Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

ardikin polttoainepumpun kokeileminen

• 1 Vastauksia
  • 1591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valtra1

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
ardikin polttoainepumpun kokeileminen
« : 19.09.2011, 18:54:52 »
912 D ardikin polttoainepumppu ei nähde nakuttamaan muuten lämmitin lähtee pyörimään.Neuvoja kaipailisin pumpun testaamiseen (sijaitsee auton takaakselin edessä).Pumppu on tietääkseni solenoidi tyyppinen ja toimii ohjainlaitteen ohjaamana taajuutta muuttamalla.Voiko pumpun testata syöttämällä siihen suoraan akusta jänniteen.Näin saisi rajattua onko vika pumpussa, ylikuumenemistermostaatissa vai ohjainlaitteessa.Olen kokellut jo kaksi kertaa ja kolmannella menee ilmeisesti lämmitin lukkoon eikä minulla ole kuittauslaitetta joten jos saisi vian paikallistettua ja korjattua niin ei tartteis käydä kuittuuttamassa vikakoodeja lämmittimestä.Ylikuumenemistermostaattia ei taida saada mitattua ennen kuin laskee lämmittimen alas autosta ja ajattelin lähteä helpoimmasta päästä vikaa etsimään.Niin ja auto on s80-04.

Poissa valtra1

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: ardikin polttoainepumpun kokeileminen
« Vastaus #1 : 20.09.2011, 20:13:34 »
päivitystä asiaan.Pumpun voi testata irrallaan syöttämällä siihen akulta suoraan on/off jännitettä,jolloin kuulee solenoidin napsutuksen tai mittaamalla liittimen navoista pumpun vastuksen.Minun tapauksessani vika on ylikuumenemistermostaatissa joka menee vaihtoon jahka saan uuden osan.Jos irroitelette pumppua autosta olkaa varovaisia pumpun päässä olevan pikaliittimen kanssa johon polttoaineletku tulee tankista.Itse sain liittimen natsan poikki johon polttoaineletku tulee(oli muovi ajansaatossa kovettunut kun ei kestänyt edes hellävaraista käsittelyä).Jospa tuohon saisi tuon liitimen erikseen ostettua.

Proturbo  Autodiagnoosi