Autoracing  KL-varaosat

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 98719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
940 Classic '98 "Midnight Special"
« : 17.06.2012, 20:33:07 »
Auton mallimerkintä: Volvo 940 Classic '98

Valmistenumero: YV1945861W1******

Moottori: B230FT

Vaihteisto: M90L ja perävälitys 3.73

Edelliset omistajat: kaksi kappaletta

Rekisterinumero: NCC-xxx

Mittarilukema: Ostettaessa 245.795 km

Paikkakunta: Kouvola

Omistusaika: 8.6.2012 -->

Väri: 433-22, Blackberry Pearl Metallic

Sisustus: Puolinahat tummilla kangasosilla

Varustelu: Kaikki mitä Classiciin kuuluu plus manuaali-ilmastointi, lohkolämmitin sisätilanpistokkeella, bensakäyttöinen lisälämmitin, alunperin extrapenkki takakontissa mutta tällä hetkellä normaalina viisipaikkaisena.
 
Tuli ostettua itselle tuollainen kiva pieni 26-vuotissynttärilahja, soitinta lukuunottamatta täysin alkuperäiskuntoinen '98 Classic jota on pidetty elämänsä ensimmäiset 14½ vuotta kuin kukkaa kämmenellä eikä tilannetta ole aikomus muuttaa. Tällaiseen ei amistuning kuulu, snowcapin sekä originaalitakaspoilerin asensin ulkonäköä täydentämään ja kaiken urheilullisuuteen viittaavankin tuhosin pappamutkalla ja roiskeläpillä heti tilaisuuden koittaessa. Vanteiden virkaa hoitavat kesäisin 16" Aurigat ja talvisin 15" Pholukset. Takapenkillä matkustelee toisinaan pehmohirvi jolla Volvo-kaulaliina. Lisätuntomerkkeinä kultaiset Volvo In Sports -tarrat kontin kyljissä, iso hopeinen CROSS COUNTRY teksti takalasissa, pieni hopeinen VRCF-tarra tuulilasissa sekä kilventausta takana.

Lopullinen kesäkuosi 13.7.2013:



Lisävarusteilla paranneltuna 12.8.2012:





Lisää samaa sarjaa loppukesältä:



Talvilook 2013 -->



Talvilook 2012-2013:



Teipattuna 14.6.2012:



Ostettaessa 8.6.2012:



Sisusta:



« Viimeksi muokattu: 16.09.2018, 17:55:37 kirjoittanut Greycap »

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #1 : 17.06.2012, 20:50:13 »
 Siistin näköinen laite ;) Oman auton edellinen omistaja Finnair. Sama malli mutta eri väri.

Poissa kynnys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #2 : 17.06.2012, 21:20:03 »
Hienoa että aiot pitää auton tuossa kuosissa, ei sovi amistuuninki ei ja monesti alkuperäis kunnossa oleva volle pilataan
imelillä koristeilla. ostakoot vaikka tojotan siihen tarkoitukseen   :D

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #3 : 17.06.2012, 21:34:09 »
No sehän on komea peli, onneksi olkoon uudelle autolle!  :pomo:

Pidä tätä yhtä hyvin kuin 245:takin, orggiskunto on aina sopiva valinta klassikoihin!  O0
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #4 : 18.06.2012, 10:56:19 »
Nonni, luonnollinen jatkumo hommata 940 :)

Mutta, miten oon käsittänyt että classiceissa olisi ECC?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #5 : 18.06.2012, 12:39:22 »
-H-

EVO8 - Niin tämänkin on aikanaan Finnair ostanut mutta kyseinen lentokapteeni osti sittemmin sen itselleen joten listasin samana omistajana, kuljettaja on kuitenkin pysynyt samana. Lentokapteenilta sitten liikkeeseen ja liikkeestä edelliselle omistajalle.

kynnys - Yksi tätä kysynyt oli kuulemma aikonut heittää takapenkit mäelle, päällystää takatilat vanerilla tms. ja käyttää johonkin sementtisäkkien kuljetukseen. :buck2:

volvere - Kiitän, onnea tämän löytämiseen tarvittiinkin! Tavallaan tätä voi pitää vielä paremmin kun ei tarvitse varustella puolta autoa uusiksi. Mutta kyllä, samalla linjalla mennään koska uskon edelleen vakaasti että suunnittelija on ollut tietoinen siitä millaiseksi auto pitää tehdä. Kai se olisi muuten tehty erilaiseksi.

sekokupu - Tämän jälkeen onkin sitten vaikeaa jatkaa kehitystä koska huippu on saavutettu. Olen sen verran sekopää että pidän 940 Classicia parempana kuin 960/V90:ä. :idiot2: Ja kyllä näissä on manuaali-ilmastointi se oletusvaruste, olen ollut sisällä muistaakseni kuudessa Classicissa ja vain yhdessä on ollut automaattinen. Ei haittaa yhtään kun jaksan kuitenkin vielä kääntää namiskaa.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #6 : 18.06.2012, 12:51:11 »
Noh, ei nyt pidä ajatella liian suppeasti Volvon loppuvan vuoteen 1998 ;)

Classicista en tiedä mutta tällainen kuva muuten on, että S/V 90:ssä manuaali-ilmastointi (Royalissa automaatti) on vakiona ja 940:ssä lisävaruste. Noissa viimeisissä on näkynyt automaatti-ilmastointiakin. Itsellekin kelpaisi 940 mutta 960/S 90-malleissa on vähän hienostuneempi tunnelma sisällä, enemmän yksityiskohtia, pehmeämpi ajaa, kuutonen jne. :) Toki joku viritetty 940 Turbo olisi hauska yllättäjä liikenteessä :P
a car you can believe in

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #7 : 18.06.2012, 12:52:02 »
Mä olen ollut ollut kahden 945:sen Classicin kyydissä ja ajanut kolmatta. Kaikissa näissä on ollut kyllä ECC. Kyydissä olleista metallinvihreä oli myös erään lentokapteenin leasing-autona, osoite Keski-Suomessa... Oli muistaakseni FT-koneella.
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #8 : 18.06.2012, 13:51:31 »
Mulla saattaisi olla roiskeläpät tuota varten, jos en ihan väärin muista.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #9 : 18.06.2012, 14:10:28 »
Jostain syystä nuo vanteet kyllä on mun makuun ja tietty auto, kun noin hyvässä kunossa on  S*  Voisi vaikka lyödä Bertonen alle tommoset

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #10 : 18.06.2012, 14:30:47 »
Kansa vaatii kuvia sisustasta!  8)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #11 : 18.06.2012, 15:07:40 »
Oli vaan jossain Suomalaisessa esitteessa että ECC olisi vakiona classic -malleissa. Mutta tiedä sitten (myös kaikki omat ajamat classicit on ollut ECC:llä) ;)

Mutta ite oon huomannut että se nappuloitten pyörittely on turhauttavaa, kun automatiikak voi tehdä senkin sun puolesta :o


Edit: Tosin nyt sulla on vihdoin ne kirkkaat vilkutkin!
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012, 15:10:54 kirjoittanut sekokupu »

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #12 : 18.06.2012, 15:40:39 »
Dave - Eihän se lopu mutta jonkun verran isän V70 '00 Classicin ratissa aikaa viettäneenä siitä vain puuttuu se jokin. Seuraavaksi on varmaan hankittava joku XC että pysyy tyylisuunta samana mutta ensin on ajettava nämä omat takavedot loppuun ja siinä voi mennä tovi.

viiksivallu - Aurigat on yllättävänkin harvoin vastaan tulevat vaikkei kuitenkaan kai mitkään erikoisuudet ole. Onhan ne tavallaan vähän tylsän näköiset mutta juuri sopivan hillityn arvokkaat tällaiseen.

Kalamies - Eiköhän niitä illaksi saada, ei sillä että siellä mitään ihmeellistä nähtävää olisi. Tavallinen siisti puolinahkasisusta.

sekokupu - Se on varmaan samaa sarjaa oleva fakta kuin että 240SE:ssä on aina vakoplyysisisusta mutta kaverilla on aito SE jossa on samanlaiset säkkiplyysit kuin minun GL:ssä. Neljää Classicia olen ajanut, niistä kolmessa manuaali-ilmastointi ja yhdestä en ole varma, yhdessä olin viime kesänä kyydissä ja manuaali siinäkin, eilen kurkkasin yhteen jossa sitten oli ECC. Tosin jos ECC on alkeellisempi versio isän auton automaatti-ilmastoinnista niin aivan yksi lysti kumpi on, ei sekään ole "aseta ja unohda" malli vaikka niin luulisi. Sama asetus tuntuu joskus kylmältä ja joskus kuumalta.

Ja kyllä, nyt on kirkkaat vilkut! Ja turbo! Ja 16" vanteet ja matalampi alusta! :))

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #13 : 18.06.2012, 15:45:02 »
Ei ole Classicin vakiovaruste ECC.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #14 : 18.06.2012, 20:27:38 »
Ei ole minunkaan classicissa ecc:tä. S90 taas on.
940 classic
Amazon -68

 

RallyBaron  Samppasport