Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 296 Vastauksia
  • 103594 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #165 : 13.10.2013, 22:41:20 »
ZF Motonet

Cam http://www.skruvat.fi/Packningssats-styrvaxel-P12610.aspx

Ja mistäs tunnistaa, että kumpi mulla on?

E: ja saako esim. Motonetista pidemmät letkut tolle tehostajalle?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 22:45:45 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #166 : 13.10.2013, 22:49:39 »
Ja mistäs tunnistaa, että kumpi mulla on?

E: ja saako esim. Motonetista pidemmät letkut tolle tehostajalle?

On siinä tehostajassa valmistajan laatta. Mutta Camissa suojakumi kiinnittyy suoraan raidetankoon, ZF (harvinainen) kiinnittyy 2e kolikon kokoiseen muovi klipsuun.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #167 : 14.10.2013, 10:33:05 »
Onko normaalia että koneen pyörittäminen vaatii aikalailla voimaa?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Jecce123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #168 : 14.10.2013, 11:14:14 »
Millä tavalla pyörittäen ?  :P

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #169 : 14.10.2013, 11:27:31 »
Millä tavalla pyörittäen ?  :P

Kampiakselin päästä tosta isosta pultista jatkovarren kanssa :)

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #170 : 14.10.2013, 12:57:37 »
Onko normaalia että koneen pyörittäminen vaatii aikalailla voimaa?

Ei.

Ilman tulppia pitäisi pyöriä herkästi ihan normi räikällä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #171 : 14.10.2013, 14:41:29 »
Ei.

Ilman tulppia pitäisi pyöriä herkästi ihan normi räikällä.

No mistäs vois johtua että ei oikeen pyöri? Pelkkä kampiakseli pyöri kohtuu herkästi.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #172 : 14.10.2013, 16:23:04 »
No mistäs vois johtua että ei oikeen pyöri? Pelkkä kampiakseli pyöri kohtuu herkästi.

siis kuvan perustella sulla on kansi paikalla ... niin ethän sä ilman jakoremiä koitat pyörittää niinkuin otto tossa puhui niin kone pyörii kyllä nätisti ilman tulppia

onhan sulla varmasti jako oikein se on vähän "ovela" näissä laitta , tuolla oli tuo linkki mitä laitoin sulle aika hyvin selitetty 

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #173 : 14.10.2013, 17:09:26 »
siis kuvan perustella sulla on kansi paikalla ... niin ethän sä ilman jakoremiä koitat pyörittää niinkuin otto tossa puhui niin kone pyörii kyllä nätisti ilman tulppia

onhan sulla varmasti jako oikein se on vähän "ovela" näissä laitta , tuolla oli tuo linkki mitä laitoin sulle aika hyvin selitetty

Ilman jakoremmiä, kun piti pyöritellä alakerta kohdalleen ennen kun laitto nokat paikalleen. Kattelin kyllä sitä linkkiä.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #174 : 15.10.2013, 23:29:54 »
Joopa joo ja juunääs päivää. Alkaa ehkä hieman hiipimään sellanen ajatus mieleen että tulikohan haukattua hiukan iso pala  ;D Tänään konetta soviteltu keulille ja todettu että M47 kardaani o nliian lyhyt  :o  :idiot2: :D Todettu myös että moottori ja vaihelaatikko ei mahdu yhtenä pötkönä ja alakautta nostaminenkin aika hanurista kunnes tuli älynväläys:

Mahtava systeemi laatikon nostamiseksi paikalleen. Vois patentoida. Vielä kuva, kun konetta soviteltu keulille


Saa nähdä puretaanko kone vielä kertaalleen, jos se vertyis siitä vai mitä tässä vielä tehdään  :buck2:

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #175 : 16.10.2013, 00:35:29 »
Tänään konetta soviteltu keulille ja todettu että M47 kardaani o nliian lyhyt  :o
Miten paljon? Jos luokkaa 1,5-2cm, voi kardaanintukipalkin toiseen laitaan porata uudet reiät ja tuoda palkkia eteenpäin. Tai tehdä pohjaan uudet paikat vastamuttereille. Riittää boorissa pituus hyvin sellaiseen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #176 : 16.10.2013, 08:59:36 »
Miten paljon? Jos luokkaa 1,5-2cm, voi kardaanintukipalkin toiseen laitaan porata uudet reiät ja tuoda palkkia eteenpäin. Tai tehdä pohjaan uudet paikat vastamuttereille. Riittää boorissa pituus hyvin sellaiseen.

n. 4 cm mitä mittailtiin. M45 kardaani on 4 cm liian pitkä ja M47 liian lyhyt  :D. Mutta eipä olisi tuollaista kikkaa tullutkaan mieleen. mistalla on myynnissä tommonen 3cm paksu jatkopala, jos kokeilis sillä ja tätä mainitsemaasi tekniikkaa, jos tulisi sopiva :).

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #177 : 16.10.2013, 09:03:16 »
No kun halvalla sai.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #178 : 16.10.2013, 09:16:06 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=138.0  Sopisko dieselin etupätkä?

Tässä on näitä kardaaneita pyöritelty ja ihmetelty tota listaa ja todettu myös, että tossa listassa on joitakin puutteita. Esim. tää mun M47 etupätkä on n. 64cm. Käyttäjä 240 oli näitä mittaillut kun häneltä kardaania ostin ja totesi että aika virheellinen tuo taulukko. Kuten mullakin on nyt M45 ja M47 kardaanit vierekkäin ja ero ei ole 17cm kuten taulukko lupaa vaan n. 8cm  :idiot2:. Mutta 240 mittailujen perusteella toi dieselin kardaani olisi 4cm pidempi. Toki tässä on vielä se kun lista on kerätty eri keskusteluista niin vaikea sanoa mistä kukin on mitannut pituuden. Kattellaan mitä tässä keksitään.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #179 : 16.10.2013, 09:39:35 »
Sen etupätkän lyhentäminen on tosi helppoa. Liukukappaleen hitsaussauman avaa sorvissa. Pätkäsee putken sopivaksi ja vie kardaanifirmaan hitsattavaksi ja tasapainotettavaksi..


oliko tää muuten jo tuttu?

http://www.240sidan.com/projekt_index.html
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Samppasport  Futurez