Kulkukoira  Proturbo

Volvo 250TIC "ATA"

  • 89 Vastauksia
  • 57077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #60 : 09.11.2013, 22:21:38 »
Onko ovissa jo lisätiivisteet ikkunankarmin ulkopuolella kuten uudemmissa? Jos ei, niin ne ovat hyvä apu suhinoihin. Muuhun meluun on aika helppo vaikutta StP tai SilentCoat matolla.
Muistaakseni on ne lisätiivisteet. Ovet on -88:sta, ja siksi ne alalistat...

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #61 : 30.03.2014, 19:08:27 »
Kevät ja ajokausi lähestyy. ATA haettiin eilen pihatalliin ja tarkoitus tehdä muutama kesken jäänyt homma ennen liikenteeseen ottoa.
-Vaihdoin vanhaan kompuraan 960:n moniurahihnapyörän, joten vanhat putketkin käy nyt ainakin teoriassa. Käytännössä ne ottaa laturiin kiinni... Mahtaakohan sillä sen asennolla olla väliä, kun kompura käy neljään asentoon kiinni? 90´jos kääntäisi putket mahtuisi lähtemään lokasuojaa kohti, mutta valmiina ei saa, vaan joutuisi yhdistelemään putkia tai tekemään uudet. Voisin kyllä myydä koko AC-paketin jos joku tarvitsee, mm. lauhdutinkenno on lähes uusi. Ne kuumat päivät voi ajella luukku auki niinkuin tähänkin asti. Ihan vielä ei luovuteta.
-Ilmanputsarille suunnittelin jonkinlaista koteloa, ettei se imisi lämmintä ilmaa konehuoneesta.
-Vetokoukun otan pois kunhan saan ehjän muovin tilalle.
-Moottorin huohottimelle keruusäiliö ja biilteeman suodatin pois.
-Lämmityslaitteen sisäkierronläppä kiinni, jotta se turha kohina vähenesi.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #62 : 10.04.2014, 18:40:39 »

Tuollainen kotelo tuli askarreltua putsarin päälle. Yläosa on 740 Turbosta ja alaosa peltiä. Nyt kone imee ilmansa maskin takaa, eikä lämpöisestä konehuoneesta. Siniset letkut vaihdan vielä mustiin, kunhan lakkaan köyhtymästä? Helmoista poistin ne kromilistat ja asensin tilalle alkuperäiset mustat, sekä poistin vetokoukun. Auto on ollut kohta viikon liikenteessä ja nyt on käynnistyminen ollut paljon helpompaa, kun boxiin tuli uusi päivitys. Nyt jää kerrasta käyntiin.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #63 : 03.06.2014, 19:04:41 »
10 000km on jo tullut ajeltua tällä tekniikalla. Nyt on vihdoin viimein ilmastointikin täyttöä vaille.

Paljoa ei jäänyt tilaa, mutta mahtuu:

Loppujen lopuksi tuo 240:n kompura kävi yllättävän hyvin, kun hihnapyörän vaihtoi ja käänsi asentoa. Lisäkannakkeen tein kompuran tyhjiin pultin reikiin ettei värinä murtaisi putkia. Vielä kun kylmäaineet myös pysyisi sisällä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #64 : 03.06.2014, 19:58:05 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuollainen kotelo tuli askarreltua putsarin päälle. Yläosa on 740 Turbosta ja alaosa peltiä. Nyt kone imee ilmansa maskin takaa, eikä lämpöisestä konehuoneesta. Siniset letkut vaihdan vielä mustiin, kunhan lakkaan köyhtymästä? Helmoista poistin ne kromilistat ja asensin tilalle alkuperäiset mustat, sekä poistin vetokoukun. Auto on ollut kohta viikon liikenteessä ja nyt on käynnistyminen ollut paljon helpompaa, kun boxiin tuli uusi päivitys. Nyt jää kerrasta käyntiin.


No nyt on komiaa!!
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #65 : 12.06.2014, 21:31:27 »
Nyt olisi kylmäaineet ilmastoinnissa, mutta:
Öljy jäi lisäämättä. Vihreäkantinen neuvoo käyttämään esteriöljyä, kun R12 vaihdetann R134:ksi, koska se sekoittuu mineraaliöljyn kanssa eikä hajota tiivisteitä. Sen mukaan PAG-öljyä ei saa laittaa. Vaihdettujen osien vuoksi pitäisi lisätä 60ml öljyä, joten sen olisi hyvä olla oikeanlaista. Hämikseltä kävin kysymässä niin esteriöljyä ei oltu koskaan tilattu. Kertokaahan viisaammat käykö se yleensä lisättävä öljy vai ei. Itse ymmärsin että on olemassa esteri-, mineraali- ja PAG-öljyä, joista kaksi ensimmäistä käy?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #66 : 12.06.2014, 21:55:53 »
Poimin Overdrive.fi:n puolelta:

"Polyolesterit (POE) ovat yhteensopivia sekä polyalfaolefiinien (PAO) että mineraaliöljyjen kanssa. 15 vuotta POE-pohjaisia voiteluaineita maahantuoneena voin todeta, että tämä on fakta. Kaiken lisäksi POE on hyvin tiivisteystävällistä, kun taas PAO:lla on taipumus kutistaa tiivisteitä. Jotkut diesterit saattavat myös olla tiivisteille ikäviä.

Se R134 kylmäaine itsessään ei pelaa mineraaliöljyn kanssa yhteen, eli öljy vaahtoutuu ja menee liisteriksi.
"

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #67 : 12.06.2014, 22:34:21 »
Mitenhän en oo tätä prokkista aikasemmin huomannu. siistin pelin oot näpränny.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #68 : 22.08.2014, 12:31:15 »
Koko kesän on häirinnyt takapuskurin alla oleva vetokoukun reikä ja kyseisen muovin istuvuus muutenkin. Ehjää samanlaista muovia ei itsellä ollut, joten sovitin osan 850:sta.


Puskuri istui yllättävän pienellä vaivalla. Noin 10cm joutui kaventamaan. Leikkasin pakoputken loven kohdalta palan pois, jolloin senkin sai samalla siirrettyä oikeaan kohtaan. Sivut olivat valmiiksi oikean pituiset.
Nuo "lipat" taivutin taaksepäin, jolloin ne jäivät alkuperäisen puskurin päälle.
Alareuna on tuettu alumiinilatoilla. Sivut ovat teipillä kiinni ja ruuvit varmistuksena pyöränkaariin. Mitään näkyvää muutosta ei jää, jos joskus ottaa pois. Vanhat roiskeläpät ei käyneet, mutta 850:n pitäisi käydä ja ne laitan vielä paikoilleen.

Tästä autosta sain idean ja voi olla että sovitan vielä helmamuovitkin. Alustavasti kokeilin ja nekin saa aika pienillä muokkauksilla kiinni.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?147787-My-N-A-240-quot-BTCC-quot

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #69 : 30.08.2014, 19:34:43 »

Sivuhelmat koesovituksessa. Taidanpa laittaa pysyvästi, kunhan ensin maalaan korin väriin. Etuläpät täytyy etsiä toisenlaiset, koska helman muoto on eri. Mahdollisesti myös nuo 850:n takaläpätkin pitää korvata joillain muilla. Raapaisee silloin tällöin huonolla tiellä kiinni. :(

Hinauslenkki paikoillaan. (Ei kai Volvo lenkkiä tarvitsisi, mutta jos joutuu muita hinaamaan.)

Lenkki peräkontissa ja reikä tulpattuna.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #70 : 30.08.2014, 20:31:28 »
Muistaakseni on ne lisätiivisteet. Ovet on -88:sta, ja siksi ne alalistat...

90-mallisen ovista löytyi kaikenlaisia pieniä osia joilla on varmaan haluttu vaimentaa suhinoita. Lasitiivisteen peilin takana olevassa kohdassa missä on ne viisteet, on lisätty superlonia, takaovien yläreunassa on siinä kumitiivisteessä hassu muoto
« Viimeksi muokattu: 30.08.2014, 20:46:47 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #71 : 30.08.2014, 20:58:31 »
90-mallisen ovista löytyi kaikenlaisia pieniä osia joilla on varmaan haluttu vaimentaa suhinoita. Lasitiivisteen peilin takana olevassa kohdassa missä on ne viisteet, on lisätty superlonia, takaovien yläreunassa on siinä kumitiivisteessä hassu muoto
Ja eikös 90-malliin tullut tuulilasi "pintaan"? Yksi semmoinen varaosa-auto olisi. Täytyy huomenna päivittää tiivisteet. Kiitos

Poissa pertti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #72 : 01.09.2014, 18:53:39 »
Moro,
siistiä meininkiä 8)

Mistä vuosimallista nuo 850:n muovit on, lähinnä tuo takamuovi kiinnostaa kun itsellä samanlainen ongelma-liikaa reikiä...

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #73 : 01.09.2014, 20:55:07 »
Vertailin ovitiivisteitä ja olivat samanlaiset, kuin uudemmassa varaosa-autossakin. Vaihdoin kuitenkin eteen, koska huomasin niitä vertaillessa, että tiivisteissä oli se taitos keskellä a-pilaria jotenkin oudosti. Toisissa se kohta, kun tiiviste "kääntyy" oli peilin kohdalla.
Sitä superlonia en hahmottanut missä on. Peilit on jo aiemmin vaihdettu tähän. Oviverhoilun alla oli sellainen kaistale, joka vanhemmista puuttuu.


Moro,
siistiä meininkiä 8)

Mistä vuosimallista nuo 850:n muovit on, lähinnä tuo takamuovi kiinnostaa kun itsellä samanlainen ongelma-liikaa reikiä...
Saattoi olla ´92? Ensimmäisiä kuitenkin.(nelipulttisilla pyörillä ja farkku) Helmamuovit ovat samasta autosta. Lyhensin etupäästä tarvittavan pois. Kiinnitys on ruuveilla helman kanttiin ja pyöräkaariin lokarien alle ruuvi per pää. Alle kunnolla kotelomassaa ja alareunaan jäi automaattisesti n.5mm rako, jolloin vesi ja hiekka pääsee pois. Yläreunan ja helmakotelon välissä on pelkkä tiivistenauha.

Laitoin tänään maalatut helmat paikoilleen. Myös snowcap:n maalasin samalla.  850:n etuläpät kävivät paikoilleen, mutta taakse on vielä paremmat hakusassa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #74 : 02.09.2014, 17:30:01 »
Teetkö jotain noille ovien mädätyslistoille? Mustaksi, korinväriin tai pois :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron