Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 423
  • Old
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14640 : 11.12.2020, 21:17:06 »
Eiks Volvoissa oo ollu aina aika montakymmentä vuotta ollu millikierteet ;D
RTS

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14641 : 11.12.2020, 21:20:24 »
Taisi B20 olla viimeinen tuumilla oleva
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14642 : 11.12.2020, 21:31:25 »
Eiks Volvoissa oo ollu aina aika montakymmentä vuotta ollu millikierteet ;D
240:in pyöränmutterit on tuumaiset.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14643 : 11.12.2020, 22:28:46 »
Eiks Volvoissa oo ollu aina aika montakymmentä vuotta ollu millikierteet ;D

Muttereille löytyi vanteet. GP tykkivanteet. Ihmettelen vaan kun mutterit millikierteellä. Ja vanteet passaa volvoon kun nyrkki silmään. Tietty voi olla pösön vanteet alkujaan.

Tätäkö meinaat? Joo nuot on 240 tai oikeestaan 242 peräisin vuosmalli rajoittuu siihen takaluukun mallimuutokseen. En muista koska vaihtu lipattomaan luukkuun.

Tarttis nuokin putsata ja pistää maailmalle pikku et ja jonkin verran lippaa mitä ei yleensä gp vanteissa ole.

Mutterit ei kylläkään edelleenkään sovi 242.. onkohan noi sittenkin ne takaveto pösön tykkivanteiden mutterit.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2020, 23:05:16 kirjoittanut Kankikari »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14644 : 12.12.2020, 09:08:58 »
Taisi B20 olla viimeinen tuumilla oleva

2/7/9 turvavöiden kiinnityspultit ovat UNF-kierteellä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14645 : 12.12.2020, 14:32:18 »
En tiedä miten volvo on käyttänyt, mutta valuraudassa perinteinen Whitworth kierre (tai suunnilleen vastaava UNC) on huomattavasti vahvempi kuin normaali millikierre.

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • Volvo is a lifestyle
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14646 : 14.12.2020, 09:19:12 »
Morje! Olis tarkoitus alkaa vaihtaa venttiilikannentiiviste S80 D5 2007. Mitä kaikkea tuohon pittää uusia kun tuon vaihtaa? Ilmeisesti ainakin suutinputket, mutta onko siellä jotain mitä vaihtaa että voi ostaa kaikki osat valmiiksi?
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

Poissa joonaspee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14647 : 22.12.2020, 23:11:33 »
Morje! Olis tarkoitus alkaa vaihtaa venttiilikannentiiviste S80 D5 2007. Mitä kaikkea tuohon pittää uusia kun tuon vaihtaa? Ilmeisesti ainakin suutinputket, mutta onko siellä jotain mitä vaihtaa että voi ostaa kaikki osat valmiiksi?

venttiilikopan tiiviste, suuttimien tiivisteet, kannen pultit. suutinputket suositellaan vaihtamaan, mutta kokeilisin kuitenkin kasaamista vanhoilla. omassa on suutinputket ainakin jo kolmatta kertaa paikallaan ja edelleen pitää.

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14648 : 27.12.2020, 16:00:21 »
Mun hifi upgrade taisi olla liikaa 22v vanhalle ja juuri tänään yli 220000km ajetulle orkkis laturille tossa 940:sessä.
Voiko vanha laturi olla niin lopussa että noin 10A lisävirrankulutus taittaa kamelinselän niin että virrankulutus ajossa on kovempi kuin latausvirta? Tänään jouduin herättelemään auton ulkoisella laturilla, ja kun kävin heittämässä pienen lenkin niin auton oma laturi piti jatkuvaa ujellusta kierrosten mukaan.

Täytyy nyt vielä kerran myös tarkistaa kytkennät että mun herätevirta on tosissaan keltainen kaapeli ja jatkuva virta on se punainen eikä toisinpäin. Toisaalta mankka sammuu kun virrat kääntää pois, ja samasta piuhasta menee vahvarille heräte, niin pitäisi senkin ainakin kytkeytyä silloin pois.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14649 : 03.01.2021, 14:13:27 »
Mun hifi upgrade taisi olla liikaa 22v vanhalle ja juuri tänään yli 220000km ajetulle orkkis laturille tossa 940:sessä.
Voiko vanha laturi olla niin lopussa että noin 10A lisävirrankulutus taittaa kamelinselän niin että virrankulutus ajossa on kovempi kuin latausvirta? Tänään jouduin herättelemään auton ulkoisella laturilla, ja kun kävin heittämässä pienen lenkin niin auton oma laturi piti jatkuvaa ujellusta kierrosten mukaan.

Täytyy nyt vielä kerran myös tarkistaa kytkennät että mun herätevirta on tosissaan keltainen kaapeli ja jatkuva virta on se punainen eikä toisinpäin. Toisaalta mankka sammuu kun virrat kääntää pois, ja samasta piuhasta menee vahvarille heräte, niin pitäisi senkin ainakin kytkeytyä silloin pois.

Kyllä se voi olla loppuunajettu. Omaani vaihdoin laturin juuri noilla kilsoilla. Paikallisesta autosähköliikkeestä kunnostettu orkkis tilalle.
Oireina oli kovemmalla pakkasella jäätävä ulina laturin laakereista. En alkanut itse korjailemaan, koska myös hiilet ja liukurenkaat olivat todella kuluneet.
Samalla tein virta- ja maapuolen johdot uusiksi järeämmillä kaapeleilla.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14650 : 05.01.2021, 12:26:18 »
740 takasatuloita on saatavilla erikokoisilla männillä. Onko mitään merkitystä mitkä sinne ostaa kunhan on samat akselilla? Kun näkyy olevan 36, 38 ja 40mm männällä.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14651 : 05.01.2021, 12:42:04 »
740 takasatuloita on saatavilla erikokoisilla männillä. Onko mitään merkitystä mitkä sinne ostaa kunhan on samat akselilla? Kun näkyy olevan 36, 38 ja 40mm männällä.

Ite vaihtanu sedaniin (olikohan alunperin 36 mm) farkun 40 mm satulat eikä ole omassa käytössä ollut mitään merkitystä.

En tiedä pysyskö levyt sen puhtaampina, ovat niin kevyellä käytöllä kuitenkin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14652 : 05.01.2021, 14:22:32 »
740:n takaoven lukko toimii varsinkin pakkasella huonosti. Onko todennäköisin ongelmakohde ulkopuolinen lukkolaite, lähtikö se irti vain torxit avaamalla vai pitääkö purkaa koko paska vipuineen sormikopelolla oven uumenista?

Lukkoon menee jotenkuten, avautuu kehnosti. Vivustosta kokeillen nupille menevä pitkittäinen tanko taipuu mieluummin kaarelle kuin avaa lukon.

Pitääkö ulkokahvalle menevä avaustanko päästellä irti säätämistä varten vai onnistuuko paikallaan?

Vituttaa tuo näpit jäässä töplöstäminen, nykäsen kohta oven irti ja tuon uunin eteen rassattavaksi. >:(
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14653 : 05.01.2021, 14:23:38 »
740 takasatuloita on saatavilla erikokoisilla männillä. Onko mitään merkitystä mitkä sinne ostaa kunhan on samat akselilla? Kun näkyy olevan 36, 38 ja 40mm männällä.
Kyllähän se halkaisijaltaan suurempi mäntä antaa ainakin laskennallisesti suuremman jarruvoiman, joka säätää jarrut sitä myöden takapainoisemmiksi.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14654 : 05.01.2021, 14:46:44 »
740:n takaoven lukko toimii varsinkin pakkasella huonosti. Onko todennäköisin ongelmakohde ulkopuolinen lukkolaite, lähtikö se irti vain torxit avaamalla vai pitääkö purkaa koko paska vipuineen sormikopelolla oven uumenista?

Lukkoon menee jotenkuten, avautuu kehnosti. Vivustosta kokeillen nupille menevä pitkittäinen tanko taipuu mieluummin kaarelle kuin avaa lukon.

Pitääkö ulkokahvalle menevä avaustanko päästellä irti säätämistä varten vai onnistuuko paikallaan?

Vituttaa tuo näpit jäässä töplöstäminen, nykäsen kohta oven irti ja tuon uunin eteen rassattavaksi. >:(
Omassa ysissä oli aikanaan samaa vaivaa. Otin ovipahvin irti ja pistin aseöljy -purkin kuumaan veteen lämpeämään. Lopulta suihkin oven sisältä käsikopelolla ja ulkopuolelta lukkolaitteen liikkuviin osiin ja avaimella lukkoa hinkutellen eestaas.
Ei ole takkuillut sen koommin.

 

RallyBaron  Samppasport