KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3800588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2805 : 05.03.2013, 13:31:34 »
Googlettamisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että tuli säästettyä väärässä paikassa. Tuolla Unipointin säätimellä saanee heittää vesilintua ja hakea tilalle boschilainen.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2806 : 05.03.2013, 13:37:34 »
Googlettamisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että tuli säästettyä väärässä paikassa. Tuolla Unipointin säätimellä saanee heittää vesilintua ja hakea tilalle boschilainen.

Muutaman vaihtamalla varmasti löytyy yks toimiva. Omaan 440:iin jo kolmas pelitti.  :hello:

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2807 : 05.03.2013, 14:03:35 »
Muutaman vaihtamalla varmasti löytyy yks toimiva. Omaan 440:iin jo kolmas pelitti.  :hello:

Eipä tuo laturin irroittelu parkkkipaikalla ole niin mukavaa, että useaan kertaan lyhyen ajan sisään viitsisi sitä tehdä  :idiot2:

 :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2808 : 05.03.2013, 16:30:35 »
Mitenköhän hankala homma ois laittaa vm. 91 940 pyöritettävät lämmityslaitteen säätimet 740? Molemmissa autoissa manuaali ilmastointi.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2809 : 09.03.2013, 14:02:07 »
Onko kukaan irroittanut koskaan -07 mallisen ajovaloumpio "lasia" siis plexiä?

Lähteekö se helpolla avaamalle ne klipsut joilla "lasi" ympäri umpiota kiinni vai onko vielä lisäksi liimattu?

Tarttis saada irti koska lasin sisäpuolella on jostain syystä noin kolikon kokoinen harmaantumut alue keskellä lasia.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2810 : 09.03.2013, 14:21:06 »
Ikkuna on liimattuna klipsujen lisäksi. Liima on sellaista jäykkää butyn ja silikonin välimuotoa, eikä todellakaan lähde helposti. Liima pehmenee repimiskelpoiseksi kun umpiota lämmitetään pullauunissa jossai 60...80c:ssa. Kaikki elektroniikka kannattaa purkaa mahdollisimman vähiin etteivät vaurioidu.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2811 : 09.03.2013, 14:46:01 »
Mitenköhän hankala homma ois laittaa vm. 91 940 pyöritettävät lämmityslaitteen säätimet 740? Molemmissa autoissa manuaali ilmastointi.
onko molemmissa alipainesäätimet, pyöritettävät nappulat?

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2812 : 09.03.2013, 20:06:55 »
eli kyseessä on volvon s70 -98vm automaatti 2.4t ja viime viikonloppuna auto ei startannut lyhyen ajon jälkeen jonka jälkeen vaihdoin tulpat jonka jälkeen auto lähti normaalisti käyntiin mutta rupesi vähän ajan päästä kierroksia humputtamaan tyhjäkäynnillä ja kun kaasua painoi niin kone kävi jotenki tukkoisesti sekä ratissa asti tuntui tärinä..

noh eikun pelti ylös ja ihmettelemään niin huomasin termostaatin alapuolella imusarjan vasemmassa laidasta lähtevän letkun olevan halki joka repi ilmoja ja lyhensin letkun ja pistin paikoilleen ja jonka jälkeen auto pelasi normaalisti ja ajelin viikon ilman suurempia ongelmia kunnes tänään rupesi tekemään sellasta että veto päällä ei nosta kierroksia yli 3000/5ooorpm mutta vapaalla jaksaa hyvin kiertää punarajalle asti mutta vetopäällä rupeaa meno tökkimään ja tyhjäkäynnillä pakuttaa jännästi ja tuntuisi niinkuin bensa haisisisi sisällä välillä.. polttoaine suodatin vaihdettu ja tulpat joten mitä seuraavaksi? tekee tosiaan satunnasesti tuota..

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2813 : 09.03.2013, 21:39:29 »
Onko 740:n ilmanputsarikotelon sisällä olevalla vaahtomuovilla joku funktio, vai onko vaan ääntä vaimentamassa? On niin likainen etten mielelläni takaisin laittais...

eli kyseessä on volvon s70 -98vm automaatti 2.4t ja viime viikonloppuna auto ei startannut lyhyen ajon jälkeen jonka jälkeen vaihdoin tulpat jonka jälkeen auto lähti normaalisti käyntiin mutta rupesi vähän ajan päästä kierroksia humputtamaan tyhjäkäynnillä ja kun kaasua painoi niin kone kävi jotenki tukkoisesti sekä ratissa asti tuntui tärinä..

noh eikun pelti ylös ja ihmettelemään niin huomasin termostaatin alapuolella imusarjan vasemmassa laidasta lähtevän letkun olevan halki joka repi ilmoja ja lyhensin letkun ja pistin paikoilleen ja jonka jälkeen auto pelasi normaalisti ja ajelin viikon ilman suurempia ongelmia kunnes tänään rupesi tekemään sellasta että veto päällä ei nosta kierroksia yli 3000/5ooorpm mutta vapaalla jaksaa hyvin kiertää punarajalle asti mutta vetopäällä rupeaa meno tökkimään ja tyhjäkäynnillä pakuttaa jännästi ja tuntuisi niinkuin bensa haisisisi sisällä välillä.. polttoaine suodatin vaihdettu ja tulpat joten mitä seuraavaksi? tekee tosiaan satunnasesti tuota..

Ettei vuotais bensaa mistään? Aivan eri autoja tietysti, mutta mulla turboseiska teki just samaa kun bensaputket oli tankin kyljestä ruostuneet lähes irti. Ahtovuotokin vois olla mahollinen, mikäli letkut alkaa oleen ehtoopuolella. Onkos noissa mitään ahtopainemittaria, ottaako ahtoja?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4520
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2814 : 09.03.2013, 21:57:17 »
Ysistä otin ne vaahtomuovit pois, en ole huomannut mitään haittoja.

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2815 : 09.03.2013, 23:15:32 »
Ettei vuotais bensaa mistään? Aivan eri autoja tietysti, mutta mulla turboseiska teki just samaa kun bensaputket oli tankin kyljestä ruostuneet lähes irti. Ahtovuotokin vois olla mahollinen, mikäli letkut alkaa oleen ehtoopuolella. Onkos noissa mitään ahtopainemittaria, ottaako ahtoja?



pitää tarkistaa tuo vuotamisen mahdollisuus! tuossa on paikoillaan bsr mekaaninen ahtopaine mittari ja ahtaa 0,4bar mutta eihän tuo kierräkkää sinne huippu alueelle jossa ahtoja olisi sen 0,7? vai olenko väärässä?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2816 : 10.03.2013, 18:04:13 »
Alkaa neuvot loppumaan kesken 240 kanssa. Lataus heikkenee kun kierroksia nostaa, ja valot kun heittää päälle tippuu napajännite 12,5V tuntumaan (tyhjäkäynnillä ja valot yms pois 13,5V-14V). Lataussäädin vaihdettu, sekä laturin takaa johtoja vaihdettu vanhojen hapertuneiden tilalle. Täytyykö tässä lähteä laturikaupoille, vai onko vielä joku paikka mikä kannattaisi katsoa?

Auto toimii, mutta kyllä tuon akun napajännitteen laskun huomaa. Tosin latausvalo ei ajossa, eikä paikallaan syty. Akku on pari vuotta vanha, ja uskoisin sen olevan kunnossa. On se tosin saattanut ottaa kipeää kun se on muutaman kerran päässyt aika tyhjäksi. Täytyy vielä käydä mittailemassa napajännitteen muutosta kun akunkengät ovat irti.

Edit.

Kävin mittailemassa, ja akku vaikuttaisi olevan kunnossa. Putsailin myös akunkengät ja akun navat. Auto tyhjäkäynnillä ja sähkölaitteet pois päältä akun napajännite nousi 13,6V tietämille, kierrokset kun nosti yli ~1500rpm alkoi napajännite tippua ja 12,2V kohdalla päästin auton tyhjäkäynnille jonka seurauksena napajännite nousi takaisin 13,6V.

Edelleen tyhjäkäynnillä laitoin valot päälle, napajännite kävi 12,4V, mutta nousi aika pian 13V tuntumaan (eli johtui ilmeisesti tyhjähköstä akusta). Ja kierroksia nostaessa tapahtui sama ilmiö kuin ilman valoja.

Googlettamisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että tuli säästettyä väärässä paikassa. Tuolla Unipointin säätimellä saanee heittää vesilintua ja hakea tilalle boschilainen.

Yllämainitut ongelmat korjaantuivat Bosch-merkkisellä lataussäätimellä  :-*

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2817 : 11.03.2013, 10:59:17 »
Vinokone b230 kone kyseessä, tuleeko kampiakselille niitä säätölevyjä 2 vai 4? Sijaitsevat keskellä. ja tulevatko lohkon ja kampiakselin "väliin"? Korjausoppaasta ei saa selville  :o
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2818 : 11.03.2013, 13:17:43 »
Onko 200-sarjan Volvossa takajousen ylätuki kiinni pultilla vai hitsattuna?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2819 : 11.03.2013, 15:33:03 »
Onko 200-sarjan Volvossa takajousen ylätuki kiinni pultilla vai hitsattuna?

Pultilla. Ja tuon joutuu kerran vaihtamaan 240 elinkaaren aikana.

 

Elekma  Autoracing