Herätelläänpäs vanhaa aihetta.
Aiheen aloittajan autoon tuli lopulta toinen vaihteisto, mutta olisiko jollain spesialistilla ideaa, että mistä moinen outo tärinä R- ja D-vaihteilla voisi johtua?
Omassa autossa on vähän vastaavaa vaivaa, mutta ei oikein ole ideaa, että mistä se voisi johtua. Kylmänä auto toimii hetken ihan normaalisti, eikä minkäänlaista tärinää ole havaittavissa. Kuitenkin jo puolen kilometrin ajon jälkeen tärinä alkaa tulla esiin ja lämpimänä tärisee jo aika selvästi. Tärinän lisäksi huomaa, että auto haluaa liikkua eteen-/taaksepäin hieman liian tarmokkaasti.
Itsellä on ajatus, että turbiinin lukitus tarraa vähän kiinni, koska turbiini luistaa 700r tyhjäkäynnillä niin paljon, että vetoa ei ole käytännössä lainkaan, joten turbiinilukko olisi ainoa paikka, mikä saattaa aiheuttaa vetoa eteenpäin. Lukitushan avataan öljynpaineella, joten olisiko paine liian alhainen, tai olisiko jossain joku sisäinen vuoto? Alhaiseen öljynpaineeseen en oikein usko, kun laatikko toimii ajossa kuin ajatus. Joku vuoto ehkä tuntuisi loogisemmalta, koska kylmänä öljy on kankeampaa, eikä näin vuoda niin pienestä raosta, mitä sitten lämpimänä.
Laatikkoon on vaihdettu tuliterä venttiilikoneisto, mutta se ei vaikuttanut yhtään mitään. Ajatuksissa on vielä mitata järjestelmäpaineet tästä yksilöstä, sekä toisesta vastaavasta autosta, jossa laatikko toimii oikein.