Futurez  Kulkukoira

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

  • 502 Vastauksia
  • 133573 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #60 : 17.04.2012, 11:35:33 »
Tuohonkin on kikka olemassa. Polje paikallaan jarrua, jos naputus hiljenee tai vaimenee hetkeksi, kyseessä on 99 % varmuudella alipainepumppu.  ::)

Juurikin näin kävi. Eli olisko hyviä huolto- ja putsausohjeita? Kuvia tms? Joku jousihan siellä on mutta missä vaiheessa sieltä tulee romut silmille?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #61 : 17.04.2012, 22:01:48 »
Tuossa 850/S70/V70 -hankintatopicissa oli juttua n. sivulta 18 alkaen.

Tuosta lähtien about.

Myös Korjaamossa oli topicci alipainepumpun tiivisteen vaihtoa varten.

 ::)
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #62 : 17.04.2012, 22:28:27 »
Kiitokset, olinhan minä tuon lukenuki näköjään, ei vaan muistanu enää muutaku että jotain oli kirjoitettu jossain. Pitää kattoa jos huomenna ehtis purkaa, ikävän terävä napsutus on toisinaan.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #63 : 17.04.2012, 22:39:00 »
Kiitokset, olinhan minä tuon lukenuki näköjään, ei vaan muistanu enää muutaku että jotain oli kirjoitettu jossain. Pitää kattoa jos huomenna ehtis purkaa, ikävän terävä napsutus on toisinaan.
Mä kokeilin piruuttani omastani ja ei vaimene/lopu naputus edes jarrua painaessa.   :-\

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #64 : 17.04.2012, 22:40:47 »
Mä kokeilin piruuttani omastani ja ei vaimene/lopu naputus edes jarrua painaessa.   :-\

Mulla hiljenee ja jarrujen tehostus on mun mielestä normaali. Kannattaa sunki varmaan kuitenki kokeilla se pumppu putsaa?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #65 : 17.04.2012, 22:48:39 »
Mulla hiljenee ja jarrujen tehostus on mun mielestä normaali. Kannattaa sunki varmaan kuitenki kokeilla se pumppu putsaa?
Kyllä mulla tehostus toimii. Kattoo sitä sitten joskus.   ::)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #66 : 17.04.2012, 22:53:41 »
No sitte viimestään ku jotain hajoo.  ;)

Olis taas huvittanu lähtee tänään jo ruuvaa mut ku ei ehtiny. Vaikee harrastus!
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #67 : 17.04.2012, 22:59:41 »
No sitte viimestään ku jotain hajoo.  ;)

Olis taas huvittanu lähtee tänään jo ruuvaa mut ku ei ehtiny. Vaikee harrastus!
Mielellään jo ennen.   :pomo:

Mulla kun ei oikeen oo enää tekemistä.   :-\

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #68 : 17.04.2012, 23:19:04 »
Mielellään jo ennen.   :pomo:

Mulla kun ei oikeen oo enää tekemistä.   :-\

Jarrunesteen vaihtoa, jarrujen herkistelyä, seisontajarrun säätöä, jäähynesteen vaihtoa, laatikkoöljyjen vaihtoa..eikä mitään muutakaan ole tekemättä?  ;)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #69 : 17.04.2012, 23:26:56 »
Jarrunesteen vaihtoa, jarrujen herkistelyä, seisontajarrun säätöä, jäähynesteen vaihtoa, laatikkoöljyjen vaihtoa..eikä mitään muutakaan ole tekemättä?  ;)
No mulla ois kans kyllä etujarrujen kans puuhaa(levyt,palat,letkut ja nesteet kaikki) ja taka iskarit vaihtaa parempiin.
Mutta kesemmällä noita sitten mahdollisesti vasta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #70 : 18.04.2012, 20:47:28 »
Hiljeni. Käytin ap-pumpun irti, kansi pois ja öljyt pois. Tiivisteet oli hyvässä kunnossa, on taidettu aiemminki käyttää irti. Aika ahdasta oli.



X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #71 : 18.04.2012, 20:48:45 »
Millä sait sen alimmaisen pultin auki?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #72 : 18.04.2012, 20:50:07 »
Sellanen U-mallinen lenkki joita kaupasta saa. Jos olis ollu pallopäinen n. 12cm pitkä jatko 1/4 niin olis varmaan saanu räikälläkin.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #73 : 18.04.2012, 20:52:34 »
Sellanen U-mallinen lenkki joita kaupasta saa. Jos olis ollu pallopäinen n. 12cm pitkä jatko 1/4 niin olis varmaan saanu räikälläkin.
Millasta pallopäistä sä tarkotat? Heitäppä kuva sellasesta.
Alko kiinnostaan tuo purku. Jos sä osasit niin kyllä määkin sitten.   :D

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #74 : 18.04.2012, 21:07:50 »
Millasta pallopäistä sä tarkotat? Heitäppä kuva sellasesta.
Alko kiinnostaan tuo purku. Jos sä osasit niin kyllä määkin sitten.   :D

Tuossa samanmallinen:

http://www.biltema.fi/ProductImages/19/large/19-1496_l.jpg

Ei siinä purkamisessa ole mitään ihmeellistä. Sen verti kato kun alat pultteja löystää ettei käyttöakseli ole uloimmassa asennossa. Eli se jousi pitää pumpun jännityksessä niin kauan kunnes ruuvaat muttereita tarpeeksi auki ja jousi palautuu maks pituuteensa. Eli..ennen ku kierre loppuu kesken niin pumppu pitää löystyä, jos ei niin pyöritä konetta 27mm lenkillä kampuran päästä, tai vaihtoehtoisesti laita vaihde esim nelosella ja nytkytä autoa eteenpäin kunnes kone on siinä asennossa ettei pumppu ole pinteessä enää.

Ja se käyttöakseli tipahtaa sieltä sitten ihan varmasti, jos saat kopin niin hyvä. Mulla tippu sekä purkaessa että asentaessa, onneks on pohjapanssari. Eli, jos ei ole pohjapanssaria niin saattaa akseliin tulla jälkiä jos osuu johonki kovaan, tai sitten se vaan pyörii siihen vieressä olevaan kaivoon.  ;)  HUOM! laita se käyttöäkseli samoin päin kun olikin, eli kummassakin päässä näkyy "kulumajäljet", nokka tekee tasasen jäljen ja se pumpun akseli tekee pyöreän. Sitä pumpun akselin tekemää jälkeä ei kannata laittaa nokkaa vasten.

En purkanu pumpusta muuta ku kannen irti, pyyhin paperilla öljyt pois ja putsasin kannen breikkarilla. Sylinterit puolelle en viittiny suhutella, jäipä ainaki ohkanen öljykalvo sylinterin seinään. Putsasin irtoöljyt takaiskuista ja imuaukosta kans. Kannen kiristysmomentti ei sit ole kummonen, 5mm pultit ja alumiinirunko, ei kannanta rikkoa. Kansi vastaa runkoon, ja tiiviste jää väliin joten ei sitä edes hyödytä kiristää älyttömästi.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 21:11:56 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Carcom Oy  Elekma