Elekma  Autoracing

960 Turbo 16

  • 64 Vastauksia
  • 27194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #30 : 11.08.2015, 18:37:19 »
Bilsteinin etuiskarit tilattu paikallisesta tarvikeputkasta. Tähän tulee nyt siis alkuperäiset etutolpat takaisin, nuo kynätolpat iskareineen jäävät jouten jos jotakuta kiinnostaa.

Jousiksi sitten jotain. Mikä ero mahtaa olla dieselin ja bensakuutosen etujousissa? Ainakin motonetissä eri numerolla.
Sopiiko multilinkiin jäykkäperäisen takajouset?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #31 : 11.08.2015, 19:09:47 »
Eikerit takaisin, hirvitarrat pois. Jenkkivilkut ok. Lievästi liian matala alusta. Perä varsinkin. Mutta onhan nuo korjattavissa. Kori näyttää oikein hyvältä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #32 : 12.08.2015, 11:28:59 »
Sopiiko multilinkiin jäykkäperäisen takajouset?

Sellaiset siellä ainakin muistikuvien mukaan tällä hetkellä on minua edeltävän omistajan jäljiltä, eli sovitettavissa ne varmasti on. Multilinkissä vaan on ripustuksen geometria sellainen että jäykkäperäisen jousi on aivan liian löysä, kuten tälläkin hetkellä.. :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #33 : 12.08.2015, 11:30:02 »
Multilinkissä vaan on ripustuksen geometria sellainen että jäykkäperäisen jousi on aivan liian löysä, kuten tälläkin hetkellä.. :-\
Vaikka olis farmarin kuormajouset?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #34 : 12.08.2015, 11:33:56 »
Vaikka olis farmarin kuormajouset?

Jos en ihan läpiä puhu päähäni niin sellaiset siellä pitäis olla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #35 : 12.08.2015, 11:58:24 »
Nopean mittauksen perusteella nykyisissä jousissa on 13 mm lanka, 245 kuormajousissa puolestaan 15 mm. Halkaisija on sama, tosin siellä ahtaassa välissä mittaustarkkuus ei ollut niin millin päälle :D
Motonetissä näyttää olevan noita 700/900 kuormajousia hyllyssä, täytyypä käydä sielläkin tekemässä vähän tutkimusta.

Se on kyllä tosi että multilinkki vaatii jäykemmän jousen, se kun on pyörän etupuolella niin vipuvartta on paljon vähemmän kuin jäykässä akselissa.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2015, 12:01:27 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #36 : 12.08.2015, 14:45:13 »
Iskarit noudettu ja motonetissä käyty. Kyllä tuossa tosiaan on 7/9 kuormajouset, niitä mittailtiin tiskillä ja lanka oli vain 13 mm. Tilaukseen menivät lopulta 760/960 etujouset ja 245 kuormajouset.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #37 : 13.08.2015, 22:32:04 »
Minkäs kokoiset nuo Azev A:t oli? Eikerit lie 17"? Sehän oli noilla Azeveilla ehkä vielä paremman näköinen.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #38 : 14.08.2015, 01:12:37 »
Minkäs kokoiset nuo Azev A:t oli? Eikerit lie 17"? Sehän oli noilla Azeveilla ehkä vielä paremman näköinen.
Edessä 8,5*18" ja takana 10*18".

Joo, eivät nuo Eikerit näyttäneet juuri miltään ;)
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #39 : 14.08.2015, 23:43:27 »
Tässä on muuten sellaista ominaisuutta että jos painaa jarrua pitkään niin poljin painuu hiljalleen pohjaan, ehkä n. 10 sekunnin aikana. Vastaavasti jos polkimen pitää koko ajan samassa kohdassa niin jarrut irrottavat. Huomannut tuossa kun kotipihasta tielle lähtiessä on pieni nousu ja autoa on pidettävä jarrulla paikallaan jos joutuu odottelemaan tiellepääsyä.
Ilmaa jossain tai sisäistä vuotoa pääsylinterissä?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #40 : 15.08.2015, 13:03:22 »
Minulla 940:ssä tismalleen sama oire, ulkoisia vuotoja ei näy joten luulisin että kulunut pääsylinteri "laskee ohi".

Minulla tosin ei lähde valumaan, eihän vuoda mistää?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #41 : 26.02.2016, 00:34:45 »
Detuunasin ilmansuodatinta, sienisuodattimen tilalle tuli alkuperäinen kotelo. Osa on peräisin 740 Turbosta, joten immin liitokseen oli laitettava suurentava silikonisovite. 16V Turbon alkuperäinen imuputki asettui tähän kokonaisuuteen ihan kohtuudella. Kannesta löytyy Achtung Motronic -tarra mutta haitanneeko tuo... :D

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #42 : 20.03.2016, 23:44:02 »
Vaihdoin kylkivilkut tuollaisiin XC-malleihin. Muotoilu sopii näpsäkästi yhteen kylkilistan etupään kanssa  :juhau:



Pakasta vedetyt ajovalojen kehykset löytyi



Niitä toivorikkaana asentelemaan... Mutta voihan helvete! Kiinnitys on ihan erilainen. Uudet kehykset ovat siis orggikset ja autossa olevat ajovalot ovat tarvikkeet. Vanhat maalatut kehykset siis takaisin ja punomaan uusia juonia



Tulipa ainakin vaihdetuksi rikkinäinen maskin kiinnike jos ei muuta. Haettu siniseltä joskus viime vuonna



Pinnassa on vielä syksyistä ryönää, ei ole sen jälkeen muuta kuin painepesurilla viruteltu. Olisi pestävä kunnolla ja vahattava, ehkä jopa siinä välissä hieman claybaria ja myllytystä. Paikkamaalaustakin pitäisi tehdä kuskinpuolen takaoveen ja vaikka mitä...

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #43 : 21.03.2016, 18:13:19 »
Vaihdoin kylkivilkut tuollaisiin XC-malleihin. Muotoilu sopii näpsäkästi yhteen kylkilistan etupään kanssa  :juhau:

Oliko noissa vilkuissa suoraan sopiva kiinnitys? Haaveilin nimittäin omaan 960 samanlaisista. :)

Komea tämä sinun nokkamuki. S*

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #44 : 21.03.2016, 18:19:31 »
Oliko noissa vilkuissa suoraan sopiva kiinnitys? Haaveilin nimittäin omaan 960 samanlaisista. :)

On niissä. ;)

Hieno se vaan on ja nuo vanteet passaa hyvin. Vielä kun maalipinnan saat edustuskuntoon niin alkaa jo melkein harmittaa myyminen... :)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo