Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3720 : 19.07.2013, 23:22:28 »
Joo mut tuleeko laakeri ehjänä volvossa mukana? Ja siis kyljelleen, eli siis silleen, et pultit taivasta kohti? Niin tietääkö vielä joku jonku hyvän sivun mistä sais nopeesti, ku asial aika kiire?

ehjänä se pysyy josset sitä sotke jos ja kun ne puoliskot erkanee.

auki vaan ja puhtaana pitää lisää vähän vaseliinia ja takasi kii kun pultit on vaihdettu. momentti oli 120? mut omaan ku vaihdoin laakerin otti ne puoliskot toisiinsa ennen sitä ja se on sit niinku siinä. ei ylikiristy.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3721 : 19.07.2013, 23:23:17 »
Hei foorumiin.
noobikysymys lämppärin letkuista:

Volvo 940 lämmittimen hanaa olin vaihtamassa sieltä kuskin jalkatilasta, kun huomasin että myyjä antanut väärän hanan.
 Ei haluaisi eestaas purkaa ennen kuin saa oikeanmallisen hanan vaihdettua, enkä ole erityisemmin mikään auto nero asentaja joten kysyisin voinko yhdistää ne tulipelliltä irti ottamani lämppärin letkut väliaikaisesti vaikka sillä vanhalla hanalla siellä konehuoneen puolella, että pääsisin ajamaan? Ja jos voi niin pitäiskö laittaa se hana auki vai kiinni asentoon? :P

sama vaikka putkenpätkän laitat väliin. tai hana kii tai auki.

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3722 : 19.07.2013, 23:40:48 »
Mitenkä tonne 940 aut.ilmastoinnin paneeliin pääsee vaihtaa polttimot, oikeen puolimmaisin valo pimeenä..
Hanskalokeron irrotin mutta sieltä ei taida olla mitää tsäänssei

Siis tuon näkönen paneeli


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3723 : 20.07.2013, 00:10:21 »
Lähdet ruuvarin kanssa irrottamaan sitä muovipaneelia oikeesta reunasta, lähtee ihan kampeemalla, kun se on irti, näkyy neljä(?) ruuvia millä säätöpaneeli on kiinni. Avaat ne kä otat sen sieltä ulos. Sit reunoilla näkyy kaks ruuvia kummallakin puolella. Ne kun avaat, irtoo paneeli loppu boksista. Itellä tais 960:ssa olla vielä joku teippi saumassa, mutta sillä voi heittää kuikkaa. Äläkä laita virtoja päälle jos irrotat koko boksin jos sulla on srs. Sytttyy vikavalo tauluun
No kun halvalla sai.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3724 : 20.07.2013, 21:30:51 »
Jäähdytysjärjestelmän tyhjennys- Miten onnistuu V70 2002 D5. Talven aikana laitettu kaikenvärisiä nesteitä arDick:in rassailujen yhteydessä. Alumperin volvon oransi neste, edellinen omistaja oli lisänny vihreätä ja ite kerkesin lisätä punasta ennenkuin älysin että oranssiaki olemassa... Nyt käytetty puhistusainetta ja haluttas saaha kaikki vanha pois. Syylärin tyhjennusropusta tulee vain n. 5l pois ja koko tilavuus oliko 11,5l. Onko konstia?

2 Kertaa vaihtanu tuon 5l puhasta vettä ja laimeneehan se, muttei oo vielä kaikki vaihtunu...
V70 D5

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3725 : 20.07.2013, 21:40:01 »
Ota siitä turbon etupuolelta 16mm letku irti (menee tulipellistä alavesiputkeen) ja syötä puutarhaletkusta vettä sisäkennolle päin. Sitten kun tulee puhdasta vettä ni kaikki vanhat on liuennu. Käytä vielä syylärin hana auki ja lohkon takana on sylinteriryhmän hana ihan vesipumpun lähellä.



« Viimeksi muokattu: 21.07.2013, 21:25:30 kirjoittanut j_tapio »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3726 : 21.07.2013, 10:27:05 »
Oon kiillottamassa kaasuläppäkoteloo 240 jossa b200f.  Aatelin nyt käyttää samalla imusarjanki palasina. Kun ottaa suuttimia irti nii mistä paine päästetään pois? Mitäs rasvaa tiivisteisiin, eikö ne uudet suuttimien o-renkaat kannata rasvata?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3727 : 21.07.2013, 12:48:17 »
Jos vien autoni Volvo essential -huoltoon, niin tuleeko siihen ohjelmistopäivitys allekirjoituksen autolle? TÄÄLLÄ sanotaan, että "ei S/V40 -04,C70 -05,XC/V70 -00" mutta tarkoittaako tämä että ei koske 2004 vuoden S40-mallia vai kaikkia siitä vanhempia?

E: ei kuulu, http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3464.105 miksu tuossa viestisäikeessä kertonut että ei kuulu V/S40 malleihin.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2013, 21:44:27 kirjoittanut RKJ »
Volvo V50 D3 -12

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3728 : 21.07.2013, 12:52:36 »
Mites kun vaihettii automaatti->manuaaliksi niin nyttei starttaa? Ei edes naksu.. Mites ne johdot jotka meni automaatin keppiin, onko niissä jotain ?
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3729 : 21.07.2013, 13:19:53 »
Mites kun vaihettii automaatti->manuaaliksi niin nyttei starttaa? Ei edes naksu.. Mites ne johdot jotka meni automaatin keppiin, onko niissä jotain ?
Onhan niissä. Riippuen tietenkin autosta, mutta jossen väärin muista niin -91 940:ssa oli pinkit piuhat mitkä meni sille asentotunnistimelle mikä estää starttaamisen muilla kun P- ja N-asennoilla. Eli ne pitää yhdistää. http://360.haubits.net/index.php?dir=VolvoRacing.se%2F Tuolta löytyy ainakin sun allekirjotuksen autoihin sähkökaavioita, sieltä vaan etsimään :)
No kun halvalla sai.

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3730 : 21.07.2013, 15:31:52 »
Onhan niissä. Riippuen tietenkin autosta, mutta jossen väärin muista niin -91 940:ssa oli pinkit piuhat mitkä meni sille asentotunnistimelle mikä estää starttaamisen muilla kun P- ja N-asennoilla. Eli ne pitää yhdistää. http://360.haubits.net/index.php?dir=VolvoRacing.se%2F Tuolta löytyy ainakin sun allekirjotuksen autoihin sähkökaavioita, sieltä vaan etsimään :)

kiitoksia, pinkki ja sininen yhteen niin starttas.. Enään vaan polttaa hehkun sulakkeen :D
vielä sinipinkki ja musta kiinittämättä...

ja uus kyssäri, miten saan kytkimeb ilmattua? Nyttob kaveri polkenu ja availtu ruuvia samanlailla kun jarruissa mutta mäntä ei tuu kun puoleen väliin   ???
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3731 : 21.07.2013, 17:52:22 »
Eli tuota b230ft:n paineita olin nostamassa.  Bleedi kiinni hukkiksen letkuun ja testiä.  Tuloksena aina0,4bar max ahtoa. Jopa letku irti.  Kunhan tuo vähän jäähtyy, niin mistä lähden vikaa etsimään??

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3732 : 21.07.2013, 18:05:48 »
Kello viallinen.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3733 : 21.07.2013, 18:06:02 »
Kello tukossa. Jotain paskaa mennyt siihen letkunpaikkaan.
Jos siitä kellosta letkun nyppää irti niin kyllä pitäis ahtaa.

Joo, niin mäkin olen käsittänyt, että letku irti pitäisi tulla sen mitä ahdin jaksaa puhkua.

Pitää mennä putsaamaan ja katselemaan mitä toi on syönyt.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3734 : 21.07.2013, 20:48:54 »
Joo, niin mäkin olen käsittänyt, että letku irti pitäisi tulla sen mitä ahdin jaksaa puhkua.

Pitää mennä putsaamaan ja katselemaan mitä toi on syönyt.
Pikku mitsu hönkäsee 1.6bar ilman hukkikselle menevää letkua ;D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Samppasport  Futurez