Elekma  Autoracing

Volvo850 -93 farmari, neuvoja osien hankintaan? (Vauhtipyörä, kytkin, startti)

• 18 Vastauksia
  • 6765 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rolle850

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
moro,

uskollinen vulvafarkku alkanut pahasti vidduilemaan startatessa, ja käyttöautolta tuli tällainen diagnoosi että
vauhtipyörä, kytkin ja startti ja jotain tiivisteitä pitäis kuulemma vaihtaa. Sama kommentti tuli myös tutuntutun autokeijon korvakuulolta tekemän arvion perusteella, eli pakko kai uskoa.

muttamutta. käyttöauton listahinnat tarjoaa semmosta n.2kiloeuroa rempaksi, eli jostain muualta kuin sieltä hankkisin osat tän ikäluokan veturiin. Huollon sedän mukaan startti kannattaa hankkia uutena, mutta mistä halvalla, motonet tmv.?
2 minuutin guugletuksella löytyi useampia juoksupyöriä, mutta mikä noista varmasti käy?
http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=125&vc[0]=204113100&vcx=5055&pc[0]=125104105

ja mistä kytkinsarja, mistä tiivisteet, ja minne kannattais Tampereella mennä nuo osat kainalossa?

oman auton malli siis: 5D STW 850 GLE-LW51/266, vm1993

- itsehän en siis mitään näistä rasseista ymmärrä, eli en todellakaan ole itse vaihtamassa yhtään osaa jossei se onnistu tavallisella jakari/meisseli/leka-kombolla -

Kiitos jo etukäteen.

Poissa jan2009

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
se taitaa olla niin että jos esim ostat osat tuohon autoosi esim motonet ja sitten menet johonkin korjaamoon noiden osien kanssa niin ne siellä pajassa antaa takuun vain työlle....sitten kun jotain hajoaa niin ei korjaamon takuu korvaa osien rikkoutumista vaan maksat toiseen kertaan työn osuuden korjauksesta. kannattaa siis siitä pajasta mihin autosi meinaat viedä niin sieltä ottaa osat autoon jotta takuu sitten myöhemmin toimii oikein.....

Poissa rolle850

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
no osaisko joku suositella jotain edullisempaa paikkaa Tampereen seudulta, jossa sais kerralla homman kuntoon?

Ja mikähän se todennäköisyys on, että jos hankin ne osat jostain muualta halvalla ja asennutan ne, niin auto ei toimisikaan?
kai siinä nyt jokin takuu luulis olevan, jos ne laittaa ne mun osat sinne väärinpäin tmv...?

Poissa volvos70

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Motonetistä voi ostaa startin ja kytkimen. Tai vaikka www.partsforvolvosonline.com. Vauhtipyöriä voi kattoa vaikka www.varaosahaku.fi, www.bildelsbasen.se
Nämä osathan kestää oikealla käytöllä vuosia ellei kymmeniä niin miksei uskaltaisi asennuttaa?
XC70 D5

Poissa Koo Pee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
no osaisko joku suositella jotain edullisempaa paikkaa Tampereen seudulta, jossa sais kerralla homman kuntoon?

Ja mikähän se todennäköisyys on, että jos hankin ne osat jostain muualta halvalla ja asennutan ne, niin auto ei toimisikaan?
kai siinä nyt jokin takuu luulis olevan, jos ne laittaa ne mun osat sinne väärinpäin tmv...?

VMS Racing? vieläköhän voimissaan ,jotkut kehui aikoinaan jos oikein ymmärsin....hintakin silloin kohtuullisempi...
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 20:41:59 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa rolle850

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
kiitos, pitääkin laittaa tuonne VMSracingiin tarjouspyyntöä.
yksi korjaamo jo vastailikin, hintaa tulis n.1500e, eli vähemmän kuin käyttöautossa mutta silti liikaa..

tuolta varaosahaku.fi:stä löytyi useampaa erilaista vauhtipyörää, mikähän niistä on oikea tähän autoon?
on tuommosia: 2.5I-10V (B5252S) , ja tämmösiä:  2.5I-20V (B5254S)

Poissa Lankku

• 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Eli startatessa sutaisee tyhjää? Äkkiseltään vaihdettavien osien perusteella diagnosoituna.
Noissahan on kiinteä vauhtipyörä joka taitaa maksaa muutaman kympin yksityiseltä(en katellut mitä maksaa purkaamoilla). Jos ei muuten niin pelkän starttikehänkin voi vaihtaa jos vauhtipyörä muuten on kunnossa. Mainitut tiivisteet sisältävät varmaan kampiakselin takastefan. Koko hoidon vaihtotyö lienee luokkaa 6-6,5h. Ei yli tonnin pitäisi kyllä mennä kaikkineen kovin herkästi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Niksu

• Grand Luxe
  • **
Mun mielestä kytkimessä ei kannata säästää, alkuperäisenä käytettyjä Sachsin kytkimiäkin kun saa reilu 200 euroon (koko pakettia siis) ja sama koskee myös LUKin kytkimiä, työthän noissa hommissa maksaa.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa rolle850

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
ok, hyviä vinkkejä, mutta tuntuu että kysymykset vaan lisääntyy...

-Eli mistä löytyy sopiva kelvollinen kytkinsarja? (Sachs/LUK?), google ei auttanut.

-Mikä on sopiva vauhtipyörä? vähän käytettynä, mutta hyväkuntoisena niitä näyttäis olevan hyvin myynnissä, mutta kun niitä on paria erilaista... 2.5I-10V (B5252S) vai 2.5I-20V (B5254S) ??

-Riittääkö joku motonetin startti? ja mikä malli?
käykö esim. tuo?: 13-2678 Startti Volvo-850/70/40srj AV Hinta 88.50 €
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=13-2678

Josko näistä tiedoista olisi apua: eli tässä osalista, mitä ne olis käyttöautossa tuohon lyönyt:
9454772 VAUHTIPYÖRÄ                458e
271494 KYTKINSARJA                    415e
8251551 KÄYNN.MOOTTORI, VA    346e

hienoa että jengi jaksaa auttaa, kiitos siitä.

Poissa Niksu

• Grand Luxe
  • **
- Kytkintä aikanaan itse kyselin Fixukselta, lyöt vaan Fixus googleen niin löydät itseäsi lähimmän. Siellä tuntui SILLOIN olevan ihan kohtuuhintaista ja vanhempi varaosamyyjä suositteli LUKin kytkintä omaan autoon (20 venttiilinen vapari).

- Noi koodit on koneita varten, eli onko sun Volvosi vapaastihengittävä, (GLE merkinnästä päätellen on) ja 10 vai 20 venttiilinen kone, 10 venttiilisen "kannessa" lukee DOHC ja 20 venttiilisen 20 VALVE, GLE tosin mallimerkintänä vaikuttaisi olevan se 10 venttiilinen 140 hevosvoimainen, tarkista nyt kuitenkin vielä. Niin ja näet myös otteesta kilowatteina tehon ja moottorista moottorin tarkan koodin.

- Kait tuolla mätänetin startilla pärjäilee, itse ei siitä osana ole kokemusta Motonetin tuotteena.

- Miten h*lvetissä kytkinsarjasta tuollaista velottavat, tuohan on pelkät osat? Mulla maksoi tosiaan reilu 200e ja mun Alfaankin uusi kytkin noin ~300 euron hintaan, siis osat ja on jo järeämpi kuin Volvossa.

- Vauhtipyörän ja startin osalta odottaisin hinnoittelun osalta ainakin vastauksia vielä minua viisaammilta.

Niin ja eipä kestä, kyllä jokainen sitä apua aina välillä tarvitsee ja täällä onneksi sitä tarjotaan. Usko pois, olen minäkin ollut muutaman kerran sormi suussa autojeni kanssa ;).

Sen verran tosiaan edittiä vielä, että itse osien viemisessä on aina riskinsä, kannattaa muistaa se ja ehkä siksi ainakin itse suosin sitä vaihtoehtoa, että liike valitsee osat myös tosin siinä sitten kannattaa jo katsoa mihin liikkeeseen vie ettei kynitä täysin.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 10:58:49 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa rolle850

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sen verran tosiaan edittiä vielä, että itse osien viemisessä on aina riskinsä, kannattaa muistaa se ja ehkä siksi ainakin itse suosin sitä vaihtoehtoa, että liike valitsee osat myös tosin siinä sitten kannattaa jo katsoa mihin liikkeeseen vie ettei kynitä täysin.

n.1500e näyttää olevan hinta, jos ottaa koko paskan korjaamolta. Parista eri paikasta sain vastauksen. Ei taida vaan olla oikein tolkkua tuon hintaisessa rempassa tämän ikäluokan autoon. Nopealla nettiauto:n selauksella näyttäis saavan jo vastaavia n. 2000 euroon..

Eli kai kokeilen onneani omilla osilla josko sais hinnan n. tonniin tai myyn auton...

Poissa Niksu

• Grand Luxe
  • **
n.1500e näyttää olevan hinta, jos ottaa koko paskan korjaamolta. Parista eri paikasta sain vastauksen. Ei taida vaan olla oikein tolkkua tuon hintaisessa rempassa tämän ikäluokan autoon. Nopealla nettiauto:n selauksella näyttäis saavan jo vastaavia n. 2000 euroon..

Eli kai kokeilen onneani omilla osilla josko sais hinnan n. tonniin tai myyn auton...

No riippuu vähän tietenkin autosta.. Tai siis mitä sille on tehty viimeaikoina, paljon kilometrejä, mikä yleiskunto. Jos ostat vastaavan 2000 euroon, saa siihen melkein varata taas sen "touhutonnin" kaikenlaiseen mitä autosta löytyy. :)
Seat Leon Cupra 290 -19

s73

• Vieras
vauhtipyörää voisi kysyä purkaamolta, samoin voisi harkita starttia sieltä. Kampuran stefa, silmälaakeri yms. Pikku hilut siniseltä. Sachsin kytkintä saa tarvikeputkista. Ostin startin purkaamolta 3v. Sitten, eka joka tuli ei pelannut kunnolla nykyinen toimii.

Poissa rolle850

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
hyvinhän tämä etenee taas,

vielä yksi kysymys vauhtipyöristä, eli onko manuaali- ja automaattivaihteisen auton vauhtipyörissä jotain eroa?? Varaosahauissa löytyy molempia, ja kaikki muut mallimerkinnät on samat (2.5I-10V, B5252S)

tämmöset muut osat ajattelin hakea, käykö noi? kysyn toki vielä kaupastakin ennen ostosta.

Motonetistä:
STARTTI 82,50e        http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/132678/1
KYTKINSARJA 175e   http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/841704/0

ja tuo vauhtipyörä pitäis saada satasella kunhan saan valittua oikean, niin kokonaissumma pysynee alle tonnissa.

ja mitäs kaikkea niitä hiluja/tiivisteitä tarttis?:
Kampuran stefa ja silmälaakeri jo mainittiin, ja yhdessä toisessa ketjussa mainittiin

* laatikkoöljyt.
* painelaakeri
* vauhtipyörän stefa
* laatikon vetaristefat.
* vauhtipyörän pultit

vai turhaanko mietin näitä hiluja ja marssin vaan käyttöauton varaosatiskille ja ne osaa antaa mulle suoraan kaikki tarvittavat
oikeat osat matkaan?

juu, vielä elättelen toivoa että jouluna vulva rullaa taas!

Poissa AtAi

• Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • SVK #1927, mitäs sitten?
vielä yksi kysymys vauhtipyöristä, eli onko manuaali- ja automaattivaihteisen auton vauhtipyörissä jotain eroa??
Automaattivaihteisessa ei ole vauhtipyörää vaan vetolevy. ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Race.fi  Puotilan autokorjaamo