Jääkö nokka ns. "myöhäiselle" vrt. kampiakseliin?
Jakohihnaa laittaessa täytyy hihna asettaa paikoilleen vastapäivään kiertäen aloittaen kampiakselista. Eli ensin kampiakselin hihnapyörälle hihna paikoilleen, sitten siitä vastapäivään aina nokkapyörälle ja ihan viimeiseksi kiristimelle.
Kampiakselin "vetopuolelle" (eli nokkapyörä-kampiakseli välille) ei saa jäädä löysää hihnaa asennettaessa, vaan tuo hihnassa oleva löysyys täytyy kokonaan jäädä kiristimen puolelle.
Mikäli tuolla kampiakselin "vetopuolella" on löysää, niin kun kiristimellä hihna kiritään, vetää kiristin hihnasta löysät pois ikäänkuin "nokkapyörän yli" ---> nokkapyörä kääntyy myöhäiselle.
Vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrettävää tekstiä.
