Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 13256 Vastauksia
  • 1407472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13230 : 03.12.2018, 18:26:38 »
Se on just tuo turbo plus sarja... ihmettelinkin kun puolalle menevä ohjaus syttypäätteltä kierti sen boksin kautta  ::) Harmi kun ei oo venttiileitä enää tallella tässä yksilössä... vissiin myöhästäny sytkää lh:n siitä tietämättä, vai ottanu pelkän kierrostiedon jonka pohjalta lisänny ahtoja...
« Viimeksi muokattu: 03.12.2018, 18:30:27 kirjoittanut filth »

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • Volvo is a lifestyle
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13231 : 04.12.2018, 12:34:01 »
Sitte sanoisin, että ei ongelmaa.
D5 sytytti vikavalon ihan parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen, vikakoodi oli öljytason anturista.

Meidän D3:een laittoivat Ad-huollossa ylärajaan asti öljyä,siinä se pysyi öljynvaihtovälin
(11tkm)ei mitään herjoja liiasta öljystä.Nyt merkkihuollossa 3/4 asti öljyä.

Asia selvä, eiköhän tällä pärjäillä :)
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13232 : 05.12.2018, 20:55:05 »
volvo v70 -00 2.4 140hp man vilkuttelee öljyn merkkivaloo lämpösenä, nousee kaasulta niin vilahtaa kerran kaks ja sammuu, painaa reippaammin kaasua niin vilahtaa taas kunnes nostaa kaasun. Kylmänä en saanu syttyy kertaakaan. Koneen lämmöt on jo normaalissa, mutta silti saa tovin ajaa ennenkö rupee vilkuttelee. Voisko olla haulla löytyneet vinkit o renkaista tähän vaivaan varteen otettava syyllinen? Jos on ajanu n. 100km putkeen maantie/motari vauhtia niin vilkuttelee jokaisen kaasulta nousun jälkeen mutta kun esim rampille tultaessa jarruttaa ja vaihtelee pykälä kerrallaan pienemmälle ilman että koskeekaan kaasuun niin ei vilkahtele silloin vaikka kierrokset heitteleekin. Mahtuuko öljypohja tulee pois helposti?
volvo 850 2.5 -96 -ex, volvo 460 1.6 -95 -ex, ford mondeo 1.8 -94 -ex, opel vectra 1.6 -96 - ex + 2xopel ja nyk; volvo 850 2.5 -96

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 423
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13233 : 06.12.2018, 02:26:01 »
Ostin pari päivää sitten 740 ja kontissa on joku tukikumi, mielestäni tuo ei ole kyllä 740 moottorin tuennasta?


Auto on sedani 1990 ja m47, kone 230F
Mietin eka että laatikon kumi mutta näyttää minusta erilaiselta...
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 477
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13234 : 06.12.2018, 05:54:38 »
on laatikon kumi,löytyy joistakin automaateista ja hydraulisilla moottorin tukikumeilla olevista M47:sta

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1325
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13235 : 06.12.2018, 12:40:49 »
Eikös toi ole M90:n ja ilmeisesti joidenkin automaattien lootan tukikumi  ???
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4258
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13236 : 06.12.2018, 14:02:32 »
Myös m47 94 loppuvuodesta eteenpäin ja 960 manuaali (automaatti?)
945 -98 Classic, Toyota Yaris 1.3 vvt-i -00
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Paikalla Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1857
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13237 : 06.12.2018, 19:05:44 »
740 pitäis vaihtaa eteen uudet iskarit kun toinen on entinen. Mitäs kaikkea sinne kannattaa uusia samalla?

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2234
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13238 : 06.12.2018, 19:30:17 »
volvo v70 -00 2.4 140hp man vilkuttelee öljyn merkkivaloo lämpösenä, nousee kaasulta niin vilahtaa kerran kaks ja sammuu, painaa reippaammin kaasua niin vilahtaa taas kunnes nostaa kaasun. Kylmänä en saanu syttyy kertaakaan. Koneen lämmöt on jo normaalissa, mutta silti saa tovin ajaa ennenkö rupee vilkuttelee. Voisko olla haulla löytyneet vinkit o renkaista tähän vaivaan varteen otettava syyllinen? Jos on ajanu n. 100km putkeen maantie/motari vauhtia niin vilkuttelee jokaisen kaasulta nousun jälkeen mutta kun esim rampille tultaessa jarruttaa ja vaihtelee pykälä kerrallaan pienemmälle ilman että koskeekaan kaasuun niin ei vilkahtele silloin vaikka kierrokset heitteleekin. Mahtuuko öljypohja tulee pois helposti?

onko tuo 1-koppainen vai kakkoskoppainen, voi olla sihti tukossa tai huohotus
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=98409.0

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84407.0
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kankikari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • Ilo alkaa kilosta
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13239 : 06.12.2018, 19:35:56 »
740 pitäis vaihtaa eteen uudet iskarit kun toinen on entinen. Mitäs kaikkea sinne kannattaa uusia samalla?

Eihä niitä yläpäitä tiedä onko kypsät mut jarrukilvet näkee etukäteen. Ite uusisin jouset jos vanhat. Takapään saa sit uusia heti perään kun alkaa keulimaan jos samaa ikää nekin.
Turbo 940

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13240 : 06.12.2018, 20:08:27 »
onko tuo 1-koppainen vai kakkoskoppainen, voi olla sihti tukossa tai huohotus
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=98409.0

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84407.0


Ykkös koppanen. Inasen puhaltaa mittatikun reijästä muttei ihan kauheita joten huohotinta tarvitsisi muutenki vilkuilla. Kiitoksia linkeistä. Tänään ajelin n. 100km josta 50km kerralla, ilman yhtäkään öljynpaine vilautusta
volvo 850 2.5 -96 -ex, volvo 460 1.6 -95 -ex, ford mondeo 1.8 -94 -ex, opel vectra 1.6 -96 - ex + 2xopel ja nyk; volvo 850 2.5 -96

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1325
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13241 : 06.12.2018, 21:33:20 »
740 pitäis vaihtaa eteen uudet iskarit kun toinen on entinen. Mitäs kaikkea sinne kannattaa uusia samalla?

Itte varaisin koiranluut ellei ole tuoreeltaan vaihdettu. Muuten nyt silmäilisin ihan vaan pintapuolisesti jos ei kolinaa pidä mikään paikka
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4258
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13242 : 06.12.2018, 21:36:12 »
Ja ottaa huomioon että ne iskarin kiinnitysmutterit voivat olla erittäin tiukkaan jumiin ruostuneet. Hitsausvehkeet olisi hyvä löytyä.
945 -98 Classic, Toyota Yaris 1.3 vvt-i -00
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Paikalla Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1857
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13243 : 06.12.2018, 23:27:26 »
Ja ottaa huomioon että ne iskarin kiinnitysmutterit voivat olla erittäin tiukkaan jumiin ruostuneet. Hitsausvehkeet olisi hyvä löytyä.
Löytyy, tosin kaverilla ollut pari kuukautta lainassa :D

Siellä alkaa pikkuhiljaa kaikki kumiosat olla sen näköisiä että joku ne vaihtaisi kaikki muttei kolinaa kuulu mistään niin en suotta ole vaihdellut.

Jotkut punaset madaltavat jouset siellä on, pitää varmaan mittailla mitkä ne on. Taakse kerkesi edellinen omistaja vaihtamaan iskarit 2011 lopulla. Koiranluut ja raidepäät vois vaihdella samalla siis, alapallonivel vaihdettu vasta mun omistuksessa oikealle.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 423
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13244 : 07.12.2018, 01:24:32 »
Eikös toi ole M90:n ja ilmeisesti joidenkin automaattien lootan tukikumi  ???
Myös m47 94 loppuvuodesta eteenpäin ja 960 manuaali (automaatti?)
on laatikon kumi,löytyy joistakin automaateista ja hydraulisilla moottorin tukikumeilla olevista M47:sta

Kiitoksia vastauksista, pidän siis tallessa.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Race.fi  TamCar