Proturbo  Autodiagnoosi

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426749 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #495 : 16.11.2015, 17:15:16 »
Oh hoh, aika ero on kyllä.
Noissa mun tapauksissa kyse on ollut 50-60e erosta.

Fefeä saa n. 60-80€ riippuu vähän mistä tilaa. Uuden -012 Boschin saa n. 300€ pintaan.
Käytettyjä -012 myydään täällä n. 60-70€...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #496 : 16.11.2015, 17:42:17 »
Tuo orkkis Bosch IMMu on sikamaisen kallis sen sisältämään komponenttimäärään nähden!  :-\

Tähän liittyen, ehjä ja terve 012 IMMu menee soluissa vähintään niin ylös kuin kuva näyttää ja ahtimen tuotto yms. riittävät (solu #247).



Kuvasta näkyy myös se, miten olen numeroinut rivit/sarakkeet jotta IMMun solua on helpompi havainnoida.

Normaali tyhjäkäynti pyörii siinä hitusen päälle solun #30 yläpuolella.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #497 : 16.11.2015, 20:26:39 »
Mutta onkos se 300€:n IMM kallis, jos se kestää vaikka 300tkm? Ja sillä välin chinabayn pirkka-immuja on menny repullinen...  ::)

Joo, OT:ks lipes  :P
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #498 : 16.11.2015, 20:56:48 »
Mutta onkos se 300€:n IMM kallis, jos se kestää vaikka 300tkm? Ja sillä välin chinabayn pirkka-immuja on menny repullinen...  ::)

Joo, OT:ks lipes  :P
Jos joku antas takuun että kestää 300tkm ni kyllä mä sillon sen ehkä ostasin mutta siihen mennessä ajetaan tällä vastus versiollla jonka fyysinen kesto mittaus komponenteilla on parempi kuin kuumalanka immulla  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #499 : 17.11.2015, 03:20:58 »
Jos joku antas takuun että kestää 300tkm ni kyllä mä sillon sen ehkä ostasin mutta siihen mennessä ajetaan tällä vastus versiollla jonka fyysinen kesto mittaus komponenteilla on parempi kuin kuumalanka immulla  :)

Tämä on se ongelma. Yhden langan hajottanut vaparilla (hajos putsarin kiinnikkeet ja piti jotain laittaa) 10km matkalla.
Ja kiihdytin puolella kaasulla, lanka alkoi resonoimaan ilman pyörteilystä ja NAPS.
Niitä saatanan töttörösuodattimia ei voi käyttää kyllä lanka MAF:n kanssa, ainakaan tätä jättimallin K&N.

Yksi lankamalli (tarvike) katkesi langan löysyyttään (paska immu).
Noita 016 -> 3" putkeen on myös hajonnut ihan jos ahdin vähääkään sakkaa.

ps. Tuolla jossain mettässä sekin K&N nyt.  :2funny:

China immuista saatu valittamalla rahat takaisin tai saamalla uusia. Ebay myyjä ihmetteli, "kun ainoa mistä noita immuja tulee takaisin on Suomi, että mitä siellä niille tehdään..."  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #500 : 18.11.2015, 10:19:06 »
Ei nyt ihan suoraan liity varsinaiseen säätämiseen, ja voipi jopa olla että tastä on jo jossain puhuttukin, mutta olikos se -012 Ferrari-IMMu "plug'n'play" -tyyppinen? Vai vaatiiko se oman säätönsä karttaan?
Ja oliko tuon -016 lanka-IMMun tilalle saatavana vastaavan tyyppistä mittaria?

E:kirotusvirhe
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #501 : 18.11.2015, 14:03:05 »
Ei nyt ihan suoraan liity varsinaiseen säätämiseen, ja voipi jopa olla että tastä on jo jossain puhuttukin, mutta olikos se -012 Ferrari-IMMu "plug'n'play" -tyyppinen? Vai vaatiiko se oman säätönsä karttaan?
Ja oliko tuon -016 lanka-IMMun tilalle saatavana vastaavan tyyppistä mittaria?

E:kirotusvirhe

-012 "fefe" on plug and play.
Ei vaadi omia säätöjä karttaan.

Voi olla että saa, mutta 016 käytetyt on niin halpoja, että kannattaako lähteä noilla leikkimään. Ja varsinkin kun 016 mittaa juuri vakiota enempää.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #502 : 18.11.2015, 14:13:32 »
Ei nyt ihan suoraan liity varsinaiseen säätämiseen, ja voipi jopa olla että tastä on jo jossain puhuttukin, mutta olikos se -012 Ferrari-IMMu "plug'n'play" -tyyppinen? Vai vaatiiko se oman säätönsä karttaan?
Ja oliko tuon -016 lanka-IMMun tilalle saatavana vastaavan tyyppistä mittaria?

E:kirotusvirhe

Lineaarikäyrä pitää muuttaa jos edellinen on vakio maff(-016)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #503 : 18.11.2015, 14:17:14 »
Lineaarikäyrä pitää muuttaa jos edellinen on vakio maff(-016)

Siis kyllä -012 vaatii -012 kartan.

Ymmärsin kysymyksen niin, että onko Fefe immun linerisointi käyrä eri kun oikean -012.  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #504 : 18.11.2015, 15:40:21 »
Siis kyllä -012 vaatii -012 kartan.

Ymmärsin kysymyksen niin, että onko Fefe immun linerisointi käyrä eri kun oikean -012.  :-[

Kyllä selvensin vain asiaa ettei tule väärinkäsityksiä  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #505 : 18.11.2015, 15:58:55 »
Joo, näin ymmärsinkin että -016:n tilalle ei käy suoraan.

Tuli vaan mieleen kun en oo ollenkaan vakuuttunu että toi oma -016 toimii kunnolla. Mietin vaan että josko sen tilalle sais vastaavan, eri mittauskomponentilla...  ::)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa kerskavalssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #506 : 30.11.2015, 20:15:18 »
Mikä merkitys tuolla torq signal to EZK on? Sitä säätämällä saa sytkäennakkoa muokattua? N/A koneessa vakiona 25, koitin laittaa 15 mutta en huomannut kyllä mitään eroa kulkupuolessa, koneena B230F

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #507 : 30.11.2015, 20:32:18 »
Mikä merkitys tuolla torq signal to EZK on? Sitä säätämällä saa sytkäennakkoa muokattua? N/A koneessa vakiona 25, koitin laittaa 15 mutta en huomannut kyllä mitään eroa kulkupuolessa, koneena B230F

Kyseinen solu määrittää sen, miten LH antaa kuormatiedon EZK:lle. pienempi luku-> kuorma nousee EZK:lle hitaammin. Suuremmalla luvulla se nousee maksimi kuormatiedon ennakoille nopeammin.

Sovitettava IMMun yms. kuormatietoihin vaikuttavien asioiden kanssa.

Turbossa vaihteluvälinä voi käyttää 20 (vakio) ja pienimmillään 16, mikä vaatii jo huomattavan huolellista sytkä-ennakon säätämistä.

Vaparissa vaihteluvälinä voi käyttää 25-20, mutta 20 pienempää lukua en käyttäisi, sillä muutoin ylin ennakkorivi voi jäädä käyttämättä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kerskavalssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #508 : 30.11.2015, 20:42:15 »
Kyseinen solu määrittää sen, miten LH antaa kuormatiedon EZK:lle. pienempi luku-> kuorma nousee EZK:lle hitaammin. Suuremmalla luvulla se nousee maksimi kuormatiedon ennakoille nopeammin.

Sovitettava IMMun yms. kuormatietoihin vaikuttavien asioiden kanssa.

Turbossa vaihteluvälinä voi käyttää 20 (vakio) ja pienimmillään 16, mikä vaatii jo huomattavan huolellista sytkä-ennakon säätämistä.

Vaparissa vaihteluvälinä voi käyttää 25-20, mutta 20 pienempää lukua en käyttäisi, sillä muutoin ylin ennakkorivi voi jäädä käyttämättä.

Siis isompi luku = suurempi sytytysennakko nopeammin? Eli kun haluan kulkupuolta parantaa niin kannattaa kasvattaa normaalista 25 esim -> 30?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #509 : 30.11.2015, 21:05:29 »
Siis isompi luku = suurempi sytytysennakko nopeammin? Eli kun haluan kulkupuolta parantaa niin kannattaa kasvattaa normaalista 25 esim -> 30?

Tuo luku vaikuttaa siihen, miten nopeasti EZK:lla noustaa ylimälle kuormariville suhteessa LH:n karttaan.

Suoraan sillä ei saa oikeastaan mitään aikaiseksi, ellei EZK:ssa ole asiaa huomioitu. Pienentämällä lukemaa, noustaan hitaammin ylimmälle EZK:n kartan rivilla ja suuremmalla luvulla nopeammin.
Eli se vaikuttaa vain siihen, miten EZK:n karttaa käytetään, eikä varsinaiseen ennakkoon, joka on taas EZK:n karttojen asia.

Oikotietä woimaan ei ole tuossakaan....   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma