Autoracing  KL-varaosat

850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"

  • 266 Vastauksia
  • 85956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #90 : 30.01.2014, 13:17:28 »
Etulaakerikin (vänkärin puoli) piti vaihdattaa tossa syksyllä. Sen hoiti "nyrkkipaja" kun olin vanhempieni luona käymässä.  Ei olisi suostunut laittamaan Motonetin (tms) halvinta laakeria, kun niissä on kuulemma maanantaikappaleita apaut 70%. Valinnaksi tuli joku semmoinen merkki, joka kuulemma on alkuperäisosa (hinta n 150eur). Loppui se laakerin jurrutus, mutta tilalle tuli se lievä puoltaminen ojan puolelle. Mikä siis nyt on nelipyöräsuuntauksella korjattu. Oli siellä muissakin fillareissa pientä suuntaushäröä, mutta toi taisi olla pahin.

Poissa 960 -R-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #91 : 02.02.2014, 21:47:50 »
Ainiin... Itsenäisyyspäivänä tuo pirssi ei suostunut lähtemään käyntiin, ei sitten millään. Starttasin ja starttasin, välillä jo aavistuksen verran hörähtelikin, mutta käyntiin ei niin millään. Kun olin sahauttanut auton akun ja mukana olleen vara-akun tyhjäksi, niin eihän siinä auttanut kuin soittaa hinuri paikalle ja roudata pirssi autokorjaamon pihaan.

Virrajajajan kansi halki ja kuulemma pyörijäkin rikki  :hg: Olivat vaihtaneet uudet tulpatkin vikaa etsiessä. Sinänsä turhaan, mutta olihan tuossa jo vähän mietteissäkin uudet tulpat - kun ei ole tietoa koska on viimeksi vaihdettu.
Mites lähtikö käyntiin sitten noitten vaihdon jälkeen?
-240 kartano
-740
-960 "R"
-850R

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #92 : 02.02.2014, 23:02:16 »
Mites lähtikö käyntiin sitten noitten vaihdon jälkeen?
Joo lähti käymään.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #93 : 03.02.2014, 09:33:23 »
Ainiin... Itsenäisyyspäivänä tuo pirssi ei suostunut lähtemään käyntiin, ei sitten millään. Starttasin ja starttasin, välillä jo aavistuksen verran hörähtelikin, mutta käyntiin ei niin millään. Kun olin sahauttanut auton akun ja mukana olleen vara-akun tyhjäksi, niin eihän siinä auttanut kuin soittaa hinuri paikalle ja roudata pirssi autokorjaamon pihaan.

Virrajajajan kansi halki ja kuulemma pyörijäkin rikki  :hg: Olivat vaihtaneet uudet tulpatkin vikaa etsiessä. Sinänsä turhaan, mutta olihan tuossa jo vähän mietteissäkin uudet tulpat - kun ei ole tietoa koska on viimeksi vaihdettu.

Käynnistysoireita on ollut silloin tällöin aikaisemminkin. Yleensä on lähtenyt lopulta käyntiin ja sitten meikäläinen on autuaasti unohtanut koko jutun  :facepalm:

Kerpele, kun vakuutus ei korvannut tuota hinausta. Hinausvakuutus kun kuulemma lakkaa olemasta sinä päivänä kun auto täyttää 16vee   :uglystupid2:

Tähän vielä semmoista, että jälkeenpäin olen miettinyt, että olisikohan tämä reilun vuoden takainen vika ollut sitä coolerin jäätymistä. Silloin kun en tiennyt moisesta vaivasta vielä... tosin noita käynnistysongelmia oli myös syksykeleillä (ei pakkasta = ei coolerin jäätämistä), että varmaan vähintään jotain vikaa oli myös noissa virranjakajan kannessa ja pyörijässä. Nekään kun mitään ikuisia kamppeita ole.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #94 : 03.02.2014, 09:35:54 »
Pitikin muuten mainita, että mulla on itsekorjautuva auto  :pomo:

Se "lambda-valo" aina joskus innostuu loimottamaan, mutta sammuu aikanaan sitten ihan omia aikojaan. Varsinkin jos akku tilttaa pakkasilla, niin apuvirtakäynnistyksen jälkeen käy just noin. Ajotietokone kanssa nollaantuu samalla. Sitten ajellaan ja jossain vaiheessa valon loimotus loppuu.

Vissiin lambda-anturissa alkaa olemaan kilometrit täynnä, pitääkin kysäistä asiaa tuolla korjaamopuolella.

Edit:
tänne pukkasin kymysyksen:

lambdan anturien mittaus 850 20v 2,5 vm.97
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39821.0
« Viimeksi muokattu: 03.02.2014, 09:56:51 kirjoittanut Däddy »

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #95 : 03.02.2014, 09:38:03 »
Semmoinen hauska vika on nyt meneillään kuin valekuollut akku  :buck2:

Avasin asiasta ketjun tonne korjaamon kasipätkäosioon:

Satunnaisesti valekuollut akku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44378.0

Nää on aina ah yhtä ihania nää sähköviat, jotka välillä iskee päälle ja yleensä ei.  :idiot2:

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #96 : 04.02.2014, 02:40:19 »
Pitikin muuten mainita, että mulla on itsekorjautuva auto  :pomo:

Se "lambda-valo" aina joskus innostuu loimottamaan, mutta sammuu aikanaan sitten ihan omia aikojaan. Varsinkin jos akku tilttaa pakkasilla, niin apuvirtakäynnistyksen jälkeen käy just noin. Ajotietokone kanssa nollaantuu samalla. Sitten ajellaan ja jossain vaiheessa valon loimotus loppuu.

Vissiin lambda-anturissa alkaa olemaan kilometrit täynnä, pitääkin kysäistä asiaa tuolla korjaamopuolella.

Edit:
tänne pukkasin kymysyksen:

lambdan anturien mittaus 850 20v 2,5 vm.97
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39821.0
no tuon moottorin vikavalon suhteen kyllä lähtisin ensin liikkeelle vikakoodeista enkä lambda-anturin mittailusta ;)

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #97 : 04.02.2014, 08:49:46 »
no tuon moottorin vikavalon suhteen kyllä lähtisin ensin liikkeelle vikakoodeista enkä lambda-anturin mittailusta ;)
Totta turiset. Tässä vaan on se pieni ongelma, että tähän -96 vuosimalliin ei tunnu löytyvän semmoista edullista (muutaman kympin) lukijaa. Mikä lie miltei-standardin mukainen OBD tuossa.

Mitään pysyväisvikaa ei tunnu olevan, kun tuo "lambda-valo" sammuu aina itsekseen kunhan ajelee vaan. Eikä muutakaan vikaa tunnu olevan missään, auto käy ja kukkuu ihan ok. Nykyisin syttyy vain jos tarvii apuvirralla käynnistää - ja tosiaan samassa yhteydessä ajotietokone on nollaantunut, esim kellon joutuu laittamaan aikaan.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #98 : 04.02.2014, 11:44:23 »
En nyt mene varmaksi sanomaan mutta luulisi että kasipätkiin pystyy tekemään samanlaisen vikakoodinlukijan kuin mitä Toni myy 900-sarjaan ??? Pitääpä melkein tarkistaa sähkökaavioista :) tuommosta on ainakin helppo käyttää :D

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Re: Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #99 : 04.02.2014, 12:32:38 »
En nyt mene varmaksi sanomaan mutta luulisi että kasipätkiin pystyy tekemään samanlaisen vikakoodinlukijan kuin mitä Toni myy 900-sarjaan ??? Pitääpä melkein tarkistaa sähkökaavioista :) tuommosta on ainakin helppo käyttää :D
No jos pystyt/viitsit tarkistamaan, niin olis hieno juttu!

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #100 : 05.02.2014, 08:26:43 »
Ainakin ECUsta tuolla pitäisi saada koodit ulos. Muista matolaatikoista en oo varma, niihin oon saanut yhteyden VOL-FCR:llä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #101 : 05.02.2014, 08:55:50 »
En nyt mene varmaksi sanomaan mutta luulisi että kasipätkiin pystyy tekemään samanlaisen vikakoodinlukijan kuin mitä Toni myy 900-sarjaan ??? Pitääpä melkein tarkistaa sähkökaavioista :) tuommosta on ainakin helppo käyttää :D

Tuli mieleen, että onko tuo Tonin myymä lukija sama juttu 900-sarjaan kuin mitä tämä home-made vikakoodinlukija on kasipätkiin:
How to make a Flash Code Reader, for Dummies
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=83897

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #102 : 07.03.2014, 11:00:28 »
Tuli mieleen, että onko tuo Tonin myymä lukija sama juttu 900-sarjaan kuin mitä tämä home-made vikakoodinlukija on kasipätkiin:
How to make a Flash Code Reader, for Dummies
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=83897

Härästä sarvea ja eikun itte askartelemaan. Pistän pari fotoa kohta, mutta toimivan vermeen sain ihan itte tehtyä noilla ohjeilla.  8)

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #103 : 07.03.2014, 11:06:22 »

(klikkaa kuva suuremmaksi)
Elikkäs marssin Bebekiin ostamaan tuota ohjeissa mainittua 12 lediä. Ei semmoista ollut, joten myivät ledin kaveriksi vastuksen - hinta yhteensä huimat 0,20 eur! Tarvittavat johdot sain pätkästä RJ-45 johtoa, klemmareita löytyi kaapista.


Ihan vallan tinasin osat yhteen ja kutistesukkaakin käytin. Kaapin perältä löytyi jokin ikuvanha puinen sikarirasia, josta tein tuolle kotelon. Kulkee nätisti mukana kun noi johdot saa sinne lootaan sisälle.

Tuntuu toimivankin, hienosti vilkuttelee kun tekee niinkuin ohjeissa sanotaan!

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #104 : 07.03.2014, 11:32:02 »
Vikakoodiksi pukkasi siis 1-2-3, eli "Coolant temperature sensor signal absent or faulty"

Eikun tutkimaan tapausta. Lämpötila-anturin uusin toissa syksynä, eli tuskin siinä vika. Liitin auki ja yleismittarilla mitaten selvisi, että kun piuhoja heilutteli niin lukemat vaihtui villisti. Ei anturista, vaan niistä piuhoista jotka syöksyvät johonkin moottorin uumeniin ja sitä kautta ilmeisesti moottorinohjaus-yksikköön. Ehkä siellä on jostain kohtaa johto poikki tms... Kun kone oli käynnissä ja johtoja heilutteli, niin kierroslukukin vaihteli. Jossain siis jokin johtovika?

Täytyy tästä kohta mennä jatkamaan tutkimuksia. Pirullisia nämä tämmöiset johtoviat  :-[

 

Futurez  Kulkukoira