KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #510 : 25.06.2016, 02:27:03 »
Viikinkihän pelaa isojen sumujen kanssa kunhan jaksaa nähdä hieman vaivaa IMMun askartelussa:
Jos pelaamiseksi lasketaan polttoaineen ruiskuttaminen, niin olen samaa mieltä kanssasi!  :D

Jos taas sopituksen pitäisi olla välillä Lambdalla 1-0,8 kuorman mukaan, niin ei pelaa.

300whp tuskin niin rankkaa nokkaa vaatii, etteikö LH osais siihen sopeutua.

LH ei sentään muokkaa karttoja ihan omin päin sopiviksi, sillä LH ei sisällä tuner-studion ominaisuuksia eikä omaa lambda-target karttaa kuin sen lambda 1 arvon osalta.

Eli mikään sopeutuma ei korjaa väärän muotoista pääkorjauskarttaa oikeaksi, vaikka monet niin tuntuvat kuvittelevankin.

Voi kokemuksesta sanoa, että HX40/35:n kartta on äärimmäisen erinäköinen kuin esim. 04-19t:n tai 05-16g:n. Jokaisen kartta noista on omansa, eikä muistuta vakiota (mihin bulkki-lastut perustuvat) kuin sillä, että kyseessä on kartta.

Edit:
Pakopaineiden kehittyminen kierrosluvun funktiona vaikuttaa kartan muotoon, kuten suuttimien omituisuudetkin, kuten ahtimen spoolamisen kuorma/kierrosluku vaikuttaa ja muutamatkin muut "pikku-seikat".

Jos täydellisen toimivan "yleis-lastun" pystyisi tekemään, ei kenelläkään olisi milloinkaan tarvetta vaihtaa LH/EZK yhdistelmää ikinä, vaikkapa megaan, tatechiin, AEM:n tms. säädettävään ruiskuun, jollainen LH:kin lopulta on!

Jännä juttu, ettei sellaista ole kukaan tehnyt, vaikka aikaa on ollut neljännesvuosisata!   ;) ;D

Ps. neljännesvuosisadassa on vasta opittu säätämään LH:ta!  :D
« Viimeksi muokattu: 25.06.2016, 02:39:31 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #511 : 28.06.2016, 13:03:32 »
Puristukset aika kovat mut kai toi viinalla toimii. Riippu paljonko uskaltaa ahtaa, veivit tosta koneesta varmaan ekana antautuu? Mulla oli b230 koneessa masterpower r6164 ahtimella 340hv pyörätehoa luistavan aw71 läpi, 1,6bar e85. Kone oli vakio lukuunottamatta h profiileja ja d nokkaa.

Voisko tossa olla M kanget?
E85 taitaa olla ainoa järkevä polttoaine vaihtoehto.
Hidas tuo s300 on heräämään mutta jaksaa pumpata painetta liiankin hyvin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #512 : 28.06.2016, 14:22:36 »
Voisko tossa olla M kanget?

Ei taida B230 koneessa M-kankia olla, mutta vahvemmat vaihtoehdot niistä vakioista eli 13mm veivit saattaa sietääkin tuollaisen setin kunhan ei naulaamaan pääse.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #513 : 28.06.2016, 19:51:35 »
Minnes saakka pääsis jämäosilla:
B23A
530
VX3 (tai A, vois olla parempi kun on tota puristussuhdetta aika kivasti => cr= 10,3:1)
Mega 1
Hukkakipinä
600x300 inttercooleri
120lb injektorit ja 044 kopio tai pari
Schwitzer s300g 60/73 siivin ja modattu s200 1.0 ar pakopesä paljon avarretulla nozzlearealla
BW55 ja heti alkuun tarvis kai tehdä joku shift kitti ennen kuin vaihtaa AW71 kun BWn pakat sulaa ekalla vedolla

Bottendel är den gamla version...
Eli alakerta on ikääntyneempää vedosta...

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #514 : 28.06.2016, 20:10:42 »
My bad, luin nopeasti että kyse oli lainauksessa mainitusta moottorista. :facepalm:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #515 : 31.08.2016, 18:23:31 »
Mitähän tällainen kokoonpano luovuttaisi tehoja seiskasatasen keulalle istutettuna?

B230ft. Porattu 0,6mm ylikokoon. 13mm kanget.
530 vakio kansi. EHKÄ r-seetit.
VX3 nokka.
Vakio sarjat.
Kinugawan TDO4HL-19T ahdin
3" imm
Vakio ilmanputsari
3" db ja putkisto
Suuttimet joko Bosch 440 - 460cc tai 630-668cc Decat
Isompi cooleri

Kytkimeksi SRE asetelma, vakio turbon levy
M47 jatkaa toistaiseksi. Näitä kun saa nykyisin edullisesti jos ei satu kestämään ja on melko helppo heittää toinen tilalle. Vaikka kaipa nuokin normaali käytössä menevät vähän tehokkaammankin moottorin jatkeena?
Ja vakio perä. Syy sama kuin vaihteiston.
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #516 : 31.08.2016, 23:01:40 »
Mitähän tällainen kokoonpano luovuttaisi tehoja seiskasatasen keulalle istutettuna?

B230ft. Porattu 0,6mm ylikokoon. 13mm kanget.
530 vakio kansi. EHKÄ r-seetit.
VX3 nokka.
Vakio sarjat.
Kinugawan TDO4HL-19T ahdin
3" imm
Vakio ilmanputsari
3" db ja putkisto
Suuttimet joko Bosch 440 - 460cc tai 630-668cc Decat
Isompi cooleri

Kytkimeksi SRE asetelma, vakio turbon levy
M47 jatkaa toistaiseksi. Näitä kun saa nykyisin edullisesti jos ei satu kestämään ja on melko helppo heittää toinen tilalle. Vaikka kaipa nuokin normaali käytössä menevät vähän tehokkaammankin moottorin jatkeena?
Ja vakio perä. Syy sama kuin vaihteiston.

Riipuu hyvin pitkälti käyttämästäsi ahtopaineesta... Mutta realistinen on siinä 250-300hp kantturoissa (hyvässä lykyssä hivenen ylikin). Jos kiinnostus vaihdella m47lootia niin mikäs siinä, mutta ei ne kauan leikissä mukana katsele.

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #517 : 01.09.2016, 00:59:20 »
Mitähän tällainen kokoonpano luovuttaisi tehoja seiskasatasen keulalle istutettuna?

B230ft. Porattu 0,6mm ylikokoon. 13mm kanget.
530 vakio kansi. EHKÄ r-seetit.
VX3 nokka.
Vakio sarjat.
Kinugawan TDO4HL-19T ahdin
3" imm
Vakio ilmanputsari
3" db ja putkisto
Suuttimet joko Bosch 440 - 460cc tai 630-668cc Decat
Isompi cooleri

Kytkimeksi SRE asetelma, vakio turbon levy
M47 jatkaa toistaiseksi. Näitä kun saa nykyisin edullisesti jos ei satu kestämään ja on melko helppo heittää toinen tilalle. Vaikka kaipa nuokin normaali käytössä menevät vähän tehokkaammankin moottorin jatkeena?
Ja vakio perä. Syy sama kuin vaihteiston.

Itselläni lähes samalla kokoonpanolla tulossa oma paitsi m90 lootalla, kasailuvaiheessa mennään :) voin ilmoitella omat tehoni ja kokoonpanon paremmin, kunhan on valmis ja penkkiin pääsee
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #518 : 01.09.2016, 01:04:43 »
Tosiaan tekniikaksi tulossa:
B230FT 0.3mm ylikoossa (Wössner männät , h-profiilit..)
530 Kansi portattuna , jäykät jouset ym... V nokka-akseli
668cc Dekat
98 gasoliiina
LH2.4 Omilla ohjelmilla + hukkakipinä modilla. Bosch yleinen hukkakipinäpuola
012- Imm
Bosch -044 kopiopumppu
Holset HX35 #12 HX40 14# pakopesä. Ulkoisella portilla (KKD 60mm)
Puristukset 9 pintaan Puristukset 8,5
3" koko putkisto.
Ahtopaineet 1.0-1.3bar.. 1,5bar

Miten se nälkä kasvaa syödessä vaikka moottori ei edes kasassa ja nyt havitellaan 350-400hv. Ollaanko edes lähellä? Tosiaan edellisestä viestistä kokoonpano muuttunut sen verran että ahdin tulee hx40 14# pakopesällä näin aluksi ja puristukset jäävät 8,5 kohdille ja lisää painetta kattilaan. Alkaakohan suuttimet olemaan jo pienet noille paineille? Voimansiirtona toimii M90 , 6 lapainen sintteri ja sre763. Toivottavasti nyt ei heti porsi...
Volvo 242DL -79

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #519 : 01.09.2016, 07:16:00 »
Miten se nälkä kasvaa syödessä vaikka moottori ei edes kasassa ja nyt havitellaan 350-400hv. Ollaanko edes lähellä? Tosiaan edellisestä viestistä kokoonpano muuttunut sen verran että ahdin tulee hx40 14# pakopesällä näin aluksi ja puristukset jäävät 8,5 kohdille ja lisää painetta kattilaan. Alkaakohan suuttimet olemaan jo pienet noille paineille? Voimansiirtona toimii M90 , 6 lapainen sintteri ja sre763. Toivottavasti nyt ei heti porsi...
Pitäis päästä helposti tohon 350-400hv tuntumaan. Kyllä noi suuttimet bensalla tohon riittää. Laatikkokin varmaan kestää jos ei tuu mitää vaihdemissiä kolmosella. Mut miks puristuksia alas? Ei noi ysin rutut oo ollenkaan huonot,kauhee ajettava semmonen matalapuristeinen moottori missä ei oo mitään eloo ennen kun mennää ahdoille.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #520 : 01.09.2016, 10:07:51 »
Hajoaa se m90 muutenkin kun vain kolmonen.. Sintteri tekee tehtävänsä. 1-2 vaihto, aikamoinen pamaus ja kakkonen sileänä.

Kyllä vaihtaisin vähän uudempiin suuttimiin kun nuo vanhat dekat,
+ tarvitsee tietenkin paremman pumpun

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #521 : 01.09.2016, 12:35:07 »
Tosiaan mitään osia ei vielä koneistettu niin voipi olla että kannesta lähtee hieman pintaa pois.

Eiköhän se M90 edes hetken kestä tuolla kytkinkombolla. Eikös Miikel penkittänyt jotain 700nm kyseisellä asetelmalla ja laatikkokin kesti? Se laatikon kesto on aika paljon kuljettajasta kiinni, mutta jos hajoaa niin aina voi kestävämpää vaihtaa.

Ja eiköhän suuttimet nyt ainakin 400hv pintaan 98 bensalla riittää. No 350hv on tavoite ja siihen pintaan on pelkkää plussaa. Pääseepähän vittuilemaan kaveriporukalle jos paljonkin yli 350 tulee kun 8v töräyttää enemmän penkistä kuin 24v japanin ihme datsunit  :D
Volvo 242DL -79

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #522 : 01.09.2016, 13:09:55 »
Tosiaan mitään osia ei vielä koneistettu niin voipi olla että kannesta lähtee hieman pintaa pois.

Eiköhän se M90 edes hetken kestä tuolla kytkinkombolla. Eikös Miikel penkittänyt jotain 700nm kyseisellä asetelmalla ja laatikkokin kesti? Se laatikon kesto on aika paljon kuljettajasta kiinni, mutta jos hajoaa niin aina voi kestävämpää vaihtaa.

Ja eiköhän suuttimet nyt ainakin 400hv pintaan 98 bensalla riittää. No 350hv on tavoite ja siihen pintaan on pelkkää plussaa. Pääseepähän vittuilemaan kaveriporukalle jos paljonkin yli 350 tulee kun 8v töräyttää enemmän penkistä kuin 24v japanin ihme datsunit  :D

Joo on se siellä jo muutaman kesän rallattanut paikoillaan ja ajossa tällähetkelläkin samalla lootalla. Nopeita vaihtoja olen välttänyt ja vaihdemissejä ei ikinä ole tullut. Mutta nättiä ajoa se ei ole saanut juuri ollenkaan, kun penlkkään leikkimiseen on lelu rakennettu. 757.25NM 4639rpm näyttäisi penkkilapussa lukevan.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #523 : 01.09.2016, 19:32:11 »
Mulla t5ssa meni tuo kakkonen sileäksi m90stä sintterin ansiosta. Lankku vissiin sai ihan vedossa paskaks myös yli 700nm:llä. Miikel liikkuu aika riskirajoilla! :D

630cc dekat heittäisin myös itse suosiolla, niin ei jää kaduttamaan. 440cc riitti viinalla hikiseen 260heppaan aikanaan.

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #524 : 01.09.2016, 20:22:54 »
Täälläkin mennään aika riskirajoilla kun vanhassa koneessa oli 798Nm @ 4080rpm. m90 edelleen ehjä mutta kanki katkesi koneesta  :D
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo