Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3782248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4923
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4575 : 09.11.2013, 00:14:54 »
Juu ei tee, vähän tätä hainkin.

Riittääköhän tuohon kansitiivisteremonttiin pelkkä kannentiiviste? Fiateja kun roplasin, niin aina piti ostaa koko moottorin yläpään tiivistesarja. Ne paskat kun oli kasattu vähän niin ja näin, että vanhat tiivisteet ym. olivat yleensä enemmän/vähemmän paskana aukaisun jälkeen. >:(

Ei riitä. Joku 4-vuotta sitten tehtiin isän kans kansijumppa tuohon allekirouksen 945:seen niin koko sarja piti ostaa. Joudut joka tapauksessa irrottamaan imusarjan ja pakosarjan viimeistään ensimmäisestä liitoksesta.
Ja samalla vaivalla menee muutkin tiivisteet ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4576 : 09.11.2013, 05:14:07 »
Minä taidan olla tämän osion ahkerin käyttäjä... :2funny:
Joo, edelleen tuo 945 B230FB vm. 1991. Öljyt tarkistin tuossa justiinsa ja espressoahan sieltä tuli. :'( Eli yhtäkuin kannentiiviste vaurio. Paisuntasäiliöstä häviää nestettä noin puoli litraa kuukaudessa (noin 1000-2000km). Ei kuitenkaan pöllytä/savuta/haise (muutakuin sisällä se pieni pöhnä kennovuodon takia), eikä tee painetta järjestelmään.
Kysynkin siis, kannattaako motonetistä ostaa tuohon vaparikoneeseen tiivistesarjaa?
Varmista mitä siihen yläpuolen tiivistesarjaan kuuluu.
Hämärä muistikuva on ettei siihen kuulu pakosarjan ja imusarjan tiivistettä. Pakosarjan
tiivisteet on myyty kappaleittain. Kannattaa käydä siniseltä vesipumppuun kantta vasten tuleva tiiviste.  Samaan konkkaan voi miettiä myös jakohihnaa ja kansipultteja. Nimim. Kyseinen remppa teetetty äskettäin. :smoke: E: ei kannata yhtään sillä jos ölpät ja vedet on sekaisin tai avaat koko koneen sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2013, 05:24:29 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4577 : 09.11.2013, 07:50:15 »
Varmista mitä siihen yläpuolen tiivistesarjaan kuuluu.
Hämärä muistikuva on ettei siihen kuulu pakosarjan ja imusarjan tiivistettä. Pakosarjan
tiivisteet on myyty kappaleittain. Kannattaa käydä siniseltä vesipumppuun kantta vasten tuleva tiiviste.  Samaan konkkaan voi miettiä myös jakohihnaa ja kansipultteja. Nimim. Kyseinen remppa teetetty äskettäin. :smoke: E: ei kannata yhtään sillä jos ölpät ja vedet on sekaisin tai avaat koko koneen sen jälkeen.
Kyllä mulla on aina tullut mukana pako ja imusarjantiivisteet.

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4578 : 09.11.2013, 13:15:40 »
Paljonkohan jäähdyttimellä on jäähdytystehoa?

Eli kun se 90°C tulee kennolle ja kennon jälkeen koneeseen menevän nesteen lämpötila?
Tietysti riippuu kennon koosta, ulkolämpötilasta, vauhdista, yms...
Mutta onko kellään jonkin olosuhteen esimerkkiä?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4579 : 09.11.2013, 14:40:04 »
Paljonkohan jäähdyttimellä on jäähdytystehoa?

Eli kun se 90°C tulee kennolle ja kennon jälkeen koneeseen menevän nesteen lämpötila?
Tietysti riippuu kennon koosta, ulkolämpötilasta, vauhdista, yms...
Mutta onko kellään jonkin olosuhteen esimerkkiä?

Mulla on alavesiletkussa (koneelle paluu) flektille termostaatti I 76°c ja II 84°c.
Koneen oma termostaatti on 92°c kesät talvet.
Flekti käy päällä kesäkuumalla I:llä usein kaupunkiajossa ja motarilla kärryn kanssa lähes kokoajan.
II:lla harvoin mutta satunnaisesti kuitenkin.
Molemmille vaiheille on katkaisijassa merkkivalot, ni flektin toimintaa on ollu helppo seurata.
Nyt jos valitsisin termarin uudelleen ni ottasin I 80°c ja II 86°c

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4580 : 09.11.2013, 15:22:02 »
Mulla on alavesiletkussa (koneelle paluu) flektille termostaatti I 76°c ja II 84°c.
Koneen oma termostaatti on 92°c kesät talvet.
Flekti käy päällä kesäkuumalla I:llä usein kaupunkiajossa ja motarilla kärryn kanssa lähes kokoajan.
II:lla harvoin mutta satunnaisesti kuitenkin.
Molemmille vaiheille on katkaisijassa merkkivalot, ni flektin toimintaa on ollu helppo seurata.
Nyt jos valitsisin termarin uudelleen ni ottasin I 80°c ja II 86°c
Ompas vähän, mä kun luulin että tippuisi johonkin 50-60°c tuntumaan maantieajossa kesälläkin. ??? Ja talvella sitten 30-40°c takasin koneeseen.. ::)

Mutta yksilöitähän nämä on, tarvitsisi laajempaa tutkimusta että saisi tarkempaa faktaa.  :D

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4581 : 09.11.2013, 15:43:17 »
Ompas vähän, mä kun luulin että tippuisi johonkin 50-60°c tuntumaan maantieajossa kesälläkin. ??? Ja talvella sitten 30-40°c takasin koneeseen.. ::)

Mutta yksilöitähän nämä on, tarvitsisi laajempaa tutkimusta että saisi tarkempaa faktaa.  :D

Talvella flekti ei käyny ku jääradalla.
Tekniikka oli muuten sama kuin sulla, ja sillä kapeammalla syylärillä.

Kesäkuumalla jos sisältä käänsi lämmöt täysille ja puhallin 2:lle, ni hukkaa niin paljo lämpöä ettei flekti käynnistyny koskaan.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4582 : 09.11.2013, 21:58:59 »
Saitteko alapallon irti ?
Tänään onnistui alapallon irroitus. Oli muuten ihan pikkuisen tiukassa. :o  1.5 tuntia ulosvetäjää, lekaa, kahta lekaa, CRC:tä, WD-40:iä, tunkkia yms yms... Loppujenlopuksi 20 minuuttia "iskukiilaa" lekalla ja järjettömällä voimalla. Kun lähti, niin sen kuuli. Ikinä ei mikään ole koskaan ollut noin tiukassa! :o

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6703
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4583 : 09.11.2013, 22:00:52 »
Varmaan sit ensiasennus kamaa, kyllä ite oon saanut nuo alapallot ihan ilman tuskaa irroitettua  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4584 : 10.11.2013, 10:49:50 »
Eilen tuli ostettua -89 240 2.0 ruisku nelivaihteisella askilla. Nopeusmittari ja matkamittari toimii satunnaisesti. Lähenkö sillä liikenteelle, että otan mittariston irti ja tarkistan/kolvailen juotokset uusiksi? Näissä vehkeissä ilmeiseesti löytyy jonkinsortin anturi taka-akselista tuolle nopeusmittarille?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4585 : 10.11.2013, 12:42:40 »
Eilen tuli ostettua -89 240 2.0 ruisku nelivaihteisella askilla. Nopeusmittari ja matkamittari toimii satunnaisesti. Lähenkö sillä liikenteelle, että otan mittariston irti ja tarkistan/kolvailen juotokset uusiksi? Näissä vehkeissä ilmeiseesti löytyy jonkinsortin anturi taka-akselista tuolle nopeusmittarille?

Anturi löytyy taka-akselista. Mittari irti ja juotosten lämmittelyä. Moni saanut mittarin näin kuntoon.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4586 : 10.11.2013, 18:37:13 »
Apuuvaa! V70 -01 tdi manuaali. Moottorijarrulla kuuluu edestä hirvittävä nariseva, paukkuva ja kahnaava ääni. Veto päällä ja yli 80km/h nopeuksissa moottorijarrulla tai kytkin pohjassa ääntä ei kuulu. Mitä siellä on rikki nyt?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4587 : 10.11.2013, 19:27:32 »
Eilen tuli ostettua -89 240 2.0 ruisku nelivaihteisella askilla. Nopeusmittari ja matkamittari toimii satunnaisesti. Lähenkö sillä liikenteelle, että otan mittariston irti ja tarkistan/kolvailen juotokset uusiksi? Näissä vehkeissä ilmeiseesti löytyy jonkinsortin anturi taka-akselista tuolle nopeusmittarille?
Anturi löytyy taka-akselista. Mittari irti ja juotosten lämmittelyä. Moni saanut mittarin näin kuntoon.
eikös 200 sarjassa ole tuo anturi vaihde askissa ja 700/900 sarjassa taka-akselissa.? näin ne ainakin tietääkseni on ollu, vai onko sitten jossain vaiheessa muutunut tuo mittari ratkasu sillain että on alkanu kans ottaa murikasta nopeuden.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4588 : 10.11.2013, 19:32:16 »
eikös 200 sarjassa ole tuo anturi vaihde askissa ja 700/900 sarjassa taka-akselissa.? näin ne ainakin tietääkseni on ollu, vai onko sitten jossain vaiheessa muutunut tuo mittari ratkasu sillain että on alkanu kans ottaa murikasta nopeuden.

-84 saakka oli vaijeri mittari ja pyöritin vaihdelaatikon päässä. 85- sitten sähköinen mittari.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4589 : 10.11.2013, 19:41:01 »
-84 saakka oli vaijeri mittari ja pyöritin vaihdelaatikon päässä. 85- sitten sähköinen mittari.
ok, no tiedämpähän nyt tämänkin.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo