Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3782275 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6255 : 19.07.2014, 21:37:29 »
Haulla en puhelimella löytäny niin kysytään täältä. Mikä on pienin ET joka menee tämmöseen pullaposkiseen v70 ennen ku rengas tulee kaaresta ulos? Mulla on nyt 35 ja näyttää että vähä vielä mahtuis tulemaan, ois yhdet vanteet kiikarissa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6256 : 19.07.2014, 22:01:17 »
Haulla en puhelimella löytäny niin kysytään täältä. Mikä on pienin ET joka menee tämmöseen pullaposkiseen v70 ennen ku rengas tulee kaaresta ulos? Mulla on nyt 35 ja näyttää että vähä vielä mahtuis tulemaan, ois yhdet vanteet kiikarissa.

Mulla on omassa takavedon ET:llä (20...25?) 8x18 vanteet ja 225/45 kumet. Vois sopia pienemmälläkin mutta mukavasti tuokin heittää rapaa kylkiin ja konepellille kun rengas on linkussa.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6257 : 19.07.2014, 22:46:16 »
Mulla on omassa takavedon ET:llä (20...25?) 8x18 vanteet ja 225/45 kumet. Vois sopia pienemmälläkin mutta mukavasti tuokin heittää rapaa kylkiin ja konepellille kun rengas on linkussa.
25 ois nuissa et. Tarvis varmaa roiskeläpät kaveriks..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6258 : 20.07.2014, 14:29:46 »
Onko satasarjan ja kymppisarjan koneissa (8v) apulaitteiden paikat ja hihnalinjaukset samat? Tarkotus olis siis käyttää B19 ilmastoinnin kompuraa kannakkeineen B230 koneessa. Saako linjattua vai pitääkö etsiä satasarjan kannakkeet ja kompura?

Poissa jesbe89

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6259 : 20.07.2014, 17:17:11 »
Vika on reikä ilmastoinnin kylmäputkessa. Putken vaihto näyttää olevan aika hemmetin iso urakka joten olisiko täällä tietoa paljonko on painetta putkessa? Jos katkaisisin putken noin 5cm matkalta, laittaisin tilalle vahvan letkun pätkän ja klemmareilla tiukasti kiinni. Voisikohan tuollainen patentti kestää?
Kyseessä V40 2.0 -01

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4643
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6260 : 20.07.2014, 18:16:08 »
Vika on reikä ilmastoinnin kylmäputkessa. Putken vaihto näyttää olevan aika hemmetin iso urakka joten olisiko täällä tietoa paljonko on painetta putkessa? Jos katkaisisin putken noin 5cm matkalta, laittaisin tilalle vahvan letkun pätkän ja klemmareilla tiukasti kiinni. Voisikohan tuollainen patentti kestää?
Kyseessä V40 2.0 -01

Melkolailla varmaa on että "purkkapaikkauksella" ei kylmäaineet tule pysymään laitteessa. Se paljonko painetta on, riippuu käsittääkseni siitä kummalla puolella kompressoria vuotava putki on (imu vai paine).
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4923
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6261 : 20.07.2014, 18:54:19 »
Vika on reikä ilmastoinnin kylmäputkessa. Putken vaihto näyttää olevan aika hemmetin iso urakka joten olisiko täällä tietoa paljonko on painetta putkessa? Jos katkaisisin putken noin 5cm matkalta, laittaisin tilalle vahvan letkun pätkän ja klemmareilla tiukasti kiinni. Voisikohan tuollainen patentti kestää?
Kyseessä V40 2.0 -01

Ei kestä. Ja kun kerta sulla on siellä järjestelmä auki niin kuivain on kaput. Eli sekin vaihtoon ja järjestelmän huuhtelu että saa vedet ja paskat pois sieltä.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6262 : 20.07.2014, 22:21:22 »
`99 S80

Mikä hemmetti vaivaa keskuslukitusta? Lyön oven kiinni ja painan kaukosäätimen nappulaa, ovet menevät lukkoon mutta *tsik-tsak* kuskin ovi loikkaa aina takaisin auki. En avaa ovea vaan painan toisen kerran kaukosäätimen nappulaa, kuskin ovi lukittuu aina. Onko lukkolaite vaan kulunut väljäksi? On kivasti ikkunakiskon takana jemmassa niin en alkanut vielä purkaa sitä pois sieltä.

Edit: mystillistä, eilen purin oven ja renklasin lukkoa ees taas aikani saamatta mitään näkyvää tulosta aikaan, nyt toimii eikä ponnaa takas.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2014, 06:49:56 kirjoittanut Mattson »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6263 : 20.07.2014, 23:10:04 »
Vika on reikä ilmastoinnin kylmäputkessa. Putken vaihto näyttää olevan aika hemmetin iso urakka joten olisiko täällä tietoa paljonko on painetta putkessa? Jos katkaisisin putken noin 5cm matkalta, laittaisin tilalle vahvan letkun pätkän ja klemmareilla tiukasti kiinni. Voisikohan tuollainen patentti kestää?
Kyseessä V40 2.0 -01

Ilmastoinnin poikkivikaisiin ohutseinäputkiin on omat tarkoituksenmukaiset korjausholkit ja ilmastointihuoltoja tekevissä liikkeissä noita myydään. Ja tosiaan jos putki on ollut päiviä poikki ni kuivain korjauksen yhteydessä uusiksi.



Kumiletkupatentit ei tule kauan kestämään. Järjestelmässä voi olla 20bar paine ja kumiletkuja kannattaa muutenkin välttää kun niistä ainakin R134a tulee läpi.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6264 : 21.07.2014, 12:49:51 »
`99 S80

Mikä hemmetti vaivaa keskuslukitusta? Lyön oven kiinni ja painan kaukosäätimen nappulaa, ovet menevät lukkoon mutta *tsik-tsak* kuskin ovi loikkaa aina takaisin auki. En avaa ovea vaan painan toisen kerran kaukosäätimen nappulaa, kuskin ovi lukittuu aina. Onko lukkolaite vaan kulunut väljäksi? On kivasti ikkunakiskon takana jemmassa niin en alkanut vielä purkaa sitä pois sieltä.

Edit: mystillistä, eilen purin oven ja renklasin lukkoa ees taas aikani saamatta mitään näkyvää tulosta aikaan, nyt toimii eikä ponnaa takas.
Meillä oli sama juttu samanlaisessa autossa. Loppui kun purin pahvin pois ja räpläsin tankoa ja nuppia. Tanko oli muistaakseni jotenkin eristeissä kiinni, hyppää ilmesesti takaisin auki jos ei kulje vapaasti?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6265 : 22.07.2014, 08:28:03 »
Meillä oli sama juttu samanlaisessa autossa. Loppui kun purin pahvin pois ja räpläsin tankoa ja nuppia. Tanko oli muistaakseni jotenkin eristeissä kiinni, hyppää ilmesesti takaisin auki jos ei kulje vapaasti?

Vaikuttaa hiukan herkältä laitteelta. Mulla toinen takaovi ei toimi keskuslukolla, mutta kahvasta/nupista kyllä. Keskuslukko kyllä raksahtaa tuossakin ovessa, mutta tuloksetta. Ei ole ollut niin paljoa asiaa takapenkille että olisi alkanut vaivaamaan. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6266 : 23.07.2014, 14:45:00 »
Repost!

Ihan kuin muutama viikko sitten joku olisi kysellytkin, mutta onko 2,5D:n moottorin ylätuen vaihto paha rasti? Käykö parkkipaikkaremppana vai vaatiiko enemmän paneutumista? Vanhempiin bensakoneisiin löytyy vaihto-ohje, meneekö dieseliin vastaavasti (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=166.0)?

Edit:
Silmät käteen ja tuon saman jutun jatkona oli ohjeet dieseliinkin. Kiitti ja kuitti.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2014, 14:52:40 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6267 : 23.07.2014, 14:48:52 »
Repost!

Ihan kuin muutama viikko sitten joku olisi kysellytkin, mutta onko 2,5D:n moottorin ylätuen vaihto paha rasti? Käykö parkkipaikkaremppana vai vaatiiko enemmän paneutumista? Vanhempiin bensakoneisiin löytyy vaihto-ohje, meneekö dieseliin vastaavasti (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=166.0)?
Ihan on parkkipaikkaremontti, pari isoa puristinta jos omistat niin homma helpottuu huomattavasti. Pakasta se pusla niin pääset hyvin vähällä kiroilulla.
Jäitä housuun!

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6268 : 23.07.2014, 14:53:20 »
Ihan on parkkipaikkaremontti, pari isoa puristinta jos omistat niin homma helpottuu huomattavasti. Pakasta se pusla niin pääset hyvin vähällä kiroilulla.

Pusla on jo pakkasessa, ajattelin että nyt on hyvä keli vaihtaa. ;)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6269 : 23.07.2014, 16:42:44 »
36 ja tod näk tarvii adapterin momenttiavaimeen, tahtoo olla hakusessa puoltuumane hylsy ja tuumasen momentin lähtö on liian kova.

ellei vedä laakeria vaan kii tarpeeks lujaan.

edit mittayksiköitä...
Motonetista löyty puoltuumaselle vääntiölle eli niillä mennään.

 

Elekma  Autoracing