Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3988922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11085 : 19.02.2017, 11:44:43 »
Oliskohan nyt niin että varsinainen jarrukumirasva on usein sinistä ja muita jarrurasvoja ja -vaseliineja on sitten erivärisiä. Näin itsellä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11086 : 19.02.2017, 12:29:37 »
Oliskohan nyt niin että varsinainen jarrukumirasva on usein sinistä ja muita jarrurasvoja ja -vaseliineja on sitten erivärisiä. Näin itsellä.
Mulla on väritöntä ;)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11087 : 19.02.2017, 12:52:32 »
Mulla on väritöntä ;)
Sama homma, mutta tuota silikonirasvaa käytän vaan stefojen asennukseen.


Poissa HzN777

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11088 : 22.02.2017, 10:00:55 »
V70 2010 2,0D 260tkm. Pakokaasu haisee autossa sisällä aina kun pysähtyy liikkeestä. Sisäilmankierrolla haisee kahta kauheammin. Jostain vuotaa pakokaasua ilmeisesti tai sitten on ehdotettu että suuttimet vuotavat. Miten tämmöset suutinvuodot korjataan, jos se on sellainen? Onko tästä tulossa kallis korjaamoreissu? Pitääkö tässä varautua suuttimien uusimiseen vai onko niissä joku tiiviste vaan joka uusitaan? Entä onko joku pakosarjan tiivisteen vaihto iso ja kallis homma? Näitä tässä nyt pohdin tulevaa huoltoa odotellessa.

t. Tietämätön

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6439
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11089 : 22.02.2017, 11:05:28 »
Suuttimet ei ole halpoja mutta vika voi olla muutakin. Esim. katkennut EGR-putki toi pakokaasut sisälle anopin Volvossa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11090 : 22.02.2017, 17:04:55 »
-99 V40 diesel on alkanut pitää kolinaa liikkeelle lähdettäessä ja jarrutettaessa, ilmeisesti moottorin tukikumi on antautumassa. Sijainti on vielä hakusessa näin pakkasen keskellä. Onko joku kumeista erityisen altis hajoamaan tai onko muita kolinan aiheuttajia ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1379
  • Hi Tech, Low Life
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11091 : 22.02.2017, 22:26:13 »
Nopein katsoa noista v40 on se koneen ylätuki, sivuttain heilumista ehkäisee.
Meneekö muuten vaihteet hyvin vai joutuuko hakemaan tai tarkempi päälle laitossa, laatikon tukikumi alkanu yleensä vaihteensiirron takkuilua tehdä.
Löystynyt apurunko tai dp/pakoputkisto ottaa johonkin kiinni hajonneen moottorin alakumin ( ollu saabeis hydraulisia) tai revenneet laatikonkumin takia ollu noita kolahdus ääniä mulla eri autois.
Vetaritkin voi kolahdella jos väljät tai rasvat vähissä.

PS. Googlailun perusteella moottorin takakumi yleisimmin V/S40 olisi antautunut. Saksasta saa pikaisen haravoinnin mukaan ok hintaan kunnon valmistajilta noita kaikkia kumeja ja omaan saatan uusia kaikki kerralla jos pitää nykyisen 2.0t aion.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2017, 17:56:37 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11092 : 24.02.2017, 10:39:36 »
740 on alkanut starttaamaan laiskasti. Tänään aamulla luulin jo että akku loppuu, niin laiskaa oli pyöritys. Mutta ei se loppunutkaan, starttasi vaan todella hitaasti ja parinkymmenen sekunnin pyörityksen jälkeen hörähti auto tulille. Yleensä tuo käynnistyy viidennen pyöräytyksen jälkeen. Akku on vanha, laturi pieni ja johtosarja kuttaperkaa. Voiko esim alhainen jännite aiheuttaa sen, että kone pyörii mutta auto ei käynnisty?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11093 : 24.02.2017, 11:10:04 »
Kyllä voi. Jos virta ei riitä kunnon kipinälle.

Osta akku :)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11094 : 24.02.2017, 16:05:54 »
Kyllä voi. Jos virta ei riitä kunnon kipinälle.

Osta akku :)

Mahtavaa, näillä mennään! Kiitoksia.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 413
  • Ei mihinkää!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11095 : 25.02.2017, 00:02:43 »
Tuoho b200f 240:ii tarvinneis kait lambda hommaa, autoihinvaraosat.fi on vaan pirun monta vaihtoehtoa ja iskee valinnanvaikeus.
https://www.autoihinvaraosat.fi/volvo-osat/240-kombi-p245/28646/10829/lambda-saatoe
Ku ei huoltokirjaakaan oo, niin ei hajuakaan onko nyt 400tkm täyteen tullessa kuinka monta tkm nähnyt..
Boschilainen se tuolta varmaan olis, mitään haistapas..tarviketta ei naposta laitella..
Jos joku enemmänkin näide anturie kans pelaillu, niin koitan tässä välttää sitä
"Ai sä tilasit sen lambdan, oisit tilannu ennemmin tuon..". Eli mitäs laitetaan ???

Tosin aikoinaan lämpeni/suli painepumpun sulake, silloin tyrkkäs lambda valoa.
Valo sammu, kun laittel uutta sulaketta kera pintoje puhistuksen.
Auton mukana ostettaessa tullut paine että siirtopumppu, että en tiiä pitäskö jtn aavistella...
Nyt muutamana päivänä tuntunu jotenkin kaasuun vastaamattomalta kapistukselta, ikäänkö ois parikyt heposta karussa.
Sen mitä parhaillaan jaksanu nelosellakin mennä ovi eellä ni nyt hyvä jos kolmosella kykenee samaan. Keliolosuhteissa ei eroja.
Muutaman kerran saanu sahata pikkusen pidempään käyntiin.
Mutta voi olla useampikin päivä kun vetoja onkin, lähtee hyvin käyntiin, ei nyvi vedossa ja valo ei killu mittarissa..
Pitäsköhä viskasta ne hyllyssä lojuvat pumput kii, eikä vielä lambdaa ??? Jotenki voisin siirtopumppuakin veikata toisaalta..
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11096 : 25.02.2017, 10:14:42 »
Mä laitoin käytetyn boschilaisen lambdan ja hienosti toimi.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11097 : 25.02.2017, 20:32:01 »
V70 2010 2,0D 260tkm. Pakokaasu haisee autossa sisällä aina kun pysähtyy liikkeestä. Sisäilmankierrolla haisee kahta kauheammin. Jostain vuotaa pakokaasua ilmeisesti tai sitten on ehdotettu että suuttimet vuotavat. Miten tämmöset suutinvuodot korjataan, jos se on sellainen? Onko tästä tulossa kallis korjaamoreissu? Pitääkö tässä varautua suuttimien uusimiseen vai onko niissä joku tiiviste vaan joka uusitaan? Entä onko joku pakosarjan tiivisteen vaihto iso ja kallis homma? Näitä tässä nyt pohdin tulevaa huoltoa odotellessa.

t. Tietämätön
Suutinta ei tarvitse vaihtaa, jos se ei vuoda läpi polttoainetta suoraan sylinteriin. Pelkkä tiivisteen vaihto ei auta jos palokaasut tulee suuttimen ja kannen välistä, vaan suuttimen pohjan joutuu ajamaan kalvaimella suoraksi ja puhtaaksi. Kannattanee laittaa kaikki kerralla ettei tarvitse viedä uudestaan korjaamolle kun seuraava vuotaa.
Vuotavan suuttimen kuulee kyllä helposti äänestä, kun se "supsuttaa" tyhjäkäynnillä. Lisäksi siihen suuttimen juureen muodostuu mustaa pikeä joka on todella tiukassa puhdistaa pois.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11098 : 25.02.2017, 21:49:27 »
Mistä löytyis 850 etulyhtyihin korkeudensäätömoottorin tilalle "manuaalinen säätöruuvi"?

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11099 : 25.02.2017, 21:56:41 »
Mistä löytyis 850 etulyhtyihin korkeudensäätömoottorin tilalle "manuaalinen säätöruuvi"?

Alkupään 850 umpiosta.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo