en tiedä kiinnostaako ketään tälllästä lukea, mutta toimii ainakin ohjeena jos joku muu joskus tällästä joskus rakentaa.
Eli ostin tän viime kesäkuussa. auto oli ajettu viimetalvena katolleen sekä kylki edeltä puuhun. ainoat paneelit jotka oli ehjiä oli takakontti ja kuskin ovi. tässävaiheessa vielä vakio b19A tekniikka
ekana alkoi katon oikominen että takaikkunan sai kiinni
sen jälkeen ostin varaosiksi 87 gl mallin b200e koneella jossa tehastummennetut ikkunat, tästä otin 3 ovea, mittariston, keskuslukon, ruiskun ja kaikki ikkunat paitsi takalasin.
tän jälkeen leimalle. toisin kun kaikki väittää nestekäppäri ei ole laillinen vaikka vakiokäsijarru löytyisi. katastusmies sanoi että saisi olla jos ois omilla satuloilla
nuo tuli korjattua, en kaasutinta jaksanut käydä säätämään niin otin tuosta toisesta ton lambdattoman sähköruiskun, samalla tuli bensaputket tehtyä uusiksi 8mm kupariputkesta sekä kaikki bensaletkut e85 kestävästä letkusta. myös keruusäiliö tuli takakonttiin, koska kaasutinmallin tankissa ei ole loiskelevyjä niin sammu aina käännöksissä (oishan mulla ollu ruiskun tankki tossa varaosaromussa, mutta siinä on kaikki pultit ruosteessa ja perä jumissa niin vaihdelaatikon+perä yhdistelmän irrottaminen märällä nurmikolla ei kiinnostanut.
tuli tosiaan tälläsenä ajeltua pari kuukautta, madallettu 2", etuvanteina käännetyt pellit, takavanteet vaihtu melkeen joka päivä
sain idean maalata koko auton kilikolilla (oli aika huono idea ja tullaan maalaamaan uudestaan)
on myös kiva huomata maalauksen jälkeen että bensatankinkorkki vuotaa
tässävaiheessa ajattelin että sutis varmaan paremmin jos ois enemmän kun 90 hevosta, jotenka vakio b19a ahtaminen alkoi, pakosarja ja ahdin 940 volvosta (jotta ahdin mahtuu tolla pakosarjalla niin 360 moottorikannaketta sai vähän leikata ja vasaroida) välijäähy mb vitosta, ahtoputket tehty 2" putkesta. ei ahda tällehtkellä kun 0.3 bar koska pakopesä halki.
tuli tuossa joulukuun alussa vielä nostettua mootori ja laitettua uusi kytkinlevy sekä turbon paineasetelma. samalla myös uudet männänrenkaat, kierokangen laakerit sekä kasa tiivisteitä koneeseen.
auto tällähetkellä tämännäköinen
sisutasta löytyy nestekäppäri ja ralliratti
pääasiassa suditeltu kadulla ja parkkipaikoilla, koska moottori vuoti kesällä niin paljon öljyä ettei sillä edes radalle ois päässy. ens kesänä tarkotus koittaa taittuuko radallakin.
osalistaa
alusta; etuiskariöljyt vaihdettu jäykempään peräöljyyn, etujousista 2 kierrosta poikki, takana land rover defender etuiskarit, 2" omatekoset madalluspalat sekä uretaanipuslat reaktiotangossa. raidetangonpäistä poistettu stopparit, kemppiperä
tekniikka; matalapuristeinen b19a, lamdaton ruisku, ahtojenmukaan säätyvä bensapaineen säädin, 13c ahdin, viton välijäähytin, 2,5" putkisto
tällehetkellä rakenna coilovereita eteen sekä muokkaan pyöränkoteloita, mutta niistä sitten seuraavaan päivitykseen.