KL-varaosat  Race.fi

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #450 : 11.03.2016, 17:41:42 »
Tänään sain tuon öljypohjan siistittyä ja parsittua kunnolla kasaan.



Semmonen räkäsokkelo siitä tuli.



Ja sitten koneen kasaus Vol. 65146, tällä kertaa homma sujui vähän paremmin...





Tuota piti kiilloitella tuota stefaholkkia, viimeeksi ajoin sorvissa sitä hiomapaperilla, siihen oli tullut ihmeellinen huokoinen rengas. Mutta tutkin sitten itse stefaa, niin siellä ei ollut koko vieteriäkään enää sisällä, kerran kone aivasti ihan saman äänen kuin ilmat olisi pullahtanut pihalle, ja sitten alko tihkua öljyä liruna vähän aikaa ;D Se loppui ja jatkoin ajamista ::) Ilmeisesti jousirengas oli vähän ruopassut. Kaikenmoista :idiot2: Keksin hyvän kotimenetelmän tuohon kiillon kaivamiseen :)



...Tuolla aiemmin taisin mainita tuosta nokkaa asentaessa tulleesta pamauksesta, jota en ollut tutkinut ollenkaan, kunnes tänään vikaa löytyikin, kun kävin asentamaan jakopäätä uudestaan.



Onneksi näitä vastoinkäymisiä ainakin riittää joka päivälle S* Ajattelin kokeilla piruuttani, josko tuon päädyn oikaisisi sorvissa ja tökkäisi siihen (40mm syvän) M16x1.5 reijän, ja perään paksu prikka, ja 10.9 pultti, niin toimii kuin uusi, ellei paremmin.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2016, 17:47:41 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #451 : 11.03.2016, 17:58:54 »
Tulee jotenkin mieleen joku koirien puruluu  :D
Ja ei se kivaa ois ilman vastoinkäymisiä  ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #452 : 13.03.2016, 10:05:00 »
Vai puruluu  :D No kiva :P Tulikin tilattua lopultakin uusi videotykki, ja nyt pitää rakentaa tuo 3kk sitten kesken jäänyt simupenkki valmiiksi. Samoin screenin teko alkaa niin ei paljon ole kerennyt konetta ropaamaan. Tosin aina vähän ehtii ;)



Sain öljypannun valmiiksi, ja pakosarjaan taas uutta maalia, kumma kun puolta vuotta ei kestä kuumankestomaalit kiinni :idiot2: Samalla niputin eilen kannen kasaan, joskko tuo nyt jotain hönkisi. Huomenna menen kysymään sorvilasta, että saisinko koittaa fiksata sen katkenneen nenäkamman.



Sitten auto olisi vaan koneen laittoa vaille. Kelit on niin hyvät että kävi mielessä sekin josko nyt jo vihdoinkin kokeilisi sitä akun siirtoa konttiin, kun ongelmana siinä on (ajanpuutteen lisäksi) se että en tiedä mistä vedän kaapelit keulalle :idiot2: On melkoisen paksu mato laittaa vaan maton alle. Onnistuisikohan tuo tuolta helmapalkin sisältä pujottamalla ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #453 : 13.03.2016, 22:16:09 »

Sitten auto olisi vaan koneen laittoa vaille. Kelit on niin hyvät että kävi mielessä sekin josko nyt jo vihdoinkin kokeilisi sitä akun siirtoa konttiin, kun ongelmana siinä on (ajanpuutteen lisäksi) se että en tiedä mistä vedän kaapelit keulalle :idiot2: On melkoisen paksu mato laittaa vaan maton alle. Onnistuisikohan tuo tuolta helmapalkin sisältä pujottamalla ???

Muoviputken sisällä pohjan kautta.
suomenvolvokerho.com

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #454 : 13.03.2016, 22:19:50 »

Hommahan meni niin että kun purin sen lohkon takasin tyhjäksi (todettuani ne pirun veivit väljiksi), olen sen nyt 4 kertaa jo kasannut ja purkanut uudestaan. Kun ei vaan toimi sitten mikään paketti. Ei tule hommasta yhtään mitään >:(. Viimeisin kokeilu oli b18 koneesta otettu 6-bolt kampura, jonka kasasin kiinni, kaikki meni hyvin niin kauan, kunnes viimeisenä kiristin veivien mutterit räikkätiukkuuteen, silloin kone jumahti ja tiukasti, heti kun ne löysäsi niin pytöri taas :idiot2: Ja asia on varmistettu että ei ole kakkaa välissä tms mitään oireita.

Yksi kokoonpano toimi hyvin, 8-bolt kampuralla, mutta siihen ei ollut kuin vakio vauhtipyörä, jota en halua laittaa. Näillä näkymin pääsen tosin sorvaamaan sen, jos näin, niin saampahan homman eteenpäin lopultakin.

Siinä pari noita 6-pulttisia, kuinka pahat jäljet vielä "menettelee", noissa kaikissa on vähän jälkiä, toisissa enemmin toisissa vähemmin, tuo b18 olisi ollut kutakuinkin naarmuton, mutta miten voi olla mahdollista että ne veivien laakerikaulat on liian isot  :idiot2: Olen käsittänyt että b18 koneissa on samat mitat kuin b20 kampuroissa.. En tajua.

Tuttu tilanne. Mulla on työn alla B20 kone ja meinasin laittaa siihen 6 pulttisen kampiakselin ja 8 pulttisen kanget. Samalla tavalle meni kone jumiin, kun kiristi kankien laakerikanget. Testasin kankia myös toiseen 6 pulttiseen akseliin ja sama homma. Otin hyllystä M kanget ja taas sama homma. Vetää jumiin. Ei auttanut muuta kuin laittaa 8 pulttinen akseli ja kasata paketti sillä.

Katsoin vanhasta vihreäkantisesta se näyttää kangen kaulan paksuudeksi yli 54 mm. Olisko ne vanhemmat sitten tuumamitoilla. Sen tiesinkin, että leveydessä on eroja, mutta näyttää olevan myös halkaisijassa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #455 : 13.03.2016, 23:15:53 »
Oppia ikä kaikki, ei muuta voi sanoa :idiot2: No nyt onneksi sain sorvattua tuon 8-bolt vp:n ja siitä tuli niin hyvä että oikeastaan ihan hyvä juttu että tulee se eikä tuo vanha painavampi 6 pulttinen :)

huomenna koitan kalastella sorvin lainaksi tunniksi niin sorvaan tuon nokan kuntoon. Vanha nokka olisi muuten ok mutta 2. pytyssä toinen oli kulunut ihan pilalle, kantikkaaksi ja mittasin niin melkein millin kulunut matalammaksi ??? Mikähän sen on syönyt, nostaja oli kutakuinkin uudenveroisen näköinen kuitenkin :idiot2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #456 : 13.03.2016, 23:21:31 »
Katso että nostajat liikkuu hereästi. Ei saa kanittaa yhtään muuten pyöriminen estyy ja kuluminen on varmaa. Ite oon vähän pyyhkäissyt jarrusylinterihoonilla sitä reikää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #457 : 17.03.2016, 23:49:39 »
 Tämmöset tuli sitten S*





Kävin tänään selvittämässä tuota nokan korjaamista, ja tultiin siihen tulokseen että se ei tule kestämään sitä pulttimodausta, jotein uudet kujeet. Vanha nokka kiinni ja kone kasaan ja dcoe45:t kiinni :smitten:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #458 : 18.03.2016, 20:44:49 »
Kävin tänään selvittämässä tuota nokan korjaamista, ja tultiin siihen tulokseen että se ei tule kestämään sitä pulttimodausta, jotein uudet kujeet. Vanha nokka kiinni ja kone kasaan ja dcoe45:t kiinni :smitten:

Eikös näitä pulttimodauksia ole aikaisemminkin harrasteltu täällä foorumilla onnistuneesti. Itsellänikin on yksi S-nokka josta menin katkaisemaan kierteet ja isoveli teki siihen uudet jengat pultille. En ole vielä testannut kun se moottori on menossa toiseen amazoniin, joka on pahasti vaiheessa.  ::)

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #459 : 18.03.2016, 20:48:15 »
Eikös sen pulttiliitoksen luulisi kestävän ihan hyvin? Varsin, kun vähän miettii, että mihin syvyyteen asti sen reiän poraa. Ehkä siihen etumaisen laakerikaulan puoleen väliin asti, niin voisi olla kaikkein vahvin vaihtoehto?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #460 : 18.03.2016, 22:40:20 »
Itse katoin kanssa, että kun sen pään oikaisee, ja poraa reijän, niin n.4cm osuisi juuri siihen ekan paksun laakerikaulan puoleenväliin, joka varmasti pitää. Mutta se jakorattaan kohta, kun siinä on se kiilaura, tosi syvä n.5mm.

Eikös näitä pulttimodauksia ole aikaisemminkin harrasteltu täällä foorumilla onnistuneesti. Itsellänikin on yksi S-nokka josta menin katkaisemaan kierteet ja isoveli teki siihen uudet jengat pultille. En ole vielä testannut kun se moottori on menossa toiseen amazoniin, joka on pahasti vaiheessa.  ::)

Minkä kokoisella kierteellä on korjattu ? Varmaan kannattaisi olla tavallisella nousulla, m14 ? m16? , puhkesiko kiilauran pohja ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #461 : 29.03.2016, 00:37:45 »
Hiljasta pitelee täällä. Konetta on liimailtu kasaan vähän kerrallaan, lähinnä noin muodon vuoksi jotain tehty :idiot2: Olkkarissa on ollut vähän enemmin prokkista päällä. Nyt on päivitetty koko laitekanta ;D Pelataan tyylillä ja maailman parhaalla pelipenkillä ;) KLIK !

Mutta asiaan. Kone olisi takoitus saada paikalleen tällä viikolla. Vähän jo mallailin tulevaa kokoonpanoa S*



Tämmöiset voisi olla myynnissä mikäli ketä kiinnostaa, 47mm on aika tarkka sisämitta. Kuten näkyy, ovat uudenveroiset, liekö koskaan edes käytetty ???



Vesipumpuista oli puhetta tuolla toisella paikalla, ja nyt otin kuvia noista mitä itseltäni löytyi jemmasta:

Tarvikemalli (made in japan):  (tämä oli kiinni tuossa vasta poisotetussa padassa, eikä liikuttanut vesiä kyllä minnekkään ennenkuin antoi kunnolla jenkaa)



Ameriikanmalli (lue: tuhtia valurautaa ;D):



Ja viimeinen vaihtoehto, liekö alkuperäinen :idiot2:



Taidan laittaa tuon viimeisimmän ehdokkaan, näyttää siltä että saattaisi vahingossa jotain nesteitä liikuttaakkin johonkin suuntaan :o
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 01:08:32 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #462 : 31.03.2016, 15:32:10 »
Juu,no ei oo ihmekään että on ollu kierto ongelmia,linkoo tuo ylimmäinen pumppu maata kiertävälle radalle...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #463 : 31.03.2016, 16:48:18 »
Nimenomaan. Josko asia paranisi nyt tuolla toisella pumpulla. Se oli vähän jäykkä ja kihisi kun pyöritti käsin, mutta löträsin öljyä sinne sisään siitä pikkureijästä niin se hiljeni ja pyörii paljon paremmin kun yksikään noista muista, joten senkin takia ajattelin laittaa tuon. Pistin tulpan että pysyy öljyt sisällä paremmin ;D



Huomasin (onneksi), että laturikaan ei käy samalla tavalla kiinni kun edelliseen lohkoon, niin pitipä sillekin värkätä sijaiskiinnitys. Samalla sitten kunnollinen hihnankiristys, vihdoinkin.



Näin se istuu ;)





Hihna istuu aivan luotisuoraan, toisin kun aiemmin :idiot2:



Kävin liimaamaan virranjakajan jalkaa, ja sitä akselinpätkää lohkoon, niin piti hakea autosta jakaja siihen myös. Onneksi hain, huomasinpa semmoisenkin yllärin että jakaja ei pyörinytkään mihinkään käsivoimin :buck2: No se sitten piti purkaa ja tutkia onko se risa. Tulipahan purettua ekaa kertaa itse jakaja aivan atomeiksi.



piti se sitten samalla vaihtaa nuo vanhat korpuksi menneet piuhat uusiin.









Näin. Toivottavasti vielä toimisikin ::)



Lohko alkaisi olemaan valmis paikalleen asennettavaksi.





Josta päästäänkin seuraavaan ongelmaan.. En tiedä mitä olen hölmöillyt, mutta uusi kansi onkin 0,5mm vanhaa korkeampi, + palotilat muotoiltu. Ei onnistu, koneistamokeikka tulee. Kukaan osaa kertoa, että pitääkö kannen madallus suorittaa kannen levyisellä kiekkoterällä, vai voiko ajaa kapeammalla useammalla vedolla ? Tuleeko siitä suora, pystyisin itse ajamaan sen jos tuo onnistuu ???



Samoin että tuo SU:iden imusarja olisi täydellisesti kohdistettu, mutta taasen kun nuo webrut tulikin jo, niin niiden imusarjat ei mitkään osu, joten vingutettavaa luvassa.



Vaihtoehtoisia sarjoja kertynyt varastoon. Tämän (pisin) varmaan laitan, ei ainakaan jää virtausominaisuuksista kiinni, mutta tarvitsee operointia kyllä korin puolella.



Nämä misabit on toinen vaihtoehto, välipituus.



Sitten on vielä tämä nysäsarja, mutta aika pikkuiset on aukot, ja muutenkin hirveän lyhyt sarja. Eikös isoille tehoille isoilla kierroksilla ole hyvä juttu olla pitkä imusarja ??? Vai muistanko juuri väärinpäin ? Toki se on sitten alaväännöstä vissiin pois..



Tässä vielä ero ison ja pienimmän aukkojen välillä.



Misabin keskipitkä sarja olisi kyllä aika passeli kompromissiratkaisu, mutta taidan silti kääntyä tuon pitkän kaksiosaisen puoleen, siinä on sentään joustokin välissä.

Onko kokemuksia/vinkkejä, mikä olisi tähän konepakettiin hyvä ?











Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #464 : 31.03.2016, 18:34:34 »
Ite oon vetänyt "liian kapealla terällä." Jäljestä näkee mistä terä on mennyt, kynnellä ei tunne mitään. Mitään ongelmaa ei menetelmästä ollut.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Carcom Oy  Ateho