Samppasport  Futurez

Volvo 360GL

  • 17 Vastauksia
  • 8564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo 360GL
« : 21.03.2015, 11:38:28 »


Moro! Tälläinen pikkuvolvo tuli hankittua ekaksi tieliikenne autoksi eli 360GL 160 tkm ajettu. Ollut vain yhdellä omistajalla ajossa, Syksyllä vasta kortti nii koko kesä aikaa rakentaa 8) Tekniikka tulee varmaan pysymään samana b200k ainakin nyt siihen asti että kortin saan ja pääsen vähän tielläajamisen makuun.  ::) Nyt leimalle pitäis vaihtaa Jarruletku taakse (done) Kaasarin vaihto koska seos ruuvvi oli jumissa, sen takia jäänyt pois ajosta kun ei mennyt päästöistä läpi (done) Taka päässä olevan panhard(?) tangon puslien vaihto, Pitää vissiin tilata ruotsista puslat kun suomesta ei saa   :idiot2: Etutolpan alalautasen vaihto.. Kori on melkein ruosteeton, vähä pyörän kaarissa mutta nekin korjataan.  :) Ja takaovi joskus pökätty johonkin niin se on vaihdettu valkoiseen, ja jos sen maalauttaa muun auton väriseksi niin taitaa olla aivan erivärinen sitten.. joten en tiedä mikä olis se kannattavin juttu tehdä takaovelle..?

« Viimeksi muokattu: 16.10.2015, 22:35:10 kirjoittanut Pauli.L »
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #1 : 21.03.2015, 12:32:32 »
Varsin siistinnäköinen yksilö! Itsekkin laittoin samanmoisen ensimmäiseksi autoksi vuonna 2009. Näiden kohdalla
iskee jonkinmoinen sairaus, ja sama auto on vieläkin kesäkäyttiksenä ;)

Itse kun olen alustan kanssa käynyt samat vaiheet läpi niin tiedän sanoa että rälläkkämadallus on kauhea. Näissä joutuu ottamaan
niin reippaasti kierroksia pois että keula on lopulta hyppykeppi eikä jousetkaan pysy enään paikallaan, ei hyvä. Takapäähän voit tehdä
itsekkin madalluspalat.

Eteen kannattaa pistää tilaukseen oikeat madallusjouset ja säädettävät iskarit. Ne tosin joutuu tilaamaan briteistä jossa asuu heppu
joka näihin kauppaa viritysosia :P Tutki sivua: http://www.classicswede.co.uk/Lowering_Parts_3_series/cat1733345_1580908.aspx
Itsekkin tuolta tilasin madallusjouset ja säädettävät iskarit joka nurkkaan. Maksu hoitui ihan nettipankin ulkomaan maksulla. Kamat tuli
noin kuukaudessa.

Ruostehommista vielä. Noin vähän ajetussa tuskin isompia on, mutta näissä on tehtaalla laitettu "mädätysmassa" alustaan. Se on tosi
sitkeää tavaraa joka pysyy suorassa pinnassa kuin tauti mutta irtautuu nurkista yms terävistä muodoista. Sinne sitten syntyy ruostepesäke.
Niitä ei noin vaan huomaa yhtäkkiä, pitää vähän tarkemmin tutkia pohjaa että huomaa.

Tsemmiä prokkikseen :hello:

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360GL - Korin ehostusta
« Vastaus #2 : 27.07.2015, 11:03:40 »
Ruosteita alettu hitsailemaan jota oli yllättävän vähän, takapyörän kaarissa eniten ja keskellä ovea listanalla. :( Listat otin pois koska ne ei omaa silmää miellytä. Ja kerää ruostetta. Autosta purettu puskurit, keula, ym. ylimaalaista varten  :)







Tuo alalippahan näissä kerää ruostetta aika hyvin, joten siihen pitäisi takakaarien jälkeen ryhtyä  8)



Varaosa autokin tuli haettua, kyseinen yksilö 1.7 rellu, etupuskuri ja varmaan jotain piste osia siirtyy tästä toiseen autoon. Tämä auto ei tosiaan ole niin hyvä mitä se näyttää, Oli kaverilla talviautona joten takapää on sisässä molemminpuolin, ja kori on tosi ruostunut. :2funny: Voin korin moottorineen myydä sen jälkeen kun olen irrottanut mitä tarvitsen  ;)
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #3 : 27.09.2015, 12:15:06 »


Aika vähän tullut päiviteltyä tänne projektista.  :buck2:
Nyt on kori hitsailtu ja tehty pohjat ja vedetty maalit päälle. Maalauksen hoiti http://www.jm-auto.com/
Myös vähän madallus palikoita ja jousia tuli classicsweedeltä jotka laitan alle kunhan saa leiman. En tiedä menisikö leimalle vaikka laittais jo madallus jouset eteen (50-) ja palikat taakse. (?)





Vannettakin laitettu tilaukseen.  ;) Jos seuraavaan postaukseen vähän enemmän kuvia.
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #4 : 27.09.2015, 13:18:13 »
Ompa komia S*

Ja menee nuo palikat leimalle. Mulla on otteessa ne -50 vieterit ja omatekoset madalluspalikat. Auton iän puolesta ei tarvi TUV-lappuja ja palikoita on
laitettu aina jousien väliin.

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo 360 GL - Huulta, Kiiltoa ja bassoa
« Vastaus #5 : 14.10.2015, 10:13:14 »








Alkaa Pikkuhiljaa tuntua että kannatti asua kesällä yöt hallissa.  ;D



Poppivehkeetkin tuli päivitettyä , Gas 212 kotelo kahdella painesubbarilla, SPL ICE 1500D , Alpine Alpine CDE-173BT. :)



Pikkuhiljaa kori alkaa olla hyvällä mallillla. ;) Jos talven ajelisi tälläisellä kokoonpanolla ja keväällä alkais keskittymään tekniikkaan. :)

Kertokaa toki mielipiteitä ja ehdotuksia otan avoimesti vastaan.
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #6 : 14.10.2015, 14:59:24 »
Selvästikin on kannattanut viettää tallissa aikaa, on nimittäin todella hieno tulppaanipuimuri! En keksi kyllä mitään mitä pitäis muuttaa tai tehdä toisin. Jatka vaan samaa rataa :pomo:
Volvo PV&Duett

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #7 : 14.10.2015, 16:31:51 »
Selvästikin on kannattanut viettää tallissa aikaa, on nimittäin todella hieno tulppaanipuimuri! En keksi kyllä mitään mitä pitäis muuttaa tai tehdä toisin. Jatka vaan samaa rataa :pomo:
Pakoputken pää vaihtoon, muuten samaa mieltä.

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #8 : 14.10.2015, 16:46:34 »
Pakoputken pää vaihtoon, muuten samaa mieltä.
.   Haha meinaatko että pitäis luopua pappamutkasta?  ;D oot kyllä aivan oikeessa.
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #9 : 15.10.2015, 23:35:04 »
Ja jos talven meinaat päästää, niin suosittelen kuraläppiä suojaamaan kylkiä kiviltä ;)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 360 GL - Huulta, Kiiltoa ja bassoa
« Vastaus #10 : 16.10.2015, 00:04:04 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

:o mmalauta... Nätti !  S*

Miltäs tulevaisuus näyttää? Tuleekos pellin alle jotakin puhisevampaa jahka olet päässyt ajamisen makuun? ::)

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360GL
« Vastaus #11 : 16.10.2015, 00:18:47 »
Hienoa jälkeä. Hyvä että näitäkin vielä harrastetaan
Ei muuta kun tekniikka päivitystä pellin alle ja sitä rataa

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360GL - Säätöä Penkissä.
« Vastaus #12 : 16.10.2015, 09:29:57 »
Kiitos!

Vaihdoin tähän kaasarin koska edellisestä oli seosruuvvi jumissa.. Tuttu penkittää tässä ihan hallin lähellä niin kävin pyöräyttämässä rullilla, ja sai samalla lambdalla katottua päästöjä. Vähän syttyä aikaistettiin ja pientä trimmausta niin hyviä arvoja alkoi tulee ja Teho käyräkin oli hyvä..



Enhän mä oo voimaa tähän yrittänytkään kun keskitytty vaan koriin. Ja siihen että tekniikka toimii moitteettomasti. Ja nyt pelaa.  ;)
Pikku hiljaa pitäis alkaa jo hankkimaan moottorin osia. 531 kansi on jo jemmassa.  ::) Eikö siitä oo hyvä alottaa?


-P.L
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360GL - Vanteet + pieniä yksityiskohtia.
« Vastaus #13 : 17.10.2015, 00:03:22 »
Tänään oli Börjeä tarkoitus mennä katsastamaan mutta jarruja ilmatessa Pääsylinteri alkoi takkuamaan ja vikaa aloin selvittämään niin meni sen verran aikaa että katsurille en kerennyt  :-[ Purin sylinterin ja totesin että toinen mäntä jumitti pohjaan. Putsasin crceellä ja jovain alkoi nestettä ruikkimaan joka reijästä.  :pomo: Aamulla käydä laittamassa nippuun ja takuta että saa nopeusmittarin toimimaan. Niin katsuria vaille.





Tuli vähän leikittyä hiilikuitu teipin kanssa kun ei tullut maalautettua näitä ritilöitä ollenkaan niin päätin teipata. Omaan silmään ainakin miellyttää tälläinen pieniyksityis kohta, Ehkä sitä teippais jotain muutakin.  ::) Mutta ei konepeltiä, olis vähän turhan amis.  :buck2:




Vielä vähän vanteista, Vanteiksi valitsin MIM Racing 15'' 25ET 7'' leveät, ja renkaiksi Hankookin talvipyörät 195/55/15.
Sopi alle aika näppärästi.   S*

Jos sitä alkais vähän miettimään tekniikkaa.  ::) B230FT olis tarkoitus löytää moottori aihioksi ja  Etanoolia ja painetta olisi pönttöön tarkoitus lykätä.  ::)  :smitten:


-P.L
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

Poissa Pauli.L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo 360 b19a Turbo
« Vastaus #14 : 01.07.2016, 10:29:52 »
jees bäk to bussiness. Pikkuvolvoon vaihtu viimekuun aikana uusi mylly, b19a painestetulla strömpällä ja pienellä garretilla.
Kytkimeksi tuli nelilapanen sintteri, joka on aika metka liikennevaloissa.  :2funny:
Penkissäkin käytiin pettymässä, pyöräteho oli 105hp 165nm , Seos oli hyvä eikä sytyssä näkyny katkoksia millään kierrosalueella. Ainut Vika että Voimaa ei oo.   >:( 135hp oli 0.4 paineella penkitetty edellisen omistajan toimesta. Jossain pakko olla vikaa.. Maanantaina Armeijan leipiin joten ei kerkeä korjailla. Katsellaa lomilla!  ;)





https://www.youtube.com/watch?v=ivyzjHYwnaU
Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomille

 

Futurez  Kulkukoira