Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3780972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6399
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15975 : 31.01.2025, 12:33:08 »
Ootko kokeillut suuttimenputsausaineita
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 277
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15976 : 31.01.2025, 12:38:03 »
Ootko kokeillut suuttimenputsausaineita

En oo, tuo nyt oisi helppo kyllä testata ja todeta onko apua
D5244T

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 421
  • Old
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15977 : 31.01.2025, 14:05:13 »
Moi. Mitä sähkövikoja ootte kohdannu kun amppeerit ei putoo mutta voltit kyllä?

V70 mk2 -00
 
Akku on uusi Exide Premium 77ah.
RTS

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15978 : 04.02.2025, 10:37:57 »
Tommosta tarjoo Skandixi orgisnumerolla, eikä tuokaan ole kuvan mukaan oikea, kun kaiken järjen mukaan pitäisi olla naaras-uros -liittimet.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-hydraulics/clutch-hoses-tubes/clutch-hose/1004427/?srsltid=AfmBOoqBPwp1X7GKrF5TAdebjRCA4UTFHfsCwruQVmmMVr6pciqUCNN2

Itseäni oikaisten, se on juurikin tuollainen:



Mutta onko letku alunperinkin tommonen rusetille vedetty 20 cm ylipitkä? ??? Vanhassa letkussa lukee Volvo ja Not for brake(s).

Tietysti jos tähän on sotkettu joku vääränkätisen ohjauksen spesiaali...
« Viimeksi muokattu: 04.02.2025, 11:03:28 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15979 : 06.02.2025, 16:21:35 »
Kuopiossa tai muualla paikkaa missä korjuuttaa 940 yazaki mittaristo?  :(

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15980 : 08.02.2025, 10:28:16 »
Löytysköhän Suomesta jostain Rensin kaukalomattoja takapotkuun?



Motonetistä joskus ostin, vaan eihän noita enää löydy...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15981 : 09.02.2025, 18:22:04 »
Merikontin takavalojen ylimmät ruudut taitaa olla sumareille pyhitetyt, tai siis sinne ei mene kakslankasen kanta ilman veistelyä?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15982 : 10.02.2025, 11:06:54 »
Löytysköhän Suomesta jostain Rensin kaukalomattoja takapotkuun?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Motonetistä joskus ostin, vaan eihän noita enää löydy...

Rensi 754-1 ja 755-1 etumatot, mutta saldoja ei näy olevan kellään.
Peugeot 307 näytti olevan samat matot.

https://cdn.virtasenkauppa.fi/file/Rensi-automatto-soveltuvuus-01_2022.pdf

Poissa Saku70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15983 : 20.02.2025, 19:45:16 »
2005 S80 2,5T

Matkustajan airbag ei käytössä, vaatii huollon
Ajonvakautus vaatii huollon.

Molemmat ilmoitukset tuli suunnilleen samaan aikaan ja välittömästi kallistuksenvakaajan runkopuslien vaihdon jälkeen / yhteydessä. Mielestäni tuolla ei oikein mitään ole mitä voisi saada samalla sössittyä rikki, kun apurunkoa hiukan tiputtaa paikaltaan.

Vikakoodit eivät nollaudu ja ilmeisesti (en ollut itse lukemassa koodeja) volvon testerillä ei pääse ottamaan yhteyttä useampaan moduliin. Viittaako tämä mittaristovikaan, kun eikös tuo mittaristo ole väylässä ensimmäisiä pullonkauloja? Muuten auto toimii normaalisti.

Ts. mistähän tällaisen kädettömän kannattaa ensimmäisenä lähteä vikaa tutkimaan?
Ajonvakautus vaatii huollon korjaantuu useasti vaihtamalla abs- pumpunmoottorin hiilet. Kestää n. 200- 250 000km ennenkuin loppuvat. Pumpun moottorin vaihtaminen on aika helppo juttu. Omassa V70 mk2 2.5T sen numero on 30643979. Ainut hankala homma oli löytää oikeanlaiset hiilet ja sitten viilaten sovitetaan, hyvin toimii omassa autossani  :) . Ei ole sen jälkeen tullut tekstiä ruutuun ja eikä vida dice 2014D herjaa sitä. Mikäli vielä on tarvetta lähetä yv niin voidaan katsoa vidalla mikä vaivaa, mikäli olet läheltä niin sovitaan aika.
Volvo V70 v-1997
Volvo V70 2.5T v-2005

Poissa eramika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15984 : 01.03.2025, 11:56:22 »
Katselin tuota omaa ohjausakselia, eikös tuosta puutu läpivientikumi? Kummallisesti ruostunut pinnasta, no se selittynee kosteudella mitä mahdollisesti tullut myös tuolta reiästä.



« Viimeksi muokattu: 01.03.2025, 18:13:26 kirjoittanut TOK »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3018
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15985 : 01.03.2025, 17:06:28 »
Ajonvakautus vaatii huollon korjaantuu useasti vaihtamalla abs- pumpunmoottorin hiilet. Kestää n. 200- 250 000km ennenkuin loppuvat. Pumpun moottorin vaihtaminen on aika helppo juttu. Omassa V70 mk2 2.5T sen numero on 30643979. Ainut hankala homma oli löytää oikeanlaiset hiilet ja sitten viilaten sovitetaan, hyvin toimii omassa autossani  :) . Ei ole sen jälkeen tullut tekstiä ruutuun ja eikä vida dice 2014D herjaa sitä. Mikäli vielä on tarvetta lähetä yv niin voidaan katsoa vidalla mikä vaivaa, mikäli olet läheltä niin sovitaan aika.
Tähän voisin kyllä sanoa että ajonvakautus herjat tulee yli 90% todennäköisyydellä aina muualta kuin pumpulta. Vidaa on tullut itsekkin tullut käytettyä päivittäin jo kivikaudelta alkaen, mukava laite on ja viat selkiää vaivattomasti, joskus vaatii hieman pähkäilyjä mitä yhteyksiä koodeilla on toisiinsa ennenkuin ottaa muita työkaluja käteen.

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15986 : 21.03.2025, 06:56:57 »
940 -96 b230fk kierrokset seilaa kun painelee jarrua, onko muuta vaihtoehtoa kun tehostin? Toki ne vähän seilaa muutenkin, mutta en oo löytäny imuvuotoa toistaseksi :D Suhina kuuluu kans polkimen suunnalta, en tiedä kuuluuko normaali toimintaan  ::)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15987 : 28.03.2025, 09:07:04 »
940 -96 b230fk kierrokset seilaa kun painelee jarrua, onko muuta vaihtoehtoa kun tehostin? Toki ne vähän seilaa muutenkin, mutta en oo löytäny imuvuotoa toistaseksi :D Suhina kuuluu kans polkimen suunnalta, en tiedä kuuluuko normaali toimintaan  ::)

Kylähän tuo tehostimen vuotoon viittaa, mutta toisaalta, jos siellä on ennestään vuotoa jossain muualla, minkä kanssa kone vielä osaa elää, tuo tehostimen normaalin "vuodon" vaikutus korostuu.

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15988 : 26.04.2025, 12:55:38 »
Ok kiitoksia pitääpä perehtyä! Toinen asia, kytkinpoljin ajoittain liikkuu vähän huonosti, "tökkii" ja natisee. Se ohjaamon puolen suojakumi ainakin on paskana, sen saa motonetistä uuden. Vois olla paskaa siinä akselisa niin tökkii? Ei vissiin mitään erikoista tuossa vaihdossa, sokka pois ja työsylkän tanko irti poljin kompleksista, poljinsysteemi parilla mutterilla pois edestä ja vaihtamaan? Vai tuleeko tuon kumin kaulus ulkopuolelle eli työsylinteri pitää käyttää kolostaan pois?

Edittinä lisätään vielä että tarkempi tutkimus osoittaa että tämä ei ilmaannu "ajoittain" vaan aluksi kun lähtee ajeleen niin liikkuu sulavasti, ja 5-10min kun on menty niin alkaa takkuilemaan vähän, ei nyt siis puhuta että jumittaa mutta ärsyttävästi natisten liikkuu poljin kun hissuksiin löysää kytkimen. Ja toki oon ruikkinut rasvaa polkimen akseliin ja pääsylinterin tankoonkin kun se suojakumi on halki
« Viimeksi muokattu: 27.04.2025, 19:34:13 kirjoittanut Jöyssi »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6703
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15989 : 27.04.2025, 20:14:50 »
Tehostimen vuodot saa esille jarru-cleanerilla, tosin omalla vastuulla. Tyhjäkäynnillä olevan moottorin alipaineletkuille "bräkyä" ja kun koneen kierrokset muuttuu, vuoto on paikallistunut
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Autoracing  KL-varaosat