855R -96 välijäähdytin alko jäätyilee tuossa ensimmäisillä kovilla pakkasilla, piti aina tyhjäkäyntiä harrastaa 5-10min ennenku liikkeelle pääsi. Tuossa nyt sitten tekohengityksenä käytin sitä +10 asteisessa hallissa yön, oli tullu hirveet läjät vettä alle, tietty tyytyväinen olin ja lähdin ajelemaan maantielle. Kotona seuraavana aamuna välijäähy jäässä.

Ajelin sitten Iisalmeen montulle kattelee tilannetta tarkemmin, otettiin muovisuoja irti kuulerisyylärikenno-nipun alta, coolerin 1-2millin reikä oli paikallaan, sisältä ei tiputellu mitään eikä alaletkun reijästä tuntunut mitään ylimääräistä öljyä tms. No sit kattelin sitä muovisuojaa, niin siihen "koteloon" siinä muovisuojan sisäpuolella oli muodostunu jäästä semmonen hieno välijäähyn muotoinen "muotti", ja kondensioreijän alapuolella noin 3cm halkaisijalta sulanut alue

Eli ilmeisesti ajossa on tuosta puskurin ~50cm reijästä ottanut lunta sisään ja se ei ole sitten siitä pakkasilla mihinkään päässyt (kotelossa oleva reikä on eri kohtaa kuin tuo välijäähdyttimen vesireikä), korkeintaan sulanut syylärin lämmöstä ja siirtynyt alemmas jäätyilemään. Eli kondensiovesi ei ole päässyt sieltä cuulerin sisältä mihinkään, ja näin ollen jäätynyt erittäin herkästi.
Ei siinä, superloonilla vaan tuo reikä tukkoon ja ajoon. Nyt on lauhat kelit niin ei tiedä, auttaako tuo pakkasilla, mutta ainakin lumi pysähtyy tehokkaasti tuohon viimasuojaan ja tarkeneepahan taas sisälläkin.
Oli aiemmin jo suunnitteilla tuo puskurin tukkiminen (kiitos SVFän ja VRCFän foorumien

) Mutta en ollut pahvilla sitä saanut, kun siinä ei sopivia lokosia sille oikein ole. Isäukko sitten tuota superloonia ehotti ja hyvinhän se toimii, ei se ilmastoinnin kennokaan siinä lämpiä talviajossa yhtään, eli voi olla vaikka kennossa kiinni...
Semmosta tarinaa, ensimmäinen talvi tällä autolla.