Proturbo  Autodiagnoosi

volvo 740 2.0l pieni piristys

  • 15 Vastauksia
  • 10918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rampe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
volvo 740 2.0l pieni piristys
« : 02.08.2014, 01:47:55 »
Eli ois tarkoitus hieman piristää tuota b200k kaasari konetta. Ja älkää nyt alkako heti tarjii sitä b230 lohkoo kun tarkotus tuosta koneesta tehä jotain pientä. Kertokaas nyt tälläselle aloittelijalle kannattaako tuo alkuperäinen kaasari vaihtaa kun tarkoitus ois laskee kantaa 1mm ja siistiä kanavat ja asentaa k nokka. Myös ajatuksena pultata peltipakosarja. Noilla virityksilla kaverin isä oli saanut omasta vollestaan aikoinaan 30hp lisää. Myöhemmin ehkä sitten jos tuo tehon nälkä puraisee niin vois turbotustakin miettiä. Mut jos näin noviisina aloittais tosta nokasta ja kannen madaltamisesta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #1 : 02.08.2014, 03:27:51 »
Eli ois tarkoitus hieman piristää tuota b200k kaasari konetta. Ja älkää nyt alkako heti tarjii sitä b230 lohkoo kun tarkotus tuosta koneesta tehä jotain pientä. Kertokaas nyt tälläselle aloittelijalle kannattaako tuo alkuperäinen kaasari vaihtaa kun tarkoitus ois laskee kantaa 1mm ja siistiä kanavat ja asentaa k nokka. Myös ajatuksena pultata peltipakosarja. Noilla virityksilla kaverin isä oli saanut omasta vollestaan aikoinaan 30hp lisää. Myöhemmin ehkä sitten jos tuo tehon nälkä puraisee niin vois turbotustakin miettiä. Mut jos näin noviisina aloittais tosta nokasta ja kannen madaltamisesta.

Ei kyllä taida mitenkään 30hp saada tuolla...  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #2 : 02.08.2014, 06:03:30 »
Eli ois tarkoitus hieman piristää tuota b200k kaasari konetta. Ja älkää nyt alkako heti tarjii sitä b230 lohkoo kun tarkotus tuosta koneesta tehä jotain pientä. Kertokaas nyt tälläselle aloittelijalle kannattaako tuo alkuperäinen kaasari vaihtaa kun tarkoitus ois laskee kantaa 1mm ja siistiä kanavat ja asentaa k nokka. Myös ajatuksena pultata peltipakosarja. Noilla virityksilla kaverin isä oli saanut omasta vollestaan aikoinaan 30hp lisää. Myöhemmin ehkä sitten jos tuo tehon nälkä puraisee niin vois turbotustakin miettiä. Mut jos näin noviisina aloittais tosta nokasta ja kannen madaltamisesta.

Kansitöiden ja kaasarin hinnalla saa jo tekniikan luovuttajaksi turbo 9/7, että onko järkeä tuhlata rahoja "pieneen piristykseen".

Ja ei se viri 130hp b200k pahemmin paranna seiskan kulkua, sen verran painava koppa vapari koneelle
« Viimeksi muokattu: 02.08.2014, 06:07:24 kirjoittanut Chall »

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #3 : 02.08.2014, 06:36:44 »
Kaveri suoraan turbotti oman B200k 240:insä. Halkosarja, ahdin jne. Halvalla sekin onnistuu, jos haalii halvalla osat valmiiks. Viikonloppuna auto työn alle ja tollasena "noviisina" joku asiasta tietävä kaveri avuksi ja sunnuntaina pääsee jo ajelemaan, jos perjantaina hommat alottaa, eikä mitään suurta takapakkia tule..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Rampe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #4 : 02.08.2014, 12:14:39 »
Kyllä siitä sen 30 noilla ulos ajaa uskon kyllä 30 vuotta jokkista ym ralli hommissa touhunnutta ja itse asiassa kyllä toi 30 hummaakin jo tuntuu autossa. Juu jos joutuis koneistuksista maksaa niin ei oiskaan järkeä mutta katsotaan jos tuossa yhdellä tutulla ois noi turbon osat viel talles niin kyl senki sinne voisi pistaa

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #5 : 02.08.2014, 12:30:04 »
No täällä on tehtaalla ollut koneessa 131hp (Volvo 945 B230FB), nyt on laskettu kantta 1,6mm, eli varmaan on nyt se 131hp.

Laiska se on edelleen. Ei sillä mihinkään kerkeä ja jos kerkeää, niin kierroksia kierroksia. Tosin ei sekään tunnu aina auttavan. :D

Itse kuvittelisin että joku 150-160hp alkaisi olemaan semmoinen, että sillä jo ehtisi. Tuolla nykyisellä vain kerkeää.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #6 : 03.08.2014, 10:32:14 »
Tätä "pikkuviriä" b200k koneeseen on kyselty niin monta kertaa et tuolla googlen täsmähaulla löytyy varmaan kaikki tieto mitä tarvitaan.

Peltisatsia et tarvi pikkuviriin. Mulla on b23a kone jossa 2mm laskettu kansi ja k-nokka. Koneen luonnehan muuttu täysin, tyhjäkäynti on vähän mitä sattuu ja mitään ei tapahdu ennen kun on kierroksia +2500rpm.

Kaikkineen tuo homma makso varmaan lähemmäs 500e jos laskee kannenhakureissun helsingistä, yläpään tiivistesatsi yms muuta pikku kivaa. Sitä en tiedä mitä kone potkii ulos kun kaasarina oli kerrassaan loistava juuttuvakurkkunen mut koeajolla huomas heti et seuraavaks täytyy vaihtaa kytkin kun ei pitäny enää isommilla vaihteilla. Vakiona tuo b23a antaa muistaakseni 112hp joten villi veikkaus on et ehkä tuolla on se 125hp.
V70 TDI

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #7 : 03.08.2014, 12:59:33 »
miten olisi r-sport turbosarja? ei kyllä noilla puristuksilla varmaan uskalla hirveesti kaasarilla ahdistaa mutta kyllähän noita on ennenkin tehty. varmaan saa 0,5bar ahdettua.
lueppa pöndeix-nimimerkin 240:stä. teki b200k:sta turbo ruisku moottorin ja ajeli viinalla. alle touhu-tonnilla muistaakseen onnistui. ei periaatteessa tarttis ees avata koko konetta, en minäkään avannut omaa b230f:ää kun sen ahdoin, eikä mennyt kun kaikki opiskelijan säästöt, eli alle tonnilla pärjättiin ja nyt on noin 200hp :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #8 : 03.08.2014, 16:30:31 »
Niinpä, b200k on huonoin kaikista vinokoneista tehdä yhtään mitään viritystä. Jos järjellä ja lompakollaan ajattelee niin moottorin vaihto on vaihtoehto numero yksi.

Jo sillä vaivalla kun irrottaa kannen ja vie koneistamoon on hakenu jostain toisen moottorin tai kokonaisen auton. 740 b200ET koneisia kiesejä näkyy välillä olevan kaupan ihan suht edukkaasti.

Itellä lojuu tallin lattialla purettu b200k kun ei joku ilta ollu mitään tekemistä niin purin huvikseni atomeiks, eikä oo tarkotus kasata ikinä vaan tehdä lohkosta vaikka kukkapenkin tai jotain muuta kivaa.
V70 TDI

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #9 : 05.08.2014, 23:55:27 »

Onhan näitä kun googlaa ja hakee haulla täällä

Itse kun teet mahdollisimman paljon, ainahan sieltä joku euro kilahtaa säästöä
Pirralla avarrat imu ja pakokanavat + hionta. Ns "kilpaventiilit" hiot ja läppäät ne, muistat tarkistaa jotta pitävät varmasti esim rasvanpoistolla. Siihen jäykemmät venanjouset 40€, joku kiree keppi 100-150€, ventiilinsäätö luonnollisesti.
Muista myös silottaa imusarjasta kanavat, aika karkeeta valua on.
Kannen lasku 1- 1.5mm 40€, Peltisarja ja 2.5" rööri vaimentimineen 250-300€
Säädettävä nokkapyörä 30-100€, Kevennettyä vauhtista 50-100€ kohta vaatii parempaa kytkintä xxx€, sähköinen flekti xx€

Tuohon vielä tiivisteet yms tarvikkeet päälle

Sama jo laittaa 2.3 alakerta kaveriksi, ei tee enää isoa lovea tuohon lisäksi
kaasari muuttaa ruiskuksi

Siihen humppaavaan tyhjäkäyntiin auttoi itsellä, laittoi toisen ventiilin kaveriksi jarrutehostajan ja imusarjan väliin
Ei se todellakaan ilmasta lystiä ole. Rakentamisen ilo, ei ne tehot  :D
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #10 : 08.08.2014, 10:09:45 »
B200k viritystä kysellään noin joka toinen kuukausi
Vaatimukset yleensä jokseenkin samat:
-Ei isompaa alakertaa
-Ei ahdinta
-Ei ruiskua

-Ei hätää! Mulla on ratkaisu:
Tupla stömpät ja A-nokka 8)
Näitä on hyvin saatavilla ja hinta on edullinen
Oiken säädettynä teho saattaa jopa kasvaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Jarmo Y

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #11 : 21.09.2014, 20:22:59 »
Eli ois tarkoitus hieman piristää tuota b200k kaasari konetta. Kertokaas nyt tälläselle aloittelijalle kannattaako tuo alkuperäinen kaasari vaihtaa kun tarkoitus ois laskee kantaa 1mm ja siistiä kanavat ja asentaa k nokka. Myös ajatuksena pultata peltipakosarja. Noilla virityksilla kaverin isä oli saanut omasta vollestaan aikoinaan 30hp lisää.

Joopajoo, jos 10hv tulee lisää, voi olla jo tyytyväinen tulokseen.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #12 : 23.09.2014, 21:09:46 »
K-nokassa on enemmän nostoa joten ehkä sinne ny kakkua saa enemmän juur sen verran et 10 pollee tulee. kantta kun laskee niin hyöty on tasan nolla kun miettii että kyseessä on "pikkuviri". Onhan se kiva nakkikioskilla kehuskella mutta siihen se jääkin.
V70 TDI

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #13 : 23.09.2014, 21:14:32 »
Kyllä se vaan niin on näiden maamoottoreiden kanssa että ilo ilman ahdinta on kallista ja työlästä saavutettuun hyötyyn nähden. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: volvo 740 2.0l pieni piristys
« Vastaus #14 : 23.09.2014, 21:28:08 »
Kyllä se vaan niin on näiden maamoottoreiden kanssa että ilo ilman ahdinta on kallista ja työlästä saavutettuun hyötyyn nähden. ;)
:nuhtelu
Tuossa on pointti, mutta kaikki ei välttämättä ahdinta halua. Jotkut tykkää waparista! ::)

Sitten on niitä, jotka haluaa ahtimen, muttei ole varaa/uskallusta/tietotaitoa asian toteuttamiseen.

Sitten on vielä niitä, jotka ovat kovasti ahtamassa saamatta koskaan mitään aikaiseksi.


Mutta tosiaan jos valuuttakurssien lompakossa käy isokin tuuli, niin ennemmin se 2.3 + turbo edes pikkupaineilla niin päästään ainakin kustannustehokkaisiin hevosvoimiin. Ainakin jos on tämän Foorumin juttuja uskominen.
Vapariviritys on aina hinnakasta, toki riippuu moottorista, mutta kuitenkin...

 

Proturbo  Autodiagnoosi