Futurez  Kulkukoira

940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin

  • 20 Vastauksia
  • 12660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« : 21.05.2014, 20:09:18 »
eli olis tarkoitus laittaa dieselin kytkin omaan kulkineeseen. tarviiko tehdä mitään muutoksia omaani? asetelma olis tiedossa kaverilta, mistä kannattaa hommata levy ja laakerit ja mitkä siihen käy? ja käykö tuo asetelma suoraan m90:iin?
940 -97 B230fk+M90

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #1 : 21.05.2014, 20:18:11 »
ainiin ja pottapyörä löytyy jo.
940 -97 B230fk+M90

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #2 : 09.06.2014, 20:33:39 »
Mulla on samanlainen projekti tulilla, autokin on samanlainen, eli '97 945 Classic, B230FK + M90. Pottapyörä tuli jo, kytkinpaketti on vielä tilauksessa. Samaten vauhtipyörään pitää tilata uudet pultit ja meinasin myöskin vaihtaa kampiakselin stefan samalla kun vauhtipyörä on irti. Mulle on tulossa Sachs 3000 696 001, eli täysi kytkinsarja (levy, paineasetelma, painelaakeri).

Tuon pitäisi olla muuten ihan "pulttaa kiinni" -asennus, mutta kytkinhaarukan pallopäämutterin alle pitää laittaa 4mm paksuudelta prikkoja jotta kytkin irroittaa oikeassa kohdassa.

Ks. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0


Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #3 : 09.06.2014, 20:51:39 »
Ainakaan pottapyörällä, bensaturbon asetelmalla ja dieselin levyllä M90 ei vaadi mitään prikkapatentteja haarukan alle. Irroittaa ihan niinkuin pitääkin tuossa allekirjoituksen ysissä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #4 : 10.06.2014, 13:23:43 »
Hassua kun joka paikassa puhutaan tuosta pallopääruuvin shimmaamisesta, tosin dieselin asetelman kanssa. No, sillähän se homma selviää kun mittaa kummankin paketin korkeuden irrallaan.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #5 : 10.06.2014, 13:46:07 »
Hassua kun joka paikassa puhutaan tuosta pallopääruuvin shimmaamisesta, tosin dieselin asetelman kanssa. No, sillähän se homma selviää kun mittaa kummankin paketin korkeuden irrallaan.

Olisko dieselissä ja bensaturbossa sitten erilaiset asetelmat? En kyllä ymmärrä miksi se dieselin asetelmakin pitää sinne änkeä kun valmiiksi sopivaakin on saatavilla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #6 : 10.06.2014, 15:51:13 »
Onkohan siinä sitten parempi väännönkesto? Vaikka en mäkään tuosta vielä mitään tiedä, projekti on vasta alussa, eli osia on tilattu mutta pottapyörä on ainoa mikä jo löytyy tallista.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #7 : 11.06.2014, 04:50:33 »
Itellä kans alkaa kytkinremppa viikonloppuna, löytyy pottapyörä, sre -763, d24tic+m90 kytkinlevy, painelaakeri, sekä vauhtiksen pultit. En oikein löytäny tietoa tarviiko asetelman kiinnityspultteja vaihtaa? Jos tarvii, niin kelpaako normi 8.8 m8 kuusiokolopultti?

E. Jos jollain on heittää tähän kiristysmomentitkin, niin olisin erittäin kiitollinen!
« Viimeksi muokattu: 11.06.2014, 04:52:43 kirjoittanut Juike »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #8 : 11.06.2014, 21:13:03 »
Itellä kans alkaa kytkinremppa viikonloppuna, löytyy pottapyörä, sre -763, d24tic+m90 kytkinlevy, painelaakeri, sekä vauhtiksen pultit. En oikein löytäny tietoa tarviiko asetelman kiinnityspultteja vaihtaa? Jos tarvii, niin kelpaako normi 8.8 m8 kuusiokolopultti?

E. Jos jollain on heittää tähän kiristysmomentitkin, niin olisin erittäin kiitollinen!

Vauhtipyöränpultit kannattaa uusia ja momentti on 70 Nm. Asetelman olen aina laittanut vanhoilla ja kiristänyt vaan sillein kun hyvältä tuntuu, pysynyt on.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #9 : 12.06.2014, 00:07:22 »
Vauhtipyöränpultit kannattaa uusia ja momentti on 70 Nm. Asetelman olen aina laittanut vanhoilla ja kiristänyt vaan sillein kun hyvältä tuntuu, pysynyt on.

Jep, ne on uudet. Pitänee laittaa asetelma vanhoilla, vähän lukitetta väliin niin saa mielenrauhan ::)

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #10 : 12.06.2014, 08:13:51 »
Mistä olette muuten ostaneet noita pultteja?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #11 : 12.06.2014, 15:07:58 »
Mistä olette muuten ostaneet noita pultteja?
Tiskiltä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #12 : 12.06.2014, 21:37:59 »
Miksi tollanen dieselin asetelma laitetaan,onko se halvempi vai mitä??
kaupasta saa 712 numeroista asetelmaa jolle luvataan 480nm kestoa ja menee ruuvaamalla paikoilleen.
Tuollainen on mulla ollut n.60tkm josta vajaa 30tkm holset koneessa kiinni,tehot 350hp luokkaa.
Aika rajoillahan se on että kestääkö mutta järkevällä käytöllä on kestäny.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #13 : 12.06.2014, 23:15:38 »
Miksi tollanen dieselin asetelma laitetaan,onko se halvempi vai mitä??
kaupasta saa 712 numeroista asetelmaa jolle luvataan 480nm kestoa ja menee ruuvaamalla paikoilleen.
Tuollainen on mulla ollut n.60tkm josta vajaa 30tkm holset koneessa kiinni,tehot 350hp luokkaa.
Aika rajoillahan se on että kestääkö mutta järkevällä käytöllä on kestäny.

Varmaan lähinnä kaksoismassapyörän takia, joka mullaki kopisee ikävästi. Kovan vauhtiksen kans tarvii jousitetun levyn. Dieselin kytkinlevy on jousitettu, toisin ku bensan, ilmeisesti siis dieselin kytkinpaketti menee suoraan, jossa tulee sitten tuo asetelmakin mukana?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #14 : 13.06.2014, 06:31:51 »
Varmaan lähinnä kaksoismassapyörän takia, joka mullaki kopisee ikävästi. Kovan vauhtiksen kans tarvii jousitetun levyn. Dieselin kytkinlevy on jousitettu, toisin ku bensan, ilmeisesti siis dieselin kytkinpaketti menee suoraan, jossa tulee sitten tuo asetelmakin mukana?
Sehän on totta, että M90:n kaveriksi jos laittaa kovan vauhtipyörän, niin ainoa jousitettu levy alkuperäisistä on dieselissä koska siinä on jo alkujaan kova pyörä. Bensaturboissa kaksoismassan kanssa on aina jäykkä levy, joka ei ole kovin hyvä vaihtoehto kovan pyörän kanssa. En oo kyllä kuullut että dieselin asetelmaa sentään kovin yleisesti ois käytetty, vaan levy on se mikä dieselistä yleensä otetaan pottapyörän ja M90:n kaveriksi ja käytetään ihan pottapyörän asetelmaa.

Omassakin tuollainen setti on ja ainakin maltillisilla tehoilla oikein pätevä, mukava käyttää ja täysin bolt-on paketti.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

RallyBaron  Samppasport