helpommin liian kireälle ja se voi syödä pumpulta laakerin ja stefan. TDI:ssä ei tuota ongelmaa ole, kun kireyttä ei tarvi säätää pumpun asennolla vaan rullilla.

Ulkoista siirtopumppua lähtisin kokeilemaan linjaan, ja sitten ns. anti-hammermodia. Jos ei niillä lähde niin sitten varmaan uutta määränsäädintä. Vikakoodinluku tietty kertoo jotain, mutta esim mulla tuo määränsäädin ei antanu vikakoodia kärähtäessään. Se tosin onkin vanhempaa mallia ilman elektroniikkaa pumpussa, sulla kai siellä jotain jo on kun pumppu on msa15.8 jo väyläohjattu(?).
Kukaan ei ole ikinä maininnut tollaisesta säätimestä.. Loogiseltahan tuo kuulostaa.. Ruiskuttaa vaan sen verran tällähetkellä että kastuu... Pumppua ei ole auottu mut on ollut irti.. Ainakaan pumpun lukitus ei toiminut? 430Tkm pumpulla takana. Moottori antaa yhden vikakoodin (autocom) mutta sillä ei löydy netistä mitään.. Hmm
240 '85 T5

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6460
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9569 : 27.01.2016, 15:22:16 »
Minulla on vm. 2004 V70 163hv D5-koneella. Kylmänä käynnistettäessä (toki ollut lämmityksessä) parin ensimmäisen sekunnin ajan öljynpainevalo jää palamaan ja ajotietokoneen näytössä vilahtaa teksti "Ei öljynpainetta, pysäytä moottori". Myöskin moottorin käyntiääni on tuon parin sekunnin ajan "raskas". Koneessa on öljynä 0W-30 ja määrä on lähes mittatikun ylärajassa. Viimeksi auto oli huollossa Käyttöautolla, joten uskoisin ainakin, että suodatin on Volvon oma. Mistäköhän tämä mahtaa johtua ja kuinka vakavasta asiasta on kyse? Muutoin öljynpainevalo ei koskaan pala. Sellainen outo juttu on vielä pistänyt silmään, että öljynpaine valo ei jää palamaan silloin, kun auto ei ole joskus kerinnyt olemaan roikassa ihan niin kauan kuin pitäisi ja hehkutus kestää pitempään. Luulisi, että tuolloin se ainakin palaisi, kun käynnistys on moottorille muutenkin raskaampi.

Näitä startin jälkeen vilahtavia öljynpainevaroituksia on minullakin kylmällä koneella silloin tällöin ja foorumilla on aiemminkin asiasta puhuttu, haku löytänee. En ole itse pitänyt sitä vakavana mutta annan auton hetken käydä ennen liikkeellelähtöä ja ajan kylmällä koneella pehmeästi. Sit kun tohon itse vaihdan öljyt joskus saatan vetää jonkun motor flushin varmuuden vuoksi, mut 90 000km on itse menty ilman ongelmia tai koneen käytöksen muuttumista, moottorilla ikää 235tkm. Suodatin on itselläkin Volvon ja huollot tehty ajoissa, öljy 5w-40.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

RallyBaron  Samppasport