Futurez  Kulkukoira

760 Turbo (T)6

  • 137 Vastauksia
  • 57746 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
760 Turbo (T)6
« : 05.10.2013, 21:38:05 »
Tämä auto tuli meidän perheelle 05.11.2012 vaikka sitä ennen olin vähän volvoja vastaan parin huonomman yksilön tähden tätä kävin katsomassa kokeilemassa ja päätin sitten ostaa pois, tämän jälkeen ei ole oikeen muut auto merkit innostaneet. Auto on ollut meitä ennen noin 55-60 vuotiaalla herrasmiehellä kymmenen vuotta, miehen kunto oli niin heikko että päätti luopua autosta. Huollot oli tehty ajallaan ja muutenkin suhteellisen siistissä kunnossa ei koskaan hitsattu miehen omistamalla ajalla. Tuli maaliskuu ja leimalle piti viedä vesikelien myötä tuli selväksi että kuskin ja apparin lattia kaipaa uutta peltiä näinhän se oli löytyi sieltä pari lisä paikkaa myös kun otti matot pois ja hakkasi rintapellin ja lattian läpi niin 4-paikkaa piti tehdä ja kaikista leikattiin kaikki mätä pois ja kunnon peltiä tilalle, myös jarruletkut edessä kaipasi vaihtoa ja sitten tuli taas vuodeksi ajoaikaa. Kesällä tuli käytyä ruotsissa sukuloimassa ja autoonkin kertyi mukavat 1450km reissun aikana ilman ongelmia tämän jälkeen ongelmia alkoi tulla takapään kanssa puslat aika loppu ja kaarteessa kiihdyttäessä rengas alkoi vipattaa jotain oli pielessä ekaksi piti ainoastaan vaihtaa puslat mutta kun auton nosti ylös niin ei ollut tarvetta availla pultteja ne oli aivan mädät tästä se kipinä sitten syttyi kun syksyllä tuli keskusteltua kaverin kanssa ja tallissa oli tilaa niin auto sinne ja siintä se ajatus sitten lähti -------------------->

Alkuun nyt olisi tarkoitus käydä alusta kokonaan läpi vaihtaa puslat, jouset, iskarit, vakaajat ym. Moottoriin tehdään remppa, auto muutetaan manuaaliksi ja moottori ohjaus saa vaihtua (lh2.2 paikalla) teho tavoite olisi kesäksi ~300hv.



Tästä on hyvä jatkaa.


-Tero
« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 14:56:39 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #1 : 30.11.2013, 11:36:16 »
Eilen tuli aloiteltua tallilla ährääminen auton kanssa sain nostettua pukkien päälle ja nyt on auton alla tilaa ihan ok. Sitten rupesin purkamaan taka akselia pois paikaltaan no ihan kivastihan se alko suurin osa pulteista lähti pyörimään auki ihan nätisti mutta (kelkan?) etummaiset isojen puslien pultit sano naps* molemmin puolin toisen puolen iskariin oli vaihdettu 6-kanta pultit vai orkkikset? no mutta ei kuitenkaan auki saanut ensin avain poikki ja sitten uudestaan toisella avaimella niin pyörähti. Paikallaan siis on vielä iskarit + yläpäät ja toinen tukivarsi kun ei saanut niitä iskarin pultteja auki.



Huomaa asennus jakkkara.................... Jatketaan

-Tero

« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 16:58:42 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #2 : 03.12.2013, 22:01:28 »
Nyt olis taas yksi ilta tallilla ohi nyt ois purettuna koko taka akselisto ja kardaani. Taka akselia tuli sunnuntaina purettua pultit lähti aikamoisen jumpan jälkee auki mutta näyttää kokonaisuudessaan aika huono kuntoiselta että jos puhaltaa niin jää varmaa kasa hiekkaa jäljelle.

-Tero
« Viimeksi muokattu: 14.12.2014, 20:10:11 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #3 : 03.12.2013, 22:17:03 »
Eipä taida onnistua retkuperän muunto jäykäks, toisinpäin kylläkin
No kun halvalla sai.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #4 : 02.01.2014, 22:31:53 »
No niin pitkästä aikaa. Tänään tuli oltua tallilla ja sai siellä jotain aikaiseksikin eli keulasta purettu melkeen kaikki, moottorista otettu nesteet ulos, ilmastoinnin hiluja otettu pois ja moottorin johtosarja otettu irti koneesta roikkumaan auton viereen.

Jos sitä huomenna sais koneen nosteltua pois ja pääsisi availemaan sitä pikku hiljaa.

Jatketaan............... Myynti puolella osia myynnissä

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 16:59:27 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #5 : 03.01.2014, 18:07:57 »
Heipä taas! Tänään tallilla tuli otettua laatikko irti koneesta ja kone nousi pois. Downpipe:n mutterit ei tahtonut aueta lenkki avaimella jotenka se nousi sitten koneen mukana. Jos nyt sunnuntaina menisi seuraavan kerran ähräilemään purkamaan konetta ja ehkä etupalkki ym irti ja kyytiin niin saa vietyä puhallukseen ja maalaukseen. Jarruputkia pikku hiljaa irti + bensa linjat niin pääsee vetelee uusia putkia/letkuja miten kupari putken kestää RE85 polttoainetta, mitä sinne kannattaa laittaa linjaksi?

päivän loppu tulos



Jatketaan.................

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 16:59:41 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #6 : 03.01.2014, 22:42:44 »
Tuota, ootko nyt ihan varma että haluat jäykän akselin tonne retkun tilalle?
Meinaan itse ainakin vaikka jonkun verran sijoittasin rahaa että pysyis multilinkki, on se sen verran paree vs. paskakärrynakseli.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #7 : 06.01.2014, 16:50:20 »
Tuota, ootko nyt ihan varma että haluat jäykän akselin tonne retkun tilalle?
Meinaan itse ainakin vaikka jonkun verran sijoittasin rahaa että pysyis multilinkki, on se sen verran paree vs. paskakärrynakseli.

Itse aisiassa kyllä olen tällä hetkellä sitä mieltä että vaihdetaan jäykkä akseli taakse, syy suurimmaksi osaksi on tuo multilinkin huono kuntoisuus jos löydän edullisesti "uuden" multilinkin "läheltä" helsinkiä niin pysyy kyllä sellaisena. Vanha akseli on siinä kunnossa että puslien pulttien korvakkeet aivan paperia niin myöskin aika lailla koko koppa eli hiekkapuhalluksesta jäisi kasa ruoste pölyä ja hiekkaa, tässä syy miksi tällä hetkellä jäykkä akseli tulossa.

-Tero

ps.Laatikko löytyi tulee getrag 260
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #8 : 12.01.2014, 18:47:08 »
Terve taas tännekkin.

No niin taas olis viikonloppu ohi vaikka töissä on ollutkin molemmat päivät. Tulihan sitä auton parissakin oltua kun perjantai ilta kävin nostamassa moottorin pukkiin ja pikkasen purkamassa, sitten kävin hakemassa vp:n kiitos siitä (Likonen). Lauantaina töiden jälkeen suuntasin porvooseen hakemaan koko taka akselia ei ollut kyllä hinnalla pilattu mukaan myös tarttui lh2.4:sen johtosarja kiitos näistä (Amazon1969). Tänään su kävin purkamassa koneen sitten kokonaan ja muutama asia jäi mietityttämään.

Jatketaan...........
-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:00:00 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #9 : 12.01.2014, 21:10:05 »
Linnunluuthan ne siinä
No kun halvalla sai.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #10 : 14.01.2014, 16:15:55 »
Päivää tännekkin...........

Nyt olis taka akselia vähän hiottu, putsailtu ja maalailtu 1 kerros väriä. Kaikkia ruosteita ei saanut pois noista nurkista kun ei oikeen työ paikan tallilla ole välineitä siihen mutta itse nyt olen "tyytyväinen". Tukivarret ym osat menee kaverille lauantaina puhallukseen ja sitten niihin saadaan maali päälle. Uretaani puslia olen mietiskellyt että vaihtaisi kaikki sellaisiksi, mistä näitä kannattaa kysellä rally race? muita? onko jollain noin hintoja tiedossa?

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:00:11 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #11 : 17.01.2014, 14:10:24 »
No niin tänään käyty tammer diesel:issä lohkon kanssa ja tuomio tuli että poraukseen ja minimi mäntä koko on 96,5 jotenka mäntien osto edessä ja sitten lohko poraukseen :-\. Tänään tuli putsailtua männät ja niin pois päin turhaan. Voipi olla että näillä näkymin auto ei starttaa toukokuussa/kesäkuussa :'(.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 94(5) 230ft+m90 -97 + 760 230ft
« Vastaus #12 : 19.01.2014, 20:18:31 »
Iltaa tännekkin ei tullu takapään osien puhalluksesta mitään puhaltajalla muita menoja katsotaan ens viikonloppuna uudestaan. Tuli sellanen ajatus  tässä että miten tollasen t5 moottorin sais istutettua seiskaan :idiot2:? Katsellut tuolta myynti puolelta niin moottoreita saisi ~500€

Mietitään...............

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo
« Vastaus #13 : 24.02.2014, 12:47:23 »
Täällä ei oo kummosempia tapahtunut tekniikkaa pyöritellyt päässä että kumman sinne nyt tökkäis t5 vai b230. Flunssa häirinnyt tässä kolmisen viikkoo jos nyt alkais helpottamaan niin jaksais mennä taliille touhuumaan jotain. Autosta pitäis ottaa vielä tankki pois ja laskea laatikko tunkin päältä alas ja sitten alkaa tekemään kevyttä massan poistoa rälläkkä + teräsharja laikka menetelmällä ollut toimivia tähän asti. Tuli vietyä viimeinkin osat puhallukseen ne on ollut nyt toista viikkoa puhalluksessa eiköhän nekin ole kohta puhtaita, osa takapään "puslista" tuli haettua eli ne sorvattiin mustasta nylonista perään jää varmaankin 4kpl kumisia puslia loput nylonista. Moottoriin tuli haettua muutama osa pari viikkoa sitten mutta tiedä meneekö myyntiin suoraan. Toivottavasti tässä nyt jotain alkaisi tapahtua kesä lähenee kovaa vauhtia.

Tummanharmaa 940 tuli myytyä tuossa myös :-\.

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:00:32 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo
« Vastaus #14 : 26.02.2014, 21:32:29 »
No niin jos ei ole muuta tapahtunut niin moottori valinta on 5-moottori turbolla. Tänään tuli haettua vaari mökiltä ja siinä 10km päässä oli myynnissä B5252S moottori se tuli haettua sitten samalla kyytiin ja pitihän se illalla käydä pesemässä pahimmasta kurasta. Huomenna olisi tarkoitus purkaa moottori ja katsella missä kunnossa sylinterit ja muut osat sisuksissa on. Moottorilla ajettu 240tkm ja huollettu säännöllisesti. Tarkoitus olisi nytten laittaa t5 moottorin pipo lohkon päälle ja t5 männät jotka tulevat (volvosami:lta) h-profiileja ajatellut myös sisuksiin laittaa.


-Tero


« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:00:46 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

 

Ateho  Elekma