Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4012775 Lukukerrat

Metsänhoitaja58 ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2925 : 29.03.2013, 19:00:06 »
Jos meinaat tuota akselia, jonka merkit on kello kolmessa, niin ei haittaa vaikka ei ole merkissään jos virranjakaja on kannen takapäässä (kuten 740:ssä on). B19 ei pitäisi ottaa vahinkoa, vaikka jako olisi pielessä. Bensansaantiin en osaa neuvoa kun en ole K-Jettiin paremmin tutustunut.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2926 : 29.03.2013, 22:08:56 »
Voiko näiden näissä tuota ohjauksen väljyyttä jotenkin säätää? Joissain Jeepeissä kuulemma voi kiristää jos on ohjauksessa väljää. Ohjaustehostimella varustettu Volvo kyseessä.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4949
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2927 : 30.03.2013, 00:13:18 »
Voiko näiden näissä tuota ohjauksen väljyyttä jotenkin säätää? Joissain Jeepeissä kuulemma voi kiristää jos on ohjauksessa väljää. Ohjaustehostimella varustettu Volvo kyseessä.

..huomaatteko miten paljon tulee turhia arvailuja kun kysyjä ei voi mainita auton mallia/moottorimallia?

...
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2928 : 30.03.2013, 00:17:06 »
Voiko näiden näissä tuota ohjauksen väljyyttä jotenkin säätää? Joissain Jeepeissä kuulemma voi kiristää jos on ohjauksessa väljää. Ohjaustehostimella varustettu Volvo kyseessä.
No taas pannaan arvaus että on tuo allekirj. auto.
En tiiä olisko tosta apua? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2122.0

Poissa Tyramies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • hey joe
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2929 : 30.03.2013, 00:40:30 »
Jos meinaat tuota akselia, jonka merkit on kello kolmessa, niin ei haittaa vaikka ei ole merkissään jos virranjakaja on kannen takapäässä (kuten 740:ssä on). B19 ei pitäisi ottaa vahinkoa, vaikka jako olisi pielessä. Bensansaantiin en osaa neuvoa kun en ole K-Jettiin paremmin tutustunut.

Siis en oikeen tajua, mulla on merkit holleilla, eli siis se ylempi pää on venttiilikopan merkissä, oikeenpuolimmainen "sytytyksen jakaja" eli se joka päättää millen kipinä iskee kans kello 3, ja sitten se kaikista alin eli kompura kello "11" about, eli pitäis olla kaikki holleillaan, mutta silti ei halua lähteä käyntiin, vaikka yskäsee kerran jos toisennii... rupee vaan jo vituttaan kun muutenki 4 päivää hieronu tota konetta, ja vieläkään ei halua lähteä käyntiin. Kokeiltiin laittaa tulpanhatut 180astetta eli kelattii oisko ne vääripäi, ni paukahti kerran putkee ja sen jälkee hiljasuus... mistä sen yläkuolokohdan saa selville jos kansi kiinni ja sitä kaikista alimpaa on vaikea "selvittää"?  :idiot2:

Poissa Villy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2930 : 30.03.2013, 02:19:59 »
(Kuva poistettu lainauksesta.) Tyhmä kysymys mikä tämä on?

Nosteaas hieman aihetta kun ei vastausta ole saatu.
744 GL B230A -85 --> W201 190E m102 -90 --> 855 fwd B5254T -97 --> 740 GLT B234F -90 --> 944 B230FT -93 & 945 GL B200F (varaosiksi)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4949
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2931 : 30.03.2013, 02:28:56 »

Nosteaas hieman aihetta kun ei vastausta ole saatu.

EGR, huohotin tms.. Aika epäselvä kuva ja ei ole tarkempaa tietoa tuleeko siihen sähköä tai letkuja....
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2932 : 30.03.2013, 10:49:41 »
Siis en oikeen tajua, mulla on merkit holleilla, eli siis se ylempi pää on venttiilikopan merkissä, oikeenpuolimmainen "sytytyksen jakaja" eli se joka päättää millen kipinä iskee kans kello 3, ja sitten se kaikista alin eli kompura kello "11" about, eli pitäis olla kaikki holleillaan, mutta silti ei halua lähteä käyntiin, vaikka yskäsee kerran jos toisennii... rupee vaan jo vituttaan kun muutenki 4 päivää hieronu tota konetta, ja vieläkään ei halua lähteä käyntiin. Kokeiltiin laittaa tulpanhatut 180astetta eli kelattii oisko ne vääripäi, ni paukahti kerran putkee ja sen jälkee hiljasuus... mistä sen yläkuolokohdan saa selville jos kansi kiinni ja sitä kaikista alimpaa on vaikea "selvittää"?  :idiot2:
Onko sulla jakaja kannen takapäässä vai lohkossa? Jos on lohkossa niin yhdenkin hampaan heitto apuakselilla tekee sen, että jakajalla ei välttämättä piisaa säätövara. Jos taas kannen päässä niin sitten apuakselin ajoituksella ei ole väliä. Onkos sulla jakopään suojamuoveissa ajoitusasteikko tallella? Pyörittelet konetta niin, että hihnapyörän merkki näyttää ajoitusasteikon nollaan ja nokkapyörän piste on venttiilikopan merkissä. Jos ei merkit ole kohdillaan niin sitten pitää ottaa jakopää auki ja laittaa uudelleen kasaan merkkeihinsä. Jos molemmat ovat merkeissään niin virranjakajan pyörijän kärki osoittaa ykkösen nastaa kohden.

Jos taas ei ole mitään merkkejä kammen päässä niin sitten ykkösen tulppa pois ja tulpanreiästä ruuvari tms pyttyyn. Kaveri pitää ruuvaria paikoillaan ja toinen pyörittää hitaasti ja varovasti kammenpäästä normaaliin pyörimissuuntaan, kun mäntä tökkää siihen ruuvariin niin merkit kammen hihnapyörään ja jakopään suojaan. Sitten pyöritetään kampea vastapäivään niin kauan, että tökkää uudelleen ruuvariin ja toinen merkki jakopään suojaan siihen kohtaan mihin aikaisemmin hihnapyörään tehty merkki osoittaa. Ruuvaria ei saa liikutella toimenpiteen aikana tai tulos ei ole luotettava. Yläkuolokohta on nyt niiden kahden suojamuoveissa olevan merkin puolivälissä. Hihnapyörään tehty merkki niiden väliin ja katsotaan, että ykösen nokat näyttää ylöspäin (ja nokan merkit ovat kohdillaan). Tässä vaiheessa näyttää pyörijän kärki ykkösen nastaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2933 : 30.03.2013, 12:38:37 »
Kuinka suuri esijännitys on 240:n etujousissa? Kajahtaako leukaperiin/tallin kattoon jos avaa tolpat ilman puristimia?
No kun halvalla sai.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2934 : 30.03.2013, 12:46:20 »
Autoni on 1998 Volvo V70 2.4 144hv koneella. Mistä tiedän kenen valmistajan automaattilaatikko autossani on?
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2935 : 30.03.2013, 13:18:29 »
Kuinka suuri esijännitys on 240:n etujousissa? Kajahtaako leukaperiin/tallin kattoon jos avaa tolpat ilman puristimia?
Kylä lähtee... En suosittele. Sido edes ne lujalla rautalangalla tai köydellä nippuun ennen mutterin avaamista.
Ellei ole laikkamadalletut ja pyörii jo vapaasti kun painoa ei ole päällä. :P
Kasaukseen tarviit puristimet kuitenkin mutta jos pelkästään purat eikä työkaluja ole, tekisin noin niinkuin sanoin.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2936 : 30.03.2013, 13:29:56 »
Siis en oikeen tajua, mulla on merkit holleilla, eli siis se ylempi pää on venttiilikopan merkissä, oikeenpuolimmainen "sytytyksen jakaja" eli se joka päättää millen kipinä iskee kans kello 3, ja sitten se kaikista alin eli kompura kello "11" about, eli pitäis olla kaikki holleillaan, mutta silti ei halua lähteä käyntiin, vaikka yskäsee kerran jos toisennii... rupee vaan jo vituttaan kun muutenki 4 päivää hieronu tota konetta, ja vieläkään ei halua lähteä käyntiin. Kokeiltiin laittaa tulpanhatut 180astetta eli kelattii oisko ne vääripäi, ni paukahti kerran putkee ja sen jälkee hiljasuus... mistä sen yläkuolokohdan saa selville jos kansi kiinni ja sitä kaikista alimpaa on vaikea "selvittää"?  :idiot2:
Kampuran rattaan merkki kohilleen. Nokan merkki kohilleen. Jakajan kansi irti, pyörijän kuuluu osoittaa 1. sylinterin johtoon. Siitä sitten ylhäältä katsoen myötäpäivään muut tulpanjohdot 3-4-2.

Jos jakaja on tuossa vaiheessa päin pe*settä, laitat vaan johdot oikeisiin paikkoihin, ellet halua jakajan asentoa muuttaa.
Siis... Jakomerkit kohilleen, se jakajan kannen nasta mihin pyörijä osoittaa on 1. sylinteri. Siitä sitten myötäpäivään 3-4-2.
Capish? :)

Öbaut aiheeseen... Toimiko se ennen toimenpidettä? Jos toimi, sulla on vaan johdot väärin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2937 : 30.03.2013, 13:32:11 »
Kylä lähtee... En suosittele. Sido edes ne lujalla rautalangalla tai köydellä nippuun ennen mutterin avaamista.
Ellei ole laikkamadalletut ja pyörii jo vapaasti kun painoa ei ole päällä. :P
Kasaukseen tarviit puristimet kuitenkin mutta jos pelkästään purat eikä työkaluja ole, tekisin noin niinkuin sanoin.
Näin mä vähän arvelin, onneks kysyin varmistuksen ennenkun menin kokeilemaan :D
No kun halvalla sai.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2938 : 30.03.2013, 13:46:26 »
Autoni on 1998 Volvo V70 2.4 144hv koneella. Mistä tiedän kenen valmistajan automaattilaatikko autossani on?
Todennäköisesti Aisin Warner 50-42LE

Tonnista alkaa suomen purkaamoila käytettyjen hinnat. :P

Purkuun menee moni auto tuon takia... meinaan jos se loota on rikki.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2939 : 30.03.2013, 15:22:49 »
Todennäköisesti Aisin Warner 50-42LE

Tonnista alkaa suomen purkaamoila käytettyjen hinnat. :P

Purkuun menee moni auto tuon takia... meinaan jos se loota on rikki.

Kiitos tiedosta. Ei ole tarvetta laatikolle onneksi, hyvin pelaa. Mielenkiinnosta kyselin. :) Uudesta asti on tähän vaihdettu 80tkm välein öljyt.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

 

KL-varaosat  Race.fi