Autoracing  KL-varaosat

volvo 360 turbo -84 "driftmissile"

  • 54 Vastauksia
  • 27158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« : 30.12.2016, 04:32:38 »
en tiedä kiinnostaako ketään tälllästä lukea, mutta toimii ainakin ohjeena jos joku muu joskus tällästä joskus rakentaa.

Eli ostin tän viime kesäkuussa. auto oli ajettu viimetalvena katolleen sekä kylki edeltä puuhun. ainoat paneelit jotka oli ehjiä oli takakontti ja kuskin ovi. tässävaiheessa vielä vakio b19A tekniikka



ekana alkoi katon oikominen että takaikkunan sai kiinni


sen jälkeen ostin varaosiksi 87 gl mallin b200e koneella jossa tehastummennetut ikkunat, tästä otin 3 ovea, mittariston, keskuslukon, ruiskun ja kaikki ikkunat paitsi takalasin.


tän jälkeen leimalle. toisin kun kaikki väittää nestekäppäri ei ole laillinen vaikka vakiokäsijarru löytyisi. katastusmies sanoi että saisi olla jos ois omilla satuloilla


nuo tuli korjattua, en kaasutinta jaksanut käydä säätämään niin otin tuosta toisesta ton lambdattoman sähköruiskun, samalla tuli bensaputket tehtyä uusiksi 8mm kupariputkesta sekä kaikki bensaletkut e85 kestävästä letkusta. myös keruusäiliö tuli takakonttiin, koska kaasutinmallin tankissa ei ole loiskelevyjä niin sammu aina käännöksissä (oishan mulla ollu ruiskun tankki tossa varaosaromussa, mutta siinä on kaikki pultit ruosteessa ja perä jumissa niin vaihdelaatikon+perä yhdistelmän irrottaminen märällä nurmikolla ei kiinnostanut.

tuli tosiaan tälläsenä ajeltua pari kuukautta, madallettu 2", etuvanteina käännetyt pellit, takavanteet vaihtu melkeen joka päivä


sain idean maalata koko auton kilikolilla (oli aika huono idea ja tullaan maalaamaan uudestaan)

on myös kiva huomata maalauksen jälkeen että bensatankinkorkki vuotaa


tässävaiheessa ajattelin että sutis varmaan paremmin jos ois enemmän kun 90 hevosta, jotenka vakio b19a ahtaminen alkoi, pakosarja ja ahdin 940 volvosta (jotta ahdin mahtuu tolla pakosarjalla niin 360 moottorikannaketta sai vähän leikata ja vasaroida) välijäähy mb vitosta, ahtoputket tehty 2" putkesta. ei ahda tällehtkellä kun 0.3 bar koska pakopesä halki.


tuli tuossa joulukuun alussa vielä nostettua mootori ja laitettua uusi kytkinlevy sekä turbon paineasetelma. samalla myös uudet männänrenkaat, kierokangen laakerit sekä kasa tiivisteitä koneeseen.


auto tällähetkellä tämännäköinen


sisutasta löytyy nestekäppäri ja ralliratti


pääasiassa suditeltu kadulla ja parkkipaikoilla, koska moottori vuoti kesällä niin paljon öljyä ettei sillä edes radalle ois päässy. ens kesänä tarkotus koittaa taittuuko radallakin.

osalistaa
alusta; etuiskariöljyt vaihdettu jäykempään peräöljyyn, etujousista 2 kierrosta poikki, takana land rover defender etuiskarit, 2" omatekoset madalluspalat sekä uretaanipuslat reaktiotangossa. raidetangonpäistä poistettu stopparit, kemppiperä
tekniikka; matalapuristeinen b19a, lamdaton ruisku, ahtojenmukaan säätyvä bensapaineen säädin, 13c ahdin, viton välijäähytin, 2,5" putkisto

tällehetkellä rakenna coilovereita eteen sekä muokkaan pyöränkoteloita, mutta niistä sitten seuraavaan päivitykseen.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2016, 05:41:43 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #1 : 30.12.2016, 07:01:27 »
en tiedä kiinnostaako ketään tälllästä lukea, mutta toimii ainakin ohjeena jos joku muu joskus tällästä joskus rakentaa.


Ainakin minä luen mieluusti. Kun itsellä periaate on tehdä vähällä rahalla, olemattomalla osaamisella ja puuttuvalla järjen käytöllä, niin kiva lukea tarinoita jossa edes tuon ensimmäisen osan suhteen ollaan samoilla linjoilla. Tässä on munaa!
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #2 : 30.12.2016, 09:26:38 »
Ainakin minä luen mieluusti. Kun itsellä periaate on tehdä vähällä rahalla, olemattomalla osaamisella ja puuttuvalla järjen käytöllä, niin kiva lukea tarinoita jossa edes tuon ensimmäisen osan suhteen ollaan samoilla linjoilla. Tässä on munaa!

Täällä myös bingo!!

Itsekkin 0 budjetilla ja muutamien vuosien kokemuksella yrittelen/yritellään saada kaveriporukassa tehtyä volvoille jotain ja jotenkin juuri tälläisiä prokkiksia on kiva seurailla kun on vähän itsensä näköistä meininkiä.

Tässä todellakin ON munaa O0

Ja sianpää  S*
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #3 : 30.12.2016, 16:25:45 »
Jumankekka! Näitä lisää O0
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #4 : 30.12.2016, 16:48:00 »
täällä kyl luetaan kans ei näitä liikaa enää rakennella ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #5 : 30.12.2016, 18:32:45 »
täällä kyl luetaan kans ei näitä liikaa enää rakennella ;)
Riippuu lajista, kyllä näitä jokkikseen rakennetaan ihan määrissä. Mutta oisko eka suomalainen sianpää-drifteri? :P

Malli ei kiinnosta tippaakaan, mutta valittu laji hyvinkin paljon.
Jäitä housuun!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #6 : 30.12.2016, 19:25:15 »
Muistaakseni Suomen eka(t) street(?) mestaruudet meni 360 haltuun.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa MarDe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #7 : 31.12.2016, 13:46:37 »
Tutun näköinen peli... (en ole omistanut) olen vain lekalla taputellut pelkääjän a-pilaria että ovi menis jotenkin kiinni.  :2funny: Komeesti on katto suoristunut, oli sillo kaadon jälkeen aika hurjan näköinen. onnea projektille ;) seuraan mielenkiinnolla  ::)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #8 : 31.12.2016, 14:01:14 »
Härski  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #9 : 01.01.2017, 02:36:06 »
Riippuu lajista, kyllä näitä jokkikseen rakennetaan ihan määrissä. Mutta oisko eka suomalainen sianpää-drifteri? :P

Malli ei kiinnosta tippaakaan, mutta valittu laji hyvinkin paljon.
on näitä muutoma, ainakin yhden tiiän mun lisäksi.

Muistaakseni Suomen eka(t) street(?) mestaruudet meni 360 haltuun.  :)

jos kaikki menee niinkuin oon suunnitellut, niin ajan tällä street sarjaa enskaudella :)

-------------------------------

tuli haettua toiset tolpat coilovereita varten


coileiksi tuli golf mk2 tuningart tolpat (sama kun ta-technix, mutta sinisillä jousilla, normaalisti ta on halvempi mutta sattuivat olemaan alennuksessa saman hintaset)


tarkotus oli hitsata tuo kierrettävä alaosa volvon keskiöhin, mutta tässä kun mittailin niin huomasin että sisähalkasia sama noissa ta säätöpaloissa sekä volvon tolpissa. eli olis parempi jos sais tehtyä ton kierteen volvon tolppien sisään niin säästyis hitsaamiselta ja tulis kestävemmät.


tarkotus käydä ensiviikon aikana kyselemässä onnistuisko joku koneistamo sorvaamaan tonne sisälle kierteet, eli tähän jäätin nyt.


tuli kanssa leikeltyä sisälokareita, 300 sarjassa lokari kiinnityy myös kaaren alta, jonka takia renkaan tuominen kaaren tasolle on mahotonta.


toinen puoli tuli jo alotettua, samalla vasaroin lokaria suoraksi kun oli tuosta katolleenpyörähtämisestä vääntyny (nii ja kerran saatoin ajaa kaiteeseen...)


alotuspostissa kerroin että pakopesä oli halki, ei tahdo mistään löytyä tuohon 13c ahtimeen pakopesää, varastossa yksi väljä 14t josta puuttuu pakopesä. tuli ostettua siihen 15g pakopesä koska luulin sen käyvän.


luulin että kaikki tdo4 keskiöt on samanlaisia, mutta 15g pakopesän kiinnitys 2,5mm pienempi, jonka takia ei mene paikallee. uskaltaisko tota pakopesää vähän "viilata" isommaksi?



ei nyt muuta tälläkertaa ens viikolla lisää kun saan kierteet tolppiin.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #10 : 01.01.2017, 02:55:00 »
Laita se 15g pesä siihen 13c, eikö ne niinpäi sovi ristiin?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #11 : 08.01.2017, 17:56:55 »
ei ois varmaan toiminu toi 15g pesä tossa 13c ahtimessa, koska taitaa olla erikokonen pakosiipi. no ehin jo myyä ton 15g pesän pois ja pari tarjousta 13c ahtimistakin tullu.
ei myöskään onnistunut kierteiden sorvaus kun ei napoja saanut kiinni sorviin, joten hitsasin noi golffin alapäät kiinni napoihin.

ensiksi vanha putki poikki ja kairasin reikää isommaksi


sit tuli hitsailtua toi kierre tonne napaan ja hitsailin varmuudenvuoksi tälläset tuet tohon


sitten saumojen hiominen ja maali päälle


ja tässä "valmiina", yläpäiksi tilattu e36 camber säädettävät yläpäät, ne kun tulee niin saa tolpat autoon kiinni


lähti kanssa britanniasta tilaukseen tälläset vanteet ens kesää varten.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #12 : 08.01.2017, 21:47:56 »
Tämmöstä väkivaltaa sisältävää rakentamista on julkisesti liian vähän!
Enkä nyt tarkota että autoja pitäs varsinaisesti paiskoa kasaan, vaan tätä ''driftmissile'' henkeä  ;)

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #13 : 15.01.2017, 03:37:19 »
yläpäiksi tuli e36 camber säädettävät yläpäät, nämä siksi kun noissa sattui olemaan sama iskarin halkasija (14mm) kun golffin tolpissa, samalla huomasin että noi kävisi myös vakiotolppiin.


ohjauslaakeriksi kävi 360 vakio laakeri, prikka vaan päälle että ei ota yläpään reunoihin.


porasin volvon jaon noihin yläpäihin, helpommalla olisi päässyt jos olisi porannut autoon bemarin jaon, mutta poraamalla yläpäät pystyn laittamaan tarvittaessa vakiotolpan takaisin.


valmis tolppa


piti vähän autonpuolelta viilata että sai koko säädön käyttöön. tuli myös laitettua noi suojahatut nohin pultteihin koska olivat aika terävät ja noihin saattais vahingossa rikkoa kädet.


autossa asennettuna jarruineen


ja auto maassa. piti kanssa vaihtaa talvirenkaat noille käännetyille pelleille, koska noi etuvedon et:llä olevat vanteet otti jouseen kiinni.


kuvassa tolpat säädetynä melkein niin alas kun menee. about samalla korkeudella kun laikkajousilla, tosin nyt ei makaa pohjäänlyöntikumejen päällä. olis pitänyt upottaa toi säätöpala noihin napoihin. pitää vielä ennen kesää tehä noi navat uusiksi. noi säätöpalat vaikee saada irti rikkomatta kierrettä, jotenka pitää ettiä jostain toiset säätöpalat tai sitten joku sorvaaja jolta onnistuis kierteiden tekeminen putkenpätkiin, jotka sitten hitsaisin syvemmälle tolppiin (jos joku tietää Lappeenrannan lähialueelta jotain joka osais sorvata niin saa huikata).
« Viimeksi muokattu: 15.01.2017, 03:43:05 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #14 : 15.01.2017, 04:20:56 »
Riippuu lajista, kyllä näitä jokkikseen rakennetaan ihan määrissä. Mutta oisko eka suomalainen sianpää-drifteri? :P

Malli ei kiinnosta tippaakaan, mutta valittu laji hyvinkin paljon.
No ei lähelläkään ensimmäinen sika driferi, mutta eipä näitä ikinä ole liikaa ainakaan.
Hattu nousee kyllä täältä. Mitäs kaikkia kisoja tällä on ensivuonna tarkoitus kiertää?

 

Autoracing  KL-varaosat