Morjesta,
hommasin äskettäin ensimmäisen Volvoni, 240 -90 b230f-koneella. Pieniä käyntihäiriöitä kuitenkin on.
On muuten niin nätissä kunnossa ulkoisesti ja sisäisesti eikä rullattu kuin 214tkm, niin haluan saada kunnolla pelaamaan, mutta tarvitsen apua viisaammilta.
Otin vikakoodit pari viikkoa sitten, silloin tuli seuraavat:
3-1-1 Nopeusanturin signaali puuttuu
1-1-3 Lambda-anturi/liian rikas tai laiha seos (vaihtoehtoinen koodi)
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
Sitten tänään otin uudestaan, ja seuraavat:
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki
Ja oireisiin; kylmänä kun käynnistää ni tyhjäkäynti on jotain 500-600 ja täristää aika paljon, jos nostaa kierrokset tonniin niin käy hiukan tasasemmin. Kuitenkin jos kaasua antaa vähän enemmän niin täristää.
Lämpimänä käy ihan hyvin siinä 900-kierroksen kohdilla.
Kulutus tuntuu perstuntumalla aika hurjalta, en ole tarkkaan mittailut mutta liikaa on imenyt. Ajon jälkeen kun sammuttaa haisee hyvin voimakkaasti pakokaasuille ja hiukan bensalle. Vaihdoin äskettäin tulpat, vanhat olivat kovin mustuneet. Lisäksi huomasin pari päivää sitten kun käynnistin auton kylmänä ja annoin käydä, niin takana olevaan lumivalliin pakoputki ampui isolle alueelle paljon mustaa nokea. Ilmeisesti käy siis hyvin rikkaalla.
Testasin tänään ottaa IMM:n irti kylmänä ja lämpimänä, ei vaikutusta kummallakaan. Irrotin klöntin ja näin että sisällä oleva lanka joka on kolmion muodossa oli poikki. Eli uusi IMM täytyy hommata, vanhassa ei vaan ollut mitään merkintöjä missään, mistä tiedän minkä hommaan? 016-loppuisen?
Kokeilin lämpimänä myös irroittaa lambdaa ja silloin kierrokset tippuivat.
Olen koettanut ottaa selvää kaikesta mutta nyt vähän ymmällään että mihin suuntaan pitäisi katsoa ja mitä tarkastaa.
Jakopää pitää ainakin rempata pikimmiten koska on sen aika, voisiko siellä ajoituksen kanssa olla jotain häikkää?
IMM siis kanssa menee vaihtoon mutta voiko se muka olla kaiken takana?
Paljon tekstiä ja kysymyksiä, koettakaa malttaa.
Tänks