Saatu maantiekulutusraportti W-nokka mieheltä reipas henkisestä maantieajosta (wiinamäen miesten tyyli) ~400km matkalta.
Tuloksena on litran vähemmän kulutusta, kuin T-nokalla. Tosin syttykartta on erittäin konservatiivinen, eikä W-nokalle ruuvattu, vaan sellainen semi-hyvä setti T:lle. Saattaapi olla, että hyvin ruuvatulla syttykartalla kulutus paranee vielä.
Itse en olen lähtenyt vaihtamaan W-nokkaa siksi, että talvi on tulossa, laatikko on niin lopussa ja turbon potkua en käyttikseen kaipaa talvella varsinkaan, vaan täydellisen sähkö-moottorimaista käytöstä.
Keväämmällä ehkä, laatikon vaihdon jälkeen. Jonka jälkeen voin harkita ahtimen vaihtamista hitusen isompaan. W-nokka on maannut odottamassa vaihtoa reilut puolisen vuotta, mutta en ole vaihtanut sitä siksi, että syttykartta on ollut kesken.
Nyt penkitysten yms. juttujen jälkeen sytty-kartta vaikuttaa olevan niin kohdillaan, kuin sen voi kadulla säätää (tai siis maantiellä).
Joten hyvä niin, alkaa se saatanallinen säätäminen
tm olla tältä erää T-nokan kanssa ohitse, tältä erää. Eihän siihen mennyt kuin vajaan kaksi vuotta aikaa!

Tosin apuja asiaan oli täydellisen nolla! Joten omin pikku-kätösin piti kaikki tehdä alusta alkaen ja keksiä se, millä tavalla wiina toimii kaikkiaan.
Sytty-katta näyttää tälle ero-karttana vakion 8-tappiseen karttaan verrattuna.

Viimeisen maantie/kaupunki/mökki-reissu kulutus oli 16,3L/100km.
Sisältäen 200km reipasta maantie-ajoa, 120km pelkkää ripeää kaupunki-rullausta ja 85km mökkitien kaasu/jarrutus ajoa.
Bensalla vastaava reissu vei helposti +18L/100km kulutuksen.
Joten kaikkiaan sytty-kartan hieromisella kulutus on viinalla pysynyt ajo-tyylillä erittäin hyvin kurissa ja pienentynyt kaikkiaan evalentteina laskettuna ja absoluuttisesti lähestynyt bensan vastaavaa, vaikka sen "ei pitäisi" toimia noin!
