Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula (Voi poistaa)

  • 29 Vastauksia
  • 8335 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula (Voi poistaa)
« : 31.03.2012, 13:02:32 »
Tuli siis vahingossa ostettua tuollainen jenkkikeulainen farkku seiska joka saa ruveta toimittamaan käyttöauton virkaa kun ei noihin D24 moottoreihin voi luottaa ! Ei se vaan yksin kertaisesti sovi mihinkään laitteeseen.
Ja back in the asia. Se tuli nimettyä Rytöpa*kaks jo ennen kuin auto oli siirtynyt mun omistukseen. Herkkuina löytyy s-lasit x 4,s-peilit, s- kattoluukku,ilmastoinnin kenno ja Kemppi perä..
Autoon on vaihdettu perä ennen talvea jonka jälkeen ei ole mittari enään toiminut. Pysähtyi lukemiin 569t ja rapiat päälle. Edellisellä omistajalla tuli työmatka ajoa yli 200km / päivä eli hyvin lähentelee maagista 600000t haamu rajaa :D Jännä kyllä vedot tuntuu olevan tallella tai sitten kaikki johtuu äänimaailmasta joka johtuu puuttuvasta takaakselin ylityksestä ja takavaimentajasta...





Koneena siis väkivahva B230F ja laatikkona M47. 80km/h vauhdissa kierrokset 2000rpm.
Perä vähän jollottaa ja sisustasta on hanskalokeron kansi tohjona, takaovipahvit puuttuu, takakontin verhoilu puuttuu sekä katto verhoilu on johonki hävinny... Leimaa heinäkuuhun ja makso 60€ täydellä tankilla bensaa. Kohtuu uudet nastat oli ostettaessa alla jotka vaihdoin heti pois.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa ja myöskin perä vähän mehii. Kuvia lisäilen kun kerkiän niitä lisää ottamaan.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2012, 21:05:11 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #1 : 01.04.2012, 12:51:15 »
makso 60€ täydellä tankilla bensaa.

Siis koko auto?  ??? Jos näin nii sehä lahjotettiin sulle, noi jenkkivalotki on jo ainaki 3 kertaa sen arvoset.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #2 : 02.04.2012, 00:42:31 »
Siinähän se koko asian pointti onki  :2funny:
Siis täysin koko auto 60€   ::)
Ja alla vielä loppu talvesta ostetut uudet nokian hakkapeliitat  :P
Nyt voin sanoo et oli kyl maailman paras autokauppa.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #3 : 02.04.2012, 21:04:35 »
Hieno

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #4 : 05.04.2012, 20:09:13 »
hyvät pääsiäiset kaikille.. Itse tiedän ainaki mitä teen ja siihen liittyy perän vaihto. Terveiset motarin pientareelta :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #5 : 05.04.2012, 23:05:42 »
Siinähän se koko asian pointti onki  :2funny:
Siis täysin koko auto 60€   ::)
Ja alla vielä loppu talvesta ostetut uudet nokian hakkapeliitat  :P
Nyt voin sanoo et oli kyl maailman paras autokauppa.

Voi tsiisus, tuosta parempi on ilmaseks antaminen. Onnee kaupasta  :hello:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #6 : 06.04.2012, 01:17:58 »
Joo no pääsinhä mä siis melkee viikon sil ajamaa ja sit räjähti perä ja se paska sytty viel palamaa... joutuu vaihtaan bensaletkut ja ehkä tankinki... Masaria ? KYLLÄ !
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #7 : 09.04.2012, 02:10:18 »
Kuvaa osittain sulaneesta tankista


perää


lisää perää




Motarin varresta..


Mut nyt on uus perä paikoillaa  ja toimii.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #8 : 09.04.2012, 11:56:10 »
Siinä on ollu miehellä pikkunen kiire. Vai oliko hankala sammuttaa? Minkälaista ääntä mahto perä pitää ennen
tapahtunutta?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #9 : 09.04.2012, 13:32:03 »
Joo mulle tuli kiire ja loikin motarin vartta ku gaselli konsanaa.. Sit tuli joku rekkakuski ja tyhjens jauhesammuttimen helman alta tonne auton alle. Ja sai sen sammumaa. On kyl ollu aika hilkulla et millon jymähtää tankki tost..

Ja perän äänet :
Ensin tuntu pari pientä nykäystä joiden jälkeen laskin nopeutta ~95km/h.
Lopun äänet olivat sitte sellasta jurinaa ja koko auto täris ja nopeus laski ko hirtti laakerit kiinni...
Sit mentii pari metrii renkaat lukossa jonka jälkee kuulu kunnon pamaus ton pinjoni akselin pettämisen johdosta ja ilmeisesti samalla kartaani lyöny polttoaine letkun poikki ja sit jotaki kautta päässyt syttymään. Itsehän en sitä huomannut muutakuin n.200m päässä johon pysähdyin..
« Viimeksi muokattu: 09.04.2012, 13:36:30 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #10 : 09.04.2012, 13:47:55 »
Olikohan perässä öljyä? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #11 : 09.04.2012, 18:04:01 »
Ei ilmeisesti ku nuo pinjonin laakerit on pettäny...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #12 : 15.04.2012, 23:00:05 »
Tuli haettua kesä valssit tähänki rotteloon :P
Ja sopii kyllä ku nyrkki silmään tuon madalluksen kanssa  ;)

Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #13 : 16.04.2012, 16:05:13 »
Joo ihan hyvästi näkyy passaavan :) Taitaa olla 17:set? Madallus 60/40? Vai onko ihan silleen passelisti pois laikkamadallus?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
« Vastaus #14 : 16.04.2012, 18:53:32 »
Juu on 17"
Madallus on takana BMW e36 jouset(Joiden päällä jääkiekot), Edessä Camryn etuiskarit ja 3 kierrosta pätkästyt dieselin jouset. Eli vähintään riittävästi madallusta  8)
Takarenkaat uppoaa pikkusen kaarien sisää ja edessä renkaan ja kaaren välissä tilaa n.4-5mm  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

RallyBaron  Samppasport