Tuo omakin projekti kerkesi vihdoinkin jatkumaan. Vielä on jotain hienosäätöä ja ainakin koko hoidon maalaus jäljellä. Työtahti vähän hidastui kun muita kiireitä ollut. Liutan kuvia

Jos vielä kuka jaksaa surata tätä

Liukusäätöurat, done. muovikahvaiset pultit vieläkin löytämättä pikasäätöä varten.

Poljinsetti:






Sitten vaihdekeppiteline, mallia äkkiä kehitetty






Säätö/kiinnitys (ja tietenkin kuva heilahti)

Tässä tuo liukusäädön mutteritoteutus, aiheutti melkein harmaita hiuksia toteuttaa, mutta päädyin varsin toimivaan ratkaisuun. Lattarauta pätkät, johon porasin reijät ja hitsasin M8 mutterit, joihin sitten kierretään ne muovikahvaiset pultit. Käyttö tahatuu sitten niitä käsineen vähän löysäämällä ja senkuin liuvuttaa teleskooppisäätöä. tuohan oli vielä selkeä, mutta siinä vaiheessa kun tahtoo purkaa penkin, niin latikat tippuisi rungon sisään, niin keksin sitten että teen viereen M6 kierrereijät, joista ankkuroin latikat paikalleen pultilla ja isolla prikalla, sillon nuo M8:t voi kiertää huoletta irti.

Tarkoitus noilla kun on suhteellisen esteetön ja kitkaton liukuminen, mutta lukittaessa taas erittäin luja pito, ettei ajaessa polkimet karkaa. Kas näin:

Ja korokejalat piti tosiaan laittaa, 6kpl ja niihin lyödään maalauksen jälkeen tulpat kierteillä mihin tulee säätöjalat.

Rattiputkeakin piti muokata, pöytä jäi vinoon, ja on vieläkin vähän vinossa.

Sitten opettelin tekemään tommoista Bass Shakeria, näin idean netissä, ja ajattelin että onhan tuommoinen pakko saada omaankin


Kuvassa myös nuo säätöjalat^^ Kaijuttimen pilkkomista ja tuon kierretangon sovittelua, parilla tipalla epoksia.

Ja sitten kun näytti suoralta, turautin koko tuubin epoksia tuohon.

Samalla kun tuo kuivi, menin sahaamaan levyä että sain sille vanhan Creative 2.1 systeemin vahvistimelle vähän siromman laatikon.


Tuli jopa juuri sopiva


Sitten piti rakentaa ankkuripaikka tuolle kajaritäristimelle. Täysin keskellä tuota penkkikehikkoa siltä varalta että sinne tulee vielä 12" vähän painavampi elementti, jolle se on mitoitettukkin koko penkkirunko.

Ja liiman kuivuttua täristäjä vaan kasaan ja paikalleensa.

Seuraavaksi oli käsijarrun vuoro. Idean syttymisestä valmiiseen tuotteeseen meni aikaa 1h20min



Ja ei muuta kuin penkki taas kotiin koeajolle. Vaihdekeppiä piti vähän tunettaa, kun oli vikaa, keppi vaihtelee mitä huvittaa ja piuhat oli jääneet muovien väliin ja katkeilleet..



Ja sitten tämänhetkinen tilanne

Alkaa olemaan aika nannaa ajella Burns-rallia tai turismoa, tai assettoa

Sen mitä ratista tunnet käsin, sen myös "perstuntuma" nyt korostaa







Vahvistimessa tosiaan tuo basson säätö josta saa juuri mieleisen tärinän. 35hz saa melkein ikkunatkin tärisemään talossa

Mutta onneksi pelit ei osaa niin mataliaa ääniä antaa ollenkaan.

Ilmastointia pitää parantaa pikkusen lisää, alkaa kuumenemaan kun jytisee tuntitolkulla putkeen
(verhoilu myös vielä tekemättä)



Liike on rajattu nyt alustavasti rautalangalla, n.5cm, ja hyvin jämäkkä ja helppokäyttöinen, erittäin toimiva.


Tein muovipuslilla tuon nivelen, ettei rohise eikä kolise.

Laitetaan taas kuvia kun saan maalia pintaan :hello: