Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3808374 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7455 : 22.02.2015, 11:22:39 »
Oliko näissä vinokoneissa maadotusjohto vielä laturiltakin runkoon? Ei voi muistaa kaikkea enää, mutta vanhaa laturinkannaketta irrottaessani siinä oli muita johtoja paksumpi sininen johto lattaliittimellä mukana, joka oli katkaistu purkaamolla konetta irrottaessa.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7456 : 22.02.2015, 11:24:48 »
Oliko näissä vinokoneissa maadotusjohto vielä laturiltakin runkoon? Ei voi muistaa kaikkea enää, mutta vanhaa laturinkannaketta irrottaessani siinä oli muita johtoja paksumpi sininen johto lattaliittimellä mukana, joka oli katkaistu purkaamolla konetta irrottaessa.
Juu.
E: laturin perästä imusarjaan.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2015, 11:26:57 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7457 : 22.02.2015, 18:11:26 »
Volvo 940 ratin vaihdon yhteydessä jotain meni mönkään. Srs valo palaa. Auto on -98. Miten valon saa sammumaan?  Vikakoodien luku ei juuri nyt onnistu koska autossa ei ole ledi lukijaa vaan uudemman mallinen portti.
164E

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7458 : 22.02.2015, 22:13:27 »
Juu.
E: laturin perästä imusarjaan.
Tai kannakkeen pultin alle, riippuen kummalla puolella laturi.

Volvo 940 ratin vaihdon yhteydessä jotain meni mönkään. Srs valo palaa. Auto on -98. Miten valon saa sammumaan?  Vikakoodien luku ei juuri nyt onnistu koska autossa ei ole ledi lukijaa vaan uudemman mallinen portti.
Käytetty virtoja päällä ratin ollessa irti?

Varsin usein noiden turvalaitteisiin liittyvien koodien nollaus vaatii virallisessa testerissä käyntiä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Samina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7459 : 22.02.2015, 23:09:47 »
Miten lähtee irti ovenkahvan lukkopesä? Kun tuli vaihettua suorempi ovi, niin lukkopesä jäi vielä vaihtamatta :( auto on v70 2001
Nykyinen: 855 T5R
Käyttis: S60 alla

Ex :V40 T4,855 T5R Keltuainen S40, 240,V70 mk2

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7460 : 23.02.2015, 14:20:07 »
Jäähytinneste paisarii kertyy rutkasti painetta ja neste on sakeaa harmaata. Kannentiiviste kaput ?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7461 : 23.02.2015, 14:35:56 »
Jäähytinneste paisarii kertyy rutkasti painetta ja neste on sakeaa harmaata. Kannentiiviste kaput ?

Tuleeko erikoista hajua ku korkin aukasee?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6707
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7462 : 23.02.2015, 14:56:47 »
Korjaamoilla on indikaatioliuskoja, joilla pystyvät testaamaan jäähdytysnesteen seassa olevan pakokaasun.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7463 : 23.02.2015, 20:12:52 »
Homman nimi on se, että B6304 kalkattaa, yläkerrasta tuntuisi kuuluvan ja ääni on klaklaklak tyyppinen eikä nyt poskettoman kova, mutta häiritsevä. Siinä sivussa saattaa kuulua myös korkeampitaajuinen sivuääni, mutta hiukan vaikea erottaa suuttimien sälkätyksestä.

Ajoin 960:n viime kesänä ripeään tyyliin katon alle raekuuron seasta, kone ehti käydä ehkä noin 10 sekuntia. Joitakin viikkoja myöhemmin käynnistäessäni koslaa huomasin vieterin olevan hiukan tavanomaista pidempi ja alkuräjähdyksen jälkeen alkoi kuulua tämä edellä mainittu mekkala. Startti on edelleen ehkä puolitoista kertaa normaalia pidempi, joka pytyssä pysyy paine normaalisti ja letkulla kuunnellen venakopan oikea takakulma kuulostaa äänekkäimmältä.

Että mitäpä luulette, sökö hytikka vai mikä?

En tiiä perkele, kippasin jotain nostimien putsausainetta öljyn sekaan ja pahin kolina tuntuis hävinneen, mutta ei kai tuo jäljelle jäänyt säksätys kokonaan suuttimista lähde... saatanan vaikia sanoa mitään varmaa, kun ei tuolla ole vuosiin tullut ajettua. Vissiin härnättävä paikallista kansihemmoa hilaamaan korviansa tähän suuntaan.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7464 : 23.02.2015, 20:21:11 »
Tuleeko vinokoneen starttiin muuta kuin plussa ja kelta-sininen nastaan 50? Mulla jäi omasta vielä tyhjäksi 15A merkattu lattaliitin. Tarviiko kytkeä?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7465 : 23.02.2015, 20:48:14 »
En tiiä perkele, kippasin jotain nostimien putsausainetta öljyn sekaan ja pahin kolina tuntuis hävinneen, mutta ei kai tuo jäljelle jäänyt säksätys kokonaan suuttimista lähde... saatanan vaikia sanoa mitään varmaa, kun ei tuolla ole vuosiin tullut ajettua. Vissiin härnättävä paikallista kansihemmoa hilaamaan korviansa tähän suuntaan.
Pitkä tylppäkärkinen meisseli, painat meisselin kärjen venttiilikopan pulttiin ja toisenpään korvaa vasten. Pultti kerrallaan kuuntelet, erottuu nostin aika selkeästi...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4208
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7466 : 23.02.2015, 21:21:00 »
Tuleeko vinokoneen starttiin muuta kuin plussa ja kelta-sininen nastaan 50? Mulla jäi omasta vielä tyhjäksi 15A merkattu lattaliitin. Tarviiko kytkeä?
Ei jos käytössä ei ole etuvastuspuolaa ja halua ohittaa sitä vastusta starttauksen ajaksi.Kärkisytyn juttuja.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7467 : 23.02.2015, 22:23:21 »
En tiiä perkele, kippasin jotain nostimien putsausainetta öljyn sekaan ja pahin kolina tuntuis hävinneen, mutta ei kai tuo jäljelle jäänyt säksätys kokonaan suuttimista lähde... saatanan vaikia sanoa mitään varmaa, kun ei tuolla ole vuosiin tullut ajettua. Vissiin härnättävä paikallista kansihemmoa hilaamaan korviansa tähän suuntaan.
Mitäs litkua laitoit, itellä kanssa kolistaa kylmänä. Oon ajatellu että vois kokeilla jotain tommosta litkua.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7468 : 23.02.2015, 22:38:14 »
Pitkä tylppäkärkinen meisseli, painat meisselin kärjen venttiilikopan pulttiin ja toisenpään korvaa vasten. Pultti kerrallaan kuuntelet, erottuu nostin aika selkeästi...

Mä en kyllä tuolla tyylillä ole koskaan oikein kuullut mitään, mutta voihan sitä vielä tesottaa. On muodostunut tavaksi tökätä PVC-letku korvaan, Peltorit päähän ja letkun toisella päällä ympäriinsä sohien, tuntuu usein toimivan jopa stetaria paremmin. Kuten tuossa höpisin, alkutilanteessa venakopan oikea takakulma oli selkeästi meluisin. Tuon tökötin jälkeen mitään täysin selkeitä eroja ei enää löytynyt, mutta kyllä se mun mielestäni edelleen säksättää omituisen äänekkäästi. Voihan se tietysti olla, että kaipaa vain öljynvaihtoa ja liikuntaa; öljyt vaihtuu helposti, mutta liikunta on tässä kohtaa vähän vaikeammin järjestettävissä, kun leima on jonkun neljä vuotta vanha ja katiska on seisonnassa. Pitäis ottaa järki käteen ja myydä koko paska...
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7469 : 23.02.2015, 22:48:38 »
Mitäs litkua laitoit, itellä kanssa kolistaa kylmänä. Oon ajatellu että vois kokeilla jotain tommosta litkua.

Liqui Möly. http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/client/view/69210/2778 Olikohan se nyt tommonen törppö. Olen skeptinen, mutta kai sillä jotain vaikutusta oli.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

Carcom Oy  Elekma