No nyt se löytyi. Se löytyi AVK:lta ns. pikkuvikaisena ja toivon mukaan muuten toimivana. Huutokaupan loppuhinta ei päätä huimannut ja tässä on nyt sitten ns. kaikki varusteet paitsi 3 litran kone. On sähkösäätöset etupenkit, abs-jarrut ja lasinen kattoluukku, automaattinen ilmastointi ja kaikki. Ja mikä tärkeintä, auto on facelift-mallia. Automaattivaihteillahan tämä on, mutta taitaa olla niin, että vaikka kone vaihtuisikin TDI:ksi niin vaihteisto pysyy automaattina. Lievää Kulmamiesmäisyyttä havaitsen itsessäni liittyen käyttöautoihin. Ajokeli oli aamusta ja päivästä varsin nätti, iltaa kohti huononi huomattavasti ja paluumatkalla vähän ennen Vaajakoskea satokin jo vettä. Laitetaan muutama kuva auton hausta lauantailta ja listataan sitten tällä hetkellä löydetyt viat.





Vikalistaa. Auto ei käynnisty ja varashälytin toimii ihan miten sattuu. Tässä on joku jälkiasennettu varashälytin jolla ehkä heitetään vesilintua jos jatkaa toimintaa yhtä tuulella kuin miltä nyt vaikuttaa. ata tutki moottoria eilen kun itse olin erehdyksessä lupautunut sukuloimaan:
En saanut Volvoa käymään.. Puristuksetkin mitattu:
1 12bar
2 9bar
3 13bar
4 12bar
5 13bar
6 12bar
(ulkomuistista, numerot oikein, järjestys?)
Puolan ja suuttimien ohjaus tulee, molemmille jännite, bensan paine pikkasen alle 3bar. Kaikki edellytykset käymiselle pitäisi siis olla, mutta yskii vaan. Suuttimien irroituksesta tuli vikakoodi ja vihreäkantisen mukaan silloin lakkaa myös ohjaus(ääretön vastus). Vikakoodin sai pois ja sen jälkeen tuli suuttimien ohjaus. Kipinän voisi vielä kokeilla että se tulee oikeasti (epätodennäköistä tosin jos on puolia 4kpl mykkinä). Kahdella se yrittää potkia vauhtia startatessa.
Kenelläkään ideoita mitä tähän vielä kokeilisi? Tänään testataan vielä puolien toimivuus. Tulpat on vaihdettu.
Kuskinpuoleinen umpio on särki ja etupuskurissa on vaurioita. Maalipinnassa on jonkun verran sanomista, auto on joskus maalattu kokonaan uudelleen ja pohjat on tehty paikoitellen huonosti, maali lohkeilee.
Sisusta on suht likainen eli George on taas otettava vuokralle. Kuskin penkin superlooni on pettänyt, penkki on purettava ja tehtävä sama farkkukangaspaikkaus kun 940:n etupenkeille.
Muista vempaimista ei ole tietoa ennen auton saamista käyntiin, katsotaan sitten jatkuuko vikalista.
Vannesuosituksia ja muita kommentteja ja ehdotuksia auton ulkonäön ja muunkin suhteen otetaan mielellään vastaan. Kesänakeiksi haaveilin 17" tai 18" Ixioneja, talvivanteista en tiedä vielä.