Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3782221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6270 : 23.07.2014, 16:46:00 »
Motonetista löyty puoltuumaselle vääntiölle eli niillä mennään.

hyvä tietää.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6271 : 23.07.2014, 19:10:52 »
Ilmastoinnin poikkivikaisiin ohutseinäputkiin on omat tarkoituksenmukaiset korjausholkit ja ilmastointihuoltoja tekevissä liikkeissä noita myydään. Ja tosiaan jos putki on ollut päiviä poikki ni kuivain korjauksen yhteydessä uusiksi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kumiletkupatentit ei tule kauan kestämään. Järjestelmässä voi olla 20bar paine ja kumiletkuja kannattaa muutenkin välttää kun niistä ainakin R134a tulee läpi.
edelisessä autossa oli putki poikki ollut hetken aikaa mutta en vaihtanu kuivainta vaan pelkän putken ja toimi aivan normaalisti, mutta ei niitä kumiletkuja sinne välii, ettii vaikka purkaamolta ehjän putken.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6272 : 23.07.2014, 19:20:37 »
edelisessä autossa oli putki poikki ollut hetken aikaa mutta en vaihtanu kuivainta vaan pelkän putken ja toimi aivan normaalisti, mutta ei niitä kumiletkuja sinne välii, ettii vaikka purkaamolta ehjän putken.

Joo, toimiihan se ilmastointi vaikka sinne kaatais puolilitraa vettäkin sekaan. Kuivaimen tehtävä on siis kerätä itseensä se pieni määrä lauhdetta joka putkistoon pääsee syntymään ja suojata sitä kautta kompuraa. Kuivaimeen kestyy pieni määrä vettä ihan ilmankosteudesta jos se jonkun päivän avonaisena. Kuivaimen vaihdon tarvetta ei monestikaan mieletä tarpeelliseksi kun se tekee ns. näkymätöntä työtä. Vaihtaa uuden kompuran vain aina kun edellinen porsii.

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6273 : 23.07.2014, 20:32:16 »
Mitä on rikki 940 AT jos overdrive nappia painamalla ei tapahu mitään muutaku että valo syttyy mittaristossa, viimonen vaihe ei mee ollenkaan päälle ja ovedrive napin valo jää satunnaisesti painamalla pohjaan eikä sammu kerran painamalla vaan pitää painaa monta kertaa? Rele näytti yhtä uudelta kun kaupan kassalta

ja toinen vielä, perästä sen verran kysäsis, että jos on orkkis lukkoperä alla ja ei jätä kahta viivaa tiehen koskaan, kolisee tasasesti ajossa tietyissä vauheissa jos ei paina kaasua yhtään ja kun painaa kaasua niin kolina loppuu, kannattasko tätä hommaa ottaa vakavasti meinaan ajellu tommosenaan jo varmaan 2-3kk  :buck2:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6274 : 23.07.2014, 20:44:47 »
Ei ole od, vaan estää nelosen kytkeytymisen, käyttöä esim. vaunua vetäessä.
No kun halvalla sai.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6275 : 23.07.2014, 22:31:28 »
Mitä on rikki 940 AT jos overdrive nappia painamalla ei tapahu mitään muutaku että valo syttyy mittaristossa, viimonen vaihe ei mee ollenkaan päälle ja ovedrive napin valo jää satunnaisesti painamalla pohjaan eikä sammu kerran painamalla vaan pitää painaa monta kertaa? Rele näytti yhtä uudelta kun kaupan kassalta

ja toinen vielä, perästä sen verran kysäsis, että jos on orkkis lukkoperä alla ja ei jätä kahta viivaa tiehen koskaan, kolisee tasasesti ajossa tietyissä vauheissa jos ei paina kaasua yhtään ja kun painaa kaasua niin kolina loppuu, kannattasko tätä hommaa ottaa vakavasti meinaan ajellu tommosenaan jo varmaan 2-3kk  :buck2:
Solenoidi paskana.

Mikä perä, 1041 vai 1031? Ja mallikin olis hyvä tietää.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6276 : 23.07.2014, 23:59:22 »
242 -75. Taka-akseli irrallaan pihalla ja siinä on viel kiinni ne kaksi puslaa. Kuinkas noiden vaihto onnistuu vai vaatiiko jonkin työkalun. Polttamalla? Siitä korvakkeiden välistä ruostunu puhki ja kummi loistaa.. Voiko vetää ihan rälläkällä...  ???
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6277 : 24.07.2014, 02:52:13 »
242 -75. Taka-akseli irrallaan pihalla ja siinä on viel kiinni ne kaksi puslaa. Kuinkas noiden vaihto onnistuu vai vaatiiko jonkin työkalun. Polttamalla? Siitä korvakkeiden välistä ruostunu puhki ja kummi loistaa.. Voiko vetää ihan rälläkällä...  ???
Voi, kun se puhkiruostunut on osa puslaa. Kunhan et korvakoita telo...
Jäitä housuun!

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6278 : 24.07.2014, 12:49:14 »
ok. Taka-alatukivarsissa se vähän hämää ku siinähä metallikuorinen holkki tulee sinne putken sisälle. siksi ajattelin jotta onko samanlainen. varovasti vaan rälläkällä.. Mahtaako mennä vasaralla paikoilleen vai vaatiiko jotain apuvälineitä.   :)
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6279 : 24.07.2014, 18:24:02 »
ok. Taka-alatukivarsissa se vähän hämää ku siinähä metallikuorinen holkki tulee sinne putken sisälle. siksi ajattelin jotta onko samanlainen. varovasti vaan rälläkällä.. Mahtaako mennä vasaralla paikoilleen vai vaatiiko jotain apuvälineitä.   :)
Ei mee vasaroimalla. Kierretankoa, pari mutteria ja sopivia holkkeja tarvii tai taas on korvakot vaarassa. Ne kun tahtovat vääntyä pelkästä pahasti katsomisesta.
Jäitä housuun!

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6280 : 24.07.2014, 22:13:32 »
Kuinka pitkälle tollanen garret 3/4 menee? Noin arvio bensakoneessa
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6281 : 24.07.2014, 23:01:54 »
Ei mee vasaroimalla. Kierretankoa, pari mutteria ja sopivia holkkeja tarvii tai taas on korvakot vaarassa. Ne kun tahtovat vääntyä pelkästä pahasti katsomisesta.

ok, tie vie moponettiin huomenna. otan irti viel tänään ja huomenna jatkuu.. yksi 1x2cm reikä, munapusseissa haperoa ja 10 vuoden seisonta takana..  :o
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6282 : 24.07.2014, 23:04:17 »
Onko 240:n syyläri sama kuin 700/900srj. kapea malli.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6283 : 24.07.2014, 23:57:30 »
Onko 240:n syyläri sama kuin 700/900srj. kapea malli.
Joo jos vinokone vs vinokone.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6284 : 25.07.2014, 09:20:11 »
Hyviä tipsejä miten vanteesta saisi turvalukkopultin veke ilman sitä dedikoitua hylsyä? Hitsaamalla siihen kantaan jotain mistä vääntää? Itelle tuu oikeen muuta mieleen... vai onko jossain vianorilla tms niitä että saisivat irti, aina kipinöinnin vaara aluvanteelle vaikka kuin suojaat.

 

Futurez  Kulkukoira