Tuli ostettua tuollainen vähän hitsaamista vaativa 240 volvo b230e 130hv moottorilla ja irtonaisella turbosatsilla. Auto on täysin toimivan ja pirteä kulkuinen. On ajettukkin vaan 275tkm mukavissa nahkapenkeissä ikkunoita veivaillen

Alun perin on ollut GL josta on tehty GLE, mutta hiukan on kesken jäänyt se tekeminen..


Moottori b230e

Nahka sisusta


Joku vanha omistaja on vaihtanut autoon (Tyyppikilven mukaan) b200K kaasari moottorin tilalle b230e K-jetronic koneen, ja on merkitty jopa rekisteriotteeseen. Vanhan omistajan tarinan mukaan autossa on ollu myös mukaan saatu turbosarja kiinni jossain vaiheessa, joka otettu irti turbon hajoamisen takia.
Sain auton mukana takaluukussa melko paljon osia mm.
-Rikkinäisen garrett t3 Turbon, imusiivet ottanu osumaa jostain?.. Itellä on uusi jo valmiina.
-Turbon öljypohjan ja öljysuodattimen jalan.
-Pakosarjan ja Downpipen 2.5"-3" (Ei mitattu mutta näyttää 3 tuumaiselta.
- 240 Turbon alkuperäisen välijäähdyttimen ja ahtoputkisto.
-Alkuperäinen by-pass venttiilli.
-Kaikki 240 kuuluvat Kromilistat auton ympäri (GLE arabimallista tai vastaavasta otetu)..
-15"kromimangelsit ja uudet talvirenkaat.
-B200ET:n motronic -023 loppuinen boxi, en tiedä miksi se oli mukana ku ei se autoon sovi kuitenkaan

Noi nyt ainakin tuli mukana, oli siel viel jotain umpioita ja sun muuta..
Autossa on nahkasisusta, Kompura toimiset takaiskarit, 3" tehoputkisto, takaluukku täynnä kromikaaria ja ikkunan ympärys kromeja, kirkkaat vilkut ja jotain pientä. Autoon on jopa tehty bensahana suodattimen jälkeen

Saa konehuoneesta nopeesti bensasyötön katkaistua (Näkyy hiukan konehuone kuvassa oranssin öljynmittatikun yläpuolella, se kiiltävä osa siinä alemmassa letkussa)
Auto on katsastettu viimeksi 2004 mutta on edelleen rekisterissä mutta poistettu liikennekäytöstä.
Tarkoitus olisi nyt ensin hitsata auton molemmat helmat ja jotain muita pikku kohtia, sen jälkeen olisi tarkoitus hankkia turbon alusta osat ja muutoskatsastaa turboksi. Ajattelin tehä autosta alkuperäisen turbon näköisen ja sihen lisäksi sitten isoa vannetta, madallusta ja jotain maltillista.... saa nähdä.
Moottorin tavoitteet on.
STEG 1 = 180hv (jotta saa muutoskatsastettua) Garrett t3, alkup. IC, ahdot 0.5-1 bar
STEG 2 = 250-300hv Paremmat männät, k-kanget, iso turbo, alu IC, Ahdot 1-1,5bar, ja muuta
Auto on saatu nyt vietyä tallille, ja tuli hiekkatiellä vähän kokeiltua moottorin tehoja, ja aika hyvin potkii volvo
