Sinun projekteja muutamaa seuranneena, ei kyllä ole sulle paha rasti..

Omaani vaihdoin MCC manuaalin tilalle ECC automaatin. Alunperin ei edes pitänyt sitä vaihtaa, mutta lämppärinkennon vaihdon yhteydessä tuli sitten sekin laitettua. Ei ole kyllä kaduttanut.
Kyseessä siis -90 945 b230ft. Purkamista kohtuullisesti, kojelauta ja koko lämppärin kotelo irti. MCC koteloon saa vaihdettua kaikki ECC romut, mutta koteloon reikien puhkomista ym. juttuja kuitenkin joutuu kohtuullisesti tekemään. Samoin kaikki alipainelinjat, anturit, johdot etuvastukset yms joutuu sovittelemaan uuteen. Itse oikaisin tässä välissä, ja laitoin suosiolla purkuautosta koko laatikon.
Eli aivan paneelin paihdolla ei nyt kuitenkaan ilmastointi vaihdu automaattiin.
Johdotuksissa ei kovinkaan suurta ongelmaa. Muutaman johdon joutuu tekemään lisää, mittaristolta nopeustieto (flektinohjaukselle), sulakerasialta lisää virtaa ja olisko jotain muitakin vielä ollut. Ulkomuistista ei nyt tule ihan heti mieleen. Kytkiksen kanssa menee kuitenkin kohtuu kivuttomasti. Toki tietysti sen verran eri vuosimallista oli uudet osat, että kaikki liittimet oli vaihtuneet jo erilaisiin, ja hiukan mittailuksi meni ennen kuin kaikki selvis.
Konehuoneen puolelle ei mekaanisia muutoksia tarvinnut tehdä. Tuon viskoflektimallin ilmastoinnin kanssa ei johdotuksia edes kovinkaan paljoa ole. Kompuralle virta ja sen kennon etupuolella olevan sähköflektin ohjausvirrat.
Sitten ne erilaiset kohdat; Kattovalossa tosiaan lämpötila-anturi, tarvitsee pari johtoa ja tottakai alipainetta.

Letku siis konehuoneesta asti vedettävä kattoon. Samaan liittyen myös toinen takaiskuventtiili tulipeltiin on suositeltava, manuaalissahan tosiaan vaan se yksi linja. Aurinkoanturi taas sitten sijaitsee repsikan kojelautakajarin kulmassa, puuttuessaan antaa vikakoodin, ei aivan pakollinen, mutta tehostaahan se ilmastoinnin toimintaa jos aurinko paistaa kunnolla.
Kaikkea ei voi ulkomuistista heittää, kytkikset yms tallilla, kuvia tarvittaessa voi jostain löytyäkkin.. tosin ei mitään mullistavaa, ei tästä nyt FAQ osioon asiaa kuitenkaan riitä.