Kysytäämpäs neuvoa viisaammilta.
Tuossa 242 proikussani tällä hetkellä 70a laturi pakosarjan alapuolella, ja hihnana on se perus 10x925 kokoinen kiilahihna, ja kiristin on kireimmällä, mitä saa, mutta hihna aivan löysänä ja saa helposti pois. Eli veikkauksena 10x850 kokoinen voisi olla passeli, MUTTA, jos laturin kiristin olisi kireimmillään, niin ottaa tuohon jonkun tekemään pakosarjaan kiinni. On kyllä kääröä sarjassa, ja laturiin saisi lämpösuojateippiä vielä, mutta ei varmaan hyvä..?
Jos saisi tuon 925 pitkän hihnan kireäksi, niin jäisi 2cm rako pakosarjaan laturista, mutta kiristin jää vajaaksi, eli joutuisi vetäisemään poikki, ja hitsata lattaa väliin, mikä sitten taas luokitellaan räpellykseksi

Yhtenä vaihtoehtona on, että pistää 55a laturin, ja ne 850 pitkät hihnat, mutta onko laturi liian pieni omaan kokoonpanoon? Autosta karsittu sisustan sähköjä reippaasti, mutta megasquirt, bosch 044, facetin siirtopumppu, suuttimet ja ajovalot vievät x määrän virtaa. Jos vain 55a laturi riittäisi, niin ehdottomasti moinen, sillä sellaisella jää jo pakosarjaan 4cm rakoa

Kyllähän tuo 70a olisi ehdottomasti parempi, mutta ottaa tosiaan pakosarjaan kiinni, tai joutuu kiristintä pidentämään... Ja laturin siirto imusarjan puolelle ei ole vaihtoehto, koska triggeröinnit ja ahtoputket tulee vastaan.
Tulipas tekstiä..
