RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3796888 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2715 : 14.02.2013, 18:45:09 »
Mitä ohjasutehostimen nestettä v70 vm 2004?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2716 : 14.02.2013, 19:07:22 »
Mitä ohjasutehostimen nestettä v70 vm 2004?

Jos on punaset niin normi ATF öljy.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2717 : 14.02.2013, 19:40:48 »
Oisko j_tapiolla se imuputken ahtimenpuolen pää menny linttaan.. Eikse tuossa mallissa ollu vähä ongelmana. Eli ei sais ilmaa kunnolla kierroksilla, silloha se ei anna vikakoodia?

Ei oo, eikä mielestäni voi mennä linttaan, tuossa on aika jäykkää kumia, sitä ei saa käsin puristamallakaan umpeen. Yritin kyllä käyttää ilman suodatintakin että saa kunnolla ilmaa.

Hämmästyttävä asia on kuitenkin että tänään auto toimi täysin ongelmitta. Ehdin käyttää muutamia ahtoputkia irti, niissä ei näkynyt mitään ihmeellistä.

Oiskohan se sit vaan ollu siipikehän jumittamista? Senkään ei kyllä pitäis noin totaali kuolettaa konetta ettei se jaksa kiertää yli 3000r.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2718 : 15.02.2013, 08:42:13 »
Ei oo, eikä mielestäni voi mennä linttaan, tuossa on aika jäykkää kumia, sitä ei saa käsin puristamallakaan umpeen. Yritin kyllä käyttää ilman suodatintakin että saa kunnolla ilmaa.

Hämmästyttävä asia on kuitenkin että tänään auto toimi täysin ongelmitta. Ehdin käyttää muutamia ahtoputkia irti, niissä ei näkynyt mitään ihmeellistä.

Oiskohan se sit vaan ollu siipikehän jumittamista? Senkään ei kyllä pitäis noin totaali kuolettaa konetta ettei se jaksa kiertää yli 3000r.
Cooleri jäätyi?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2719 : 15.02.2013, 11:11:32 »
Cooleri jäätyi?

Vaikee kuvitella. Uus kiinacooleri ja pohjassa vesireikä selkeesti auki. Lähin lämpimästä tallista jossa auto on kuivunut pari viikkoa.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2720 : 15.02.2013, 12:15:38 »
Vaikee kuvitella. Uus kiinacooleri ja pohjassa vesireikä selkeesti auki. Lähin lämpimästä tallista jossa auto on kuivunut pari viikkoa.
Joo, minäpä en lähtötilannetta tiennyt niin heitinpähän vaan. Saapi kai näitä sulkea pois näinkin?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2721 : 15.02.2013, 12:21:34 »
Joo, minäpä en lähtötilannetta tiennyt niin heitinpähän vaan. Saapi kai näitä sulkea pois näinkin?

Ilman muuta. Eihän tollasia hokannu lähtötilanteessa mainitakaa.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2722 : 15.02.2013, 12:27:23 »
Vielä vähän edelliseen... Mitäs jos polkimen potentiometri kummittelee, tuleeko siitä tuossa vempeleessä koodi?
Kerran bensakoneessa teki vähän yllätyksiä kun piti reagoida kaasun painamiseen eikä ne kierrokset nousseetkaan ja oli tosi nuhainen, niinkuin olis painanut kaasua vain vajaa kolmasosan vaikka linttasi petaalia lattiaan...
Kaasupolkimen kytkimen putsaus auttoi.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2723 : 15.02.2013, 12:41:12 »
Vielä vähän edelliseen... Mitäs jos polkimen potentiometri kummittelee, tuleeko siitä tuossa vempeleessä koodi?
Kerran bensakoneessa teki vähän yllätyksiä kun piti reagoida kaasun painamiseen eikä ne kierrokset nousseetkaan ja oli tosi nuhainen, niinkuin olis painanut kaasua vain vajaa kolmasosan vaikka linttasi petaalia lattiaan...
Kaasupolkimen kytkimen putsaus auttoi.

Käsittääkseni tuosta pitäis tulla vikakoodia. Mielestäni kaveri kokeili tuotakin omalla testerillään et näytti tasaista käyrää ylös asti. Tuo kyllä vois selittää sen kaasun vajaavuuden/kierrosten loppumisen.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2724 : 15.02.2013, 14:18:19 »
Kumpihan siirtopumppu -90 740 b230ft:hen kannattas ottaa, biltema tarjoo kahta mallia: 700- ja 900-sarja (ruisku) vai 760 ja 900-sarja (b280f/turbo)?

Edit: entäpä mitkä jarrunipat ovat sopivat 740:n abs-etusatuloihin? :o M10x1? Pituus?
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 14:56:36 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2725 : 16.02.2013, 14:21:54 »
Moro. Luultavasti väärä topicci mut kysympä nyt kumminki, minkä koneen männänrenkaat on sinisellä numerolla 275321 ?
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2726 : 16.02.2013, 21:09:30 »
Moro. Luultavasti väärä topicci mut kysympä nyt kumminki, minkä koneen männänrenkaat on sinisellä numerolla 275321 ?

 olen yrittäny nyt selata nettiä niin vaikuttais olevan volvon td120 mallimerkintäisen koneen. Sattuisko joku tietää tarkemmin? myyntiin olen laittamassa niin ois hyvä tietää enempi.
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2727 : 16.02.2013, 21:57:51 »
Oisko ideoita minkä mun ´04 D5:n nielas.
Kävin ajeleen muutaman kilometrin matkan jonka aikana vedot alko hyytyä. Kone tuntuu melko puhdittomalta, eikä ota kierroksia juuri yli 3000r. Ei paikallaan, eikä ajossa. Ajossa kulutuslukemat näyttää ihan normaalia kaikissa tilanteissa. Paitsi että 80 vauhtiin asti kestää yli 20sek.

Vikakoodeja ei tule (normaaleja enempää), mikä kummastuttaa entisestään, kuitenkin jonkun anturin luulis reakoivan kun kaasun painaa lattiaan mutta auto kiihtyy kuin daf-66.

Pa-suodattimen käytin pois mutten vaihtanut kun näytti ihan kirkkaalta/uudelta. Epäilin tätä polttoaine bakteeria joka ois tukkinu suodattimen, kun autolla on ajettu vajaa 500km viime talvesta.

Garretin siipikehän vipua kävin vääntelemässä ja vaikuttais liikkuvan normaalisti.

Automaatti?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2729 : 16.02.2013, 22:02:53 »
En nyt tarkasti tiedä automaattien toiminnasta tai missä vuosimallissa mikäkin on, mutta kysynpähän silti!

Onko siinä samantyylistä pyörreläppäsysteemiä, kuin esim. on D5244T4 (S80 '07 oli mulla)
Onko millon vaihteiston öljyt vaihdettu?
Onko vikakoodeja?
Paljon kilometrejä takana ja onko alkuperäinen turbo?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Samppasport  Futurez