Alkuperäinen laturi ei koskaan tehnyt tuota.
Pintaa löytyy vähän kengistä, jarrupolkimen tuntuma on huono, pinnat lasittuneet.
Pitää kai ulkomailta tilata aten levyt ja muut romut joka nurkkaan. 
Tuntuu välillä olevan vähän arpapeliä noiden latureiden kanssa, etenkin jos on uusi halpatuotanto, tai kunnostettu.
Omassa oli aikanaan joku merkitön laturi, ja se ei pelittänyt oikein koskaan kunnolla, ja loppujen lopuksi siitä kuori kollektorin kuparit.
Sen jälkeen hommasin foorumin kautta, käytetyn jo kerran tehdaskunnostetun Boschin, niin sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa nyt noin 2 vuoden aikana.
Jos meinaa kunnostetun laittaa, niin sama homma kuin starttimoottorin kanssa, että mielellään suoraan Bosch niin saa ainakin minimoitua mahdolliset toimintahäiriöt.
Työn puolesta kun tulee välillä otettua takuuaikana vastaan kunnostettuja laitteita, niin aika monesti yhteisenä nimittäjänä on, että ne eivät ole Boschin kunnostamia.
Esimerkki: Laturi joka on alunperin ollut Boschin tekele, mutta kunnostettu muualla.
Aika isoja eroja löytyy, jos vaikka tutkii käytettyjen vaihtokomponenttien laatua, joka on sitten suoraan verrannollinen niiden kestoon.
Eiväthän ne kaikki tietenkään ole susia, mutta sitten harmittaa kun sellainen osuu kohdalle.
-------------
Noista jarruista vielä, niin milloin jarrunesteet on viimeksi vaihdettu kokonaisuudessaan?
Tuli vaan siitäkin mieleen, kun pitäisi omaan tehdä, kun poljintuntuma on välillä pehmeä.
Itsellä ei ole palojen lasittuneisuuden kanssa ollut ainakaan edessä ongelmia (vaikka onkin reilu 100 tkm paloilla + levyillä takana), kun olen ottanut tavaksi tehdä pari kertaa viikossa muutaman kunnon jarrutuksen tyhjällä tienpätkällä.
Itse kun tulee ajettua paljon matkaa, ja myös kaupunki-/nurkka-ajoa, niin ei tule yleensä painettua jarrupoljinta paljoa puolenvälin yli (paitsi tietenkin risteyksissä ja liikennevaloissa, koska automaagi), niin olen katsonut parhaaksi vetää kunnon jarrutukset sitten muuten.
Itselläkin on käsijarruremppa vielä tälle vuodelle tiedossa, kun viime leimalla oli heittoa se sallitut 70%,
ja muuta en leimalle laittanut käsijarrusta silloin, kuin vaijerin pitimen korjausosan...
Uudet käsijarrukengät ja asennussarja ovatkin olleet valmiina jo hyvän aikaa, mutta olen alkanut miettimään, että laittaisi kengiksi ihan jotain muuta kuin ne All Brake Systemsin tarvikkeet.
Nimittäin se kulutuspinta on aika huonolaatuinen niissä...